دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1395 - 11:38

تلاش دفتر ارتباط با صنعت واحد مرودشت برای کمک به عملیاتی شدن ساها

با تلاش دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت جلسه‌ای به منظور علمیاتی شدن طرح ساها در حوزه‌های مرتبط با پزشکی و درمان در دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.
کد خبر : 91944

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر قهرمان سلوکی‌نژاد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در این جلسه مختصری از سابقه و پتانسیل واحد مرودشت درباره پیشبرد فعالیت‌های آزمایشگاهی و تلاش در عملیاتی شدن طرح ساها را شرح داد.


دکتر محمدرضا صالحی‌زاده رئیس دفتر ارتباط با صنعت و جامعه واحد مرودشت هم گزارشی درباره تفاهم‌نامه ها و همکاری‌های این واحد دانشگاهی با سازمان‌ها و نهادهای مختلف را ارائه کرد.


دکتر مجتبی جعفری نیا رئیس دانشکده علوم پایه واحد مردوشت نیز با توجه به توانمندی‌های گروه‌های مختلف تخصصی نظیر زیست شناسی، ژنتیک و غیره تعامل با دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، آزمایشگاهی و حتی راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی را بسیار مفید ارزیابی کرد.


در این جلسه دکتر محمدعلی زارع رئیس اداره آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های واحد مرودشت توضیحاتی درباره توانمندی‌های آزمایشگاهی این واحد دانشگاهی ارائه کرد.


ادامه جلسه با توضیحات مسئولان علوم پزشکی شیراز ادامه یافت.


دکتر احمد دستغیب، مدیر حوزه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به سابقه تعاملات واحد مرودشت و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، از همکاری این واحد دانشگاهی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز استقبال کرد و درباره پیشبرد این تعاملات به ویژه در راه‌اندازی مرکز مشاوره ژنتیک و آزمایشگاه‌های مرتبط بحث و تبادل نظر صورت گرفت.


صالحی‌زاده در حاشیه این نشست به خبرنگار آنا گفت: «لازمه علمیاتی شدن طرح سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد که به طرح ساها شهرت یافته است، همکاری بخش‌های مختلف حوزه معاونت پژوهش و فناوری هر واحد دانشگاهی را طلب می‌کند و در این راستا، دفتر ارتباط با صنعت و جامعه واحد مرودشت با پشتیبانی، حمایت‌های ارزنده رئیس واحد مرودشت و معاون پژوهشی واحد، از همه ظرفیت‌های ارتباطی صنعتی به منظور پیشبرد این طرح استفاده خواهد کرد.»


وی ادامه داد: «بدین منظور همکاری بسیار نزدیکی در واحد مرودشت بین دفتر ارتباط با صنعت و مدیریت آزمایشگاه‌ها وجود دارد که امید می رود در زمان کوتاهی شاهد نتایج بسیار ارزنده ای از این تعامل مشترک باشیم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته