دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1403 - 21:52

گزارش کلی از روند انتخابات در خارج از کشور

گزارش کلی از روند انتخابات در خارج از کشور
رئیس ستاد انتخابات خارج از کشور گزارشی کلی از روند انتخابات در خارج از کشور ارائه کرد.
کد خبر : 919402

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا محمودی، رئیس ستاد انتخابات خارج از کشور در گزارش کلی از روند انتخابات در خارج از کشور گفت: الحمدالله انتخابات به خوبی پیش رفت و در شرق آسیا پایان انتخابات اعلام شده و شمارش انجام شده است. ما خوشحالیم که در نمایندگی‌های ایران به دقت از ارا صیانت شده است و نگذاشتند آرا درز پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه در رسانه‌ها برخی افراد خبرسازی کردند و به هیچ وجه با امار اخذ رای ما مطابقت ندارد، اظهارداشت: در اروپا همچنان روند ادامه دارد و به خوبی در حال برگزاری است. علی رغم برخی مشکلاتی که ایجاد کرده بودند، با ارتباط با پلیس کشور‌ها حضور برخی اخلال گران برطرف شده است.

محمودی تأکید کرد: حضور پررنگ ایرانیان را در بخش‌های مختلف داشتیم. در کشور‌های همسایه خصوصا در خلیج فارس ما تعداد زیادی از رای دهندگان را داشتیم.

رئیس ستاد انتخابات خارج از کشور همچنین گفت: تمام نمایندگی‌های ایران در حوزه پیرامونی و اروپا دو ساعت به رای گیری اضافه کردند. در خارج از کشور به دلیل محدودیت شعب حضور ایرانیان پای صندوق‌ها زمان زیادی می‌برد.

وی تأکید کرد: ما هم اکنون در آمریکا انتخابات را ادامه می‌دهیم و با تماسی که داشتیم متوجه شدیم حضور ایرانیان ادامه دارد. این باعث مسرت ماست که توانستیم امادگی را برای شعب اخذ رای ایجاد کنیم تا همه ایرانیان پای صندوق رای بیایند و حضور داشته باشند.

محمودی با بیان اینکه تا اینجای کار به لطف خدا انتخابات پرشوری را در خارج از کشور داشتیم و این نشان می‌دهد که ایرانیان به سرنوشت خودشان اهمیت می‌دهند، ادامه داد: چنانچه انتخابات به دور دوم کشیده شود با همین کیفیت امادگی برگزاری آن را داریم.

رئیس ستاد انتخابات خارج از کشور در پایان گفت: آخرین حوزه آمریکا است و تا بامداد امروز نتایج به وزارت خارجه اعلام می‌شود و به محض وصول آمار اعلامی طی مکاتبه محرمانه به وزارت کشور اطلاع خواهیم داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته