دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک بازیگر تئاتر در گفت‌وگو با آنا؛

روایتی از اراده انسانی که در برابر جبر جامعه ایستاد/نگاه درست به زنان در تئاتر

روایتی از اراده انسانی که در برابر جبر جامعه ایستاد نگاه درست به زنان در تئاتر
بازیگر نمایش «خورشت خون» افزود: زن‌های این نمایش قوی بوده و دوست ندارند با اجبار وارد زندگی سخت شوند و این از نکات مثبت نمایش است.
کد خبر : 919463

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «خورشت خون» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی امینی‌پور و تهیه‌کنندگی آزاده تقی‌آبادی به روزهای پایانی رسید. این نمایش، منتخب نخستین جشنواره «هنر زنده است»، نمایش منتخب نخستین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» تئاترشهر، نامزد طراحی صحنه، نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن و نامزد بهترن بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره تئاتر «هم‌آغاز»   تئاتر شهر را در کارنامه خود دارد. 

سئودا رضایی بازیگر نمایش و کارشناس ارشد کارگردانی که از سال  ۹۳ بازیگری تئاتر را شروع کرده و در جشنواره‌های مختلف شرکتکرده،‌ در گفت‌وگو با‌ آنا گفت: در سال ۹۸ در جشنواره استانی تبریز جایزه بازیگری را گرفتم. خورشت خون اولین کاری است که با مرتضی امینی‌پور همکاری می‌کنم. نزدیک به دو سال مشغول تمرین نمایش بودیم تا به نتیجه دلخواه برسیم.

وی در ادامه افزود: نقش «گلایوس» برعکس تمام نقش‌های این نمایش، شخصیت بیگناه و مثبت نمایش است و کارگردان سعی کرده کاراکتر را یک شخصیت مثبت و قوی نشان بدهد که تن به ازدواج به اجبار پدرش‌ نمی‌دهد و در برابر جبر جامعه تا پای از دست دادن جانش می‌ایستد.

رضایی اظهار داشت: به نظرم نکته مثبت نمایش امینی‌پور همین است که فقط وجه بد را نشان نمی‌دهد، بلکه زن‌هایی در این نمایش حضور دارند که زن‌های قوی هستند و دوست ندارند با اجبار وارد یک زندگی سخت شوند.

وی با بیان اینکه اجرای نمایش در تئاتر شهر اتفاق مهمی در زندگی هنری هر بازیگر جوانی‌ است که به واسطه نمایش خورشت خون برای من و باقی بازیگر‌ها رقم خورده،‌ اظهار داشت: این موفقیت استرس‌های خاص خودش را دارد و به نظر بنده هر بازیگری باید تجربه‌اش کند و در این دالان‌ها و سالن‌های تئاتر شهر هرشب برود و بیاید.  

وی در پایان گفت: امیدوارم نمایش خورشت خون یک مقدار نگاه زنان سرزمینم را روشن‌تر کند، چون هرچه هم که کلاسیک و قدیمی باشد، باز هم در جامعه ما جا دارد که فکر شود و از آن به عنوان الگویی تاثیرگذار استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته