دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت؛

سرلشکر سلامی: تاریخ اسلام نشان داده راه عزت مسلمانان از مسیر جهاد شهادت می‌گذرد

سرلشکر سلامی: تاریخ اسلام نشان داده راه عزت مسلمانان از مسیر جهاد شهادت می‌گذرد
سرلشکر سلامی در کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت گفت: تاریخ اسلام نشان داده راه عزت مسلمانان از مسیر جهاد شهادت می‌گذرد و شما خانواده شهدای مدافع حرم چشم چراغ امت اسلام هستید.
کد خبر : 919447

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت با عنوان بزرگ ترین تجمع خانواده معظم شهدای جهان اسلام در حرم مطهر امام رضا (ع) در حال برگزاری است.

علاوه بر خانواده شهدای مدافع حرم ایرانی، خانواده‌های شهدای مدافع حرم از کشورهای سوریه، عراق، لبنان، پاکستان، یمن، فلسطین و افغانستان نیز در این اجلاسیه حضور دارند.

رهبر انقلاب: «دفاع از حرم» یک خطر بزرگ را از سر منطقه و به خصوص از سر کشور ما دور کرد 

بر اساس این گزارش، همزمان با برگزاری گنگره سخنان آیت الله خامنه‌ای در دیدار با دست‌اندرکاران آن نیز منتشر شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار دست‌اندرکاران کنگره بین المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت تصریح کرد: اولین جنبه موضوع دفاع از حرم جنبه نمادین این کار است یعنی این حرکت و حرکت به سمت حرم‌ها و دفاع از حرم‌ها از جاهای مختلف؛ این یک معنای نمادینی دارد.

ایشان با بیان اینکه جنبه دوم موضوع دفاع از حرم جنبه جهان نگری دارد؛ اظهار داشتند: انقلاب انقلاب حواسش به مسائل منطقه و مسائل جهان و معادلات جهانی هست از این جنبه هم جای مطالعه دارد. جنبه سوم این پدیده این است که این حرکت یک خطر بزرگ را از سر منطقه و به خصوص از سر کشور ما دور کرد این هم یک مسئله مهمی است که درست به آن پرداخته نشده اگر چه چیزهایی گاهی گفته شده است. مسئله چهارم هم این موضوع که این حادثه نشان داد که انقلاب بعد از گذشت 4 دهه قدرت بازآفرینی حوادث ذاتی خودش را که در اول انقلاب بارز بود دارد.( اینجا بخوانید)

کمیته علمی کنگره کتاب «مسافران ملکوت» و کتاب «اسرار سلیمانی» را تدوین و چاپ کرد

حجت‌الاسلام شیرازی دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در این کنگره اظهار داشت: کمیته علمی کنگره کتاب «مسافران ملکوت» و کتاب «اسرار سلیمانی» را تدوین و چاپ کرده است.

دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در اجلاسیه کنگره بین المللی «شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت» بیان داشت: کتاب «اسرار سلیمانی» به یک کتاب شاخص در حوزه مطالعات مربوط به مکتب شهید سلیمانی تبدیل شده است.

وی گفت: 2 کتاب کنگره مفتخر به دریافت جایزه ادبی جلال آل احمد، 12 کتاب مفتخر به دریافت جایزه شهید همدانی، 6 کتاب مفتخر به دریافت جایزه جشنواره پاسداران اهل قلم و 4 کناب کنگره مفتخر به دریافت جایزه کتاب سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی شده‌اند.

سرلشکر سلامی: تاریخ اسلام نشان داده راه عزت مسلمانان از مسیر جهاد شهادت می‌گذرد

در این مراسم سرلشکر سلامی طی سخنانی با بیان اینکه تاریخ اسلام نشان داده راه عزت مسلمانان از مسیر جهاد شهادت می‌گذرد، گفت: شما خانواده های شهدای مدافع حرم چشم  چراغ امت اسلام هستید، بدون شما و شهیدان‌تان قطعا امت اسلامی نمی‌توانست از سیطره طواقیت نجات پیدا کند، ما به وجود شما و شهیدان تان افتخار می‌کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجلاسیه کنگره بین المللی «شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت» یادآور شد: شکوه و عظمتی که جهان اسلام در اختیار دارد منحصر به فرد است،‌ غربی‌ها و گاه شرقی‌ها همه فشار سنگین و سلطه خویش را بر جهان اسلام وارد کردند.

وی با بیان اینکه ده‌ها سال است که جهان اسلام تحت تاثیر تهاجمات سنگین غربی ها قرار گرفته است، ادامه داد: از 100 سال پیش نطفه شکل گیری رژیم مصنوعی اسرائیل شکل گرفت؛ آمریکا، انگلیس و فرانسه، جهان اسلام را بین خود تقسیم کردند و ثروت مسلمانان را به یغما بردند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه غربی‌ها اسرائیل را برای تنظیم روابط خود شکل دادند، ادامه داد: با ترویج فرهنگ ابتذال تلاش کردند تا مساجد را ببندند و جهاد را خاموش کنند و مسلمانان را تحت سیطره خود قرار دهند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه وقتی انقلاب اسلامی ایران شروع کرد، بعث دوباره آغاز شد و نهضت فلسطین احیا و زنده شد، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، صفحه زمین میدان جهاد شد و بعد از رحلت امام، جانشین برحقش این مسیر را ادامه داد و هنوز هم در ویط میدان ایستاده است و جغرافیای جهان اسلام را به یکدیگر متصل کرد.

وی با بیان اینکه اکثر کشورهای جهان تحت تاثیر انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: شهدای جبهه مقاومت محصول ایستادگی هستند. در وعده صادق جبهه مقاومت را دیدیم. دیگر مسلمانان نمی‌توانند غرب را بپذیرند. سرنوشت مسلمانان از این بعد روشن خواهد بود و مقاومت پاسخ هرگونه تعرض را می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه فلسطینی‌ها امروز دقیقا آیه مجسم این معنا هستند که «باید عزیز زندگی کرد یا عزیز مرد» توضیح داد: فلسطینی‌ها چه شهید شوند و چه بمانند عزیز هستند؛ فلسطینی‌ها امروز دقیقا آیه مجسم این معنا هستند که «باید عزیز زندگی کرد یا عزیز مرد».

وی با بیان اینکه آنقدر مقاومت عظیم و زیبا و درخشان و جذاب است که جاذبه های آن حتی به درون دانشگاه های آمریکا به درون میادین شهرهای آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان، اسپانیا، استرالیا و به همه جا نفوذ کرده است، گفت: فلسطین امروز وسعتی جهانی پیدا کرده است؛ جغرافیای فلسطین را امروز در درون قلب های همه مردم جهان می توان یافت.‌

سرلشکر سلامی با بیان اینکه آمریکا برای عراق و سوریه 10 تریلیون دلار هزینه کرد تا مسلمانان را تسلیم کند و ایران را هم تحریم کرد تا تسلیم کند اما شکست خورد، گفت: ما را در ارعاب نظامی و ترور و عملیات های ایذایی قرار داد ولی آیا می توان ابعاد عظیم وعده صادق را حرکات خفیف دشمنان مقایسه کرد؟ این نشانه عظمت و اقتدار و عزت امت اسلامی است؛ پرچم ها برافراشته است.

دبیرکل حزب‌الله: ایران را تکیه‌گاه جنبش مقاومت می‌دانیم

پیام سید حسن نصرالله  به کنگره شهدای جبهه مقاومت امروز توسط سید عبدالله صفی الدین، نماینده دبیرکل حزب الله لبنان در کنگره بین المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در حرم مطهر رضوی قرائت شد.

در این پیام آمده است: ما ملت‌های مظلوم در این منطقه که توسط شیطان بزرگ، صهیونیست و ایادی آن‌ها مورد تعدی قرار گرفته‌ایم، امروزه فرصت الهی بزرگی نصیب ما شده که جمهوری اسلامی ایران با نظام مقدس، مردمی، فداکار و رهبری بزرگ، شجاع، حکیم و استوارش حضرت آیت الله خامنه ای است که پرچمدار دفاع از امت و مقدسات و کرامت در رویارویی با مستکبران و غاصبان است.

این پیام ادامه می‌دهد: امروزه ملت‌های مظلوم و جنبش‌های مقاومت در همه میادین بعد از خدا به این پشتیبان قدرتمند تکیه می کنند که نه تنها دوست و برادر خود را رها نمی‌کند بلکه بر سر او معامله نکرده و به او خیانت نمی کند و هرگز از یاری او کوتاه نمی آید بلکه فرماندهان بزرگش جان خود را در این مسیر نثار می کنند، همان گونه که فرمانده بزرگ شهید سلیمانی و فرماندهانی نظیر شهیدان زاهدی، حجازی، همدانی، موسوی، ایرلو و حاجی رحیمی و بسیاری دیگر این کار را کردند.

این پیام می‌افزاید:در همه عرصه ها و کشورهای جبهه مقاومت، باید میزان دستاوردها و پیروزی ها و به خصوص بعد از پیروزی انقلاب در ایران که به روی هم متراکم شده را به خوبی درک کنیم و این پیروزی هایی که با خون ده ها هزار شهید از فرزندان ملت‌های عزیز در طول زمان کسب شده و همه قهرمانی‌ها و پیروزی هایی که جنبش مقاومت در همه جبهه ها به دست آورده تا فداکاری های بزرگ که امروز در نوار غزه و فلسطین از طریق ده ها هزار شهید و مجروح در شرایط مهاجرت اجباری، گرسنگی، محاصره و جنایات کشتار جمعی با آن رو به رو هستند و جبهه مقاومت در لبنان، عراق و یمن به یاری آنها شتافته‌اند را باید به خوبی درک کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه این پیام آورده است: همه این دستاوردها ما را در مسیر پیروزی بزرگ که همان آزادسازی فلسطین از اشغال صهیونیسم و آزادسازی تمام منطقه از تسلط آمریکاست قرار داده است این پیروزی نهایی و ادامه جهاد و تلاش بدون خستگی، نیازمند زمان بیشتر است و این که به وعده خدا به مومنان برای نصر اعتماد داشته باشیم و به ظرفیتهای موجود در مردم اعتماد کنیم.

سید حسن نصرالله در این پیام آورده است:

این همایش به لحظ مکانی در مشهد و به لحاظ زمانی در چهلم شهدای خدمت، شهید رییسی و همراهان صالح وی برگزار می شود که از ارزش معنوی زیادی برخوردار است و این جمعیت بزرگ از خانواده مجاهد شهدا از عرصه های جبهه مقاومت و کشورهای متعدد با هدف مشترک و مسیر واحد، همراه با عظمت جهاد از راه تقدیم کردن عزیزترین چیزی که انسان می تواند داشته باشد آنها را گرد هم آورده است.

وی در بخش دیگری از پیام خود می‌افزاید:هر روز دستاوردها و حاصل خون شهدا را در برابر خود حاضر می بینیم و در مقابل خون های پیروز بر شمشیر ظالمان، طاغوت و اشغالگران قرار داریم و این شهدا پیروزی و شهادت را با هم به دست آورده‌اند.به شهدا و دستاوردهایشان مباهات و به خانواده شهدا افتخار می کنیم که با رضا به قضای الهی به شهادت عزیزان خود افتخار می کنند و این رفتار جهادی و معنوی موجب انگیزه قوی بسیاری از افراد و منبع روحبخش برای همه حاضران در میادین نبرد بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته