دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1403 - 22:23
در آنا بخوانید؛

پرهیز از پیش‌بینی نتیجه انتخابات/ فتنه ۸۸ نتیجه گمانه‌زنی‌ها بود

پرهیز از پیش‌بینی نتیجه انتخابات  فتنه ۸۸ نتیجه گمانه‌زنی‌ها بود
با گمانه‌زنی در رابطه با نامزد پیروز انتخابات تجربه تلخ تاریخی سال ۱۳۸۸ را تکرار نکنیم. پس انتشار هرگونه خبر و گمانه‌زنی غیررسمی از نتایج انتخابات و یا پیشتازی کاندیدا‌ها «خبر جعلی» بوده و فاقد اعتبار است و نباید مردم به این اخبار توجه کنند.
کد خبر : 919405

گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، انتخابات سال ۱۳۸۸ تجربه تاریخی خوبی برای کشور ما نبود. داستان از آنجا شروع شد که یکی از نامزد‌های انتخاباتی زودتر از اعلام نتایج از سوی شورای نگهبان پیروزی خود را اعلام کرد. بعد از اعلام نتایج واقعی بهانه خوبی به دست رسانه‌های معاند داده شد و بعد از آن شاهد اغتشاشات در کشور بودیم

نامزد بازنده با توجه به اخبار جعلی در فضای مجازی اصرار بر این داشت که تقلبی درشمارش آرا اتفاقات افتاده است و شورای نگهبان با رد این ادعا، نظر رسمی  شورا و ستاد انتخابات را مبنا قرار داد.

در همان سال ادعای نامزد بازنده هیجاناتی در بین مردم ایجاد کرد و آرامش جامعه را برای مدت زیادی از بین برد.

امروز نیز از زمان شروع انتحابات متاسفانه تعدادی از افراد از جمله کارشناسان شبکه‌های غربی و حتی مشاوران نامزد‌های انتخاباتی و برخی طرفداران آنها  پیش‌بینی‌هایی در مورد نامزد پیروز در انتخابات و رئیس جمهور آینده انجام داده‌اند که معتبر نیست و بر خلاف قانون است و بهتر است مردم نتایجی که شورای نگهبان از طریق رسانه ملی اعلام می‌کند نتیجه انتخابات را دنبال کنند.

گمانه زنی‌ها دقیق نیست

به همین منظور سخنگوی شورای نگهبان در این رابطه گفته است: گمانه‌زنی‌ها دقیق نیست و ما در حال رأی‌گیری هستیم. به نظرمن این خبر‌ها در فضای مجازی درباره اعلام نتایج معتبر نیستند. زمانی که زمان اخذ رأی به پایان می‌رسد ما شمارش آرا را رسماً آغاز می‌کنیم و بنابر فرآیند‌های وزارت کشور اعلام می‌شود. از رسانه‌ها و طرفداران نامزد‌های انتخاباتی درخواست داریم اقدام هیجانی نداشته باشند و اجازه بدهند فرآیند انتخابات به طور معمول پیش برود؛ بنابراین هیچ عدد و رقمی الان در اثنای برگزاری انتخابات معتبر نیست. تنها آرامش مردم و جامعه را برهم می‌زند.

خبرها در فضای مجازی درباره اعلام نتایج معتبر نیستند

رئیس ستاد انتخابات کشور نیز با تقدیر از مشارکت مردم در انتخابات گفت: امروز میزبان نماینده‌های ستادهای نامزدها بودیم و تنها اخباری که از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام می‌شود، قابل استناد است؛ سایر اخبار قابل استناد نیست. امیدوارم آنچه که از طریق وزارت کشور اعلام می‌شود مبنا قرار گیرد.

وی اظهار کرد: آمار خارج از کشور توسط وزارت امور خارجه اخذ می‌شود و پس از تجمیع و تایید شورای نگهبان اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته