دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حضور گسترده حجاج در نخستین دعای کمیل ویژه زائران مدینه بعد

حضور گسترده حجاج در نخستین دعای کمیل ویژه زائران مدینه بعد
نخستین مراسم عرفانی کمیل ویژه زائران ایرانی مدینه بعد با حضور با شکوه و گسترده حجاج ایرانی در شهر پیامبر(ص) برگزار شد.
کد خبر : 919317

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم متمرکز قرائت دعای کمیل شامگاه پنجشنبه(هفتم تیر)، با حضور آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، جانشین سرپرست حجاج ایرانی در مدینه؛ و رئیس ستاد مدینه و شماری از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و دست‌اندرکاران حج و زیارت و جمع زیادی از زائران مدینه بعد در هتل «المدینه الجدیده» برگزار شد.

این مراسم با تلاوت حمید صفدری، قاری ممتاز و عضو کاروان قرآنی نور آغاز شد و در ادامه آیت‌الله بوشهری ضمن سخنانی گفت: مقام بندگی و عبودیت گمشده جامعه دینی و اسلامی است. ما سختی‌های عرفات و منا را تحمل کردیم تا به مقام بندگی خدا و عبودیت برسیم.

وی با اشاره به این که اصل اطاعت و بندگی، ترس و خوف از خداوند متعال است، گفت: اصرار بر گناه صغیره در حکم گناه کبیره است و انسانی به مقام عبودیت می‌رسد که ترس از ذات حق تعالی در او موج بزند.

آیت‌الله بوشهری با اشاره به آیات 7 و 8 سوره «زلزال» «فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْرًا یَرَهُ، وَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ  ـ پس هر که هموزن ذره‏‌اى نیکى کند [نتیجه] آن را خواهد دید و هر که هموزن ذره‏‌اى بدى کند [نتیجه] آن را خواهد دید»  به زائران توصیه کرد  در این سرزمین تصمیم بگیرند که ارتباط خود را با گناه قطع کنند.

وی با اشاره به این که زائر بیت‌الله الحرام هنگامی که مُحرم می‌شود تعلقات دنیوی خود اعم از ثروت، پست و مقام و.. را کنار می‌گذارد، گفت: این سفر معنوی بنابر بر روایات معصومین(ع) در پوست، گوشت، پوست و عمق وجود افراد تأثیرگذار است.

جانشین سرپرست حجاج ایرانی در ادامه به جا آوردن مناسک حج و زیارت مسجدالنبی(ص) و قبرستان بقیع را توفیق الهی عنوان کرد و گفت: این سرزمین جایی برای تفکر و اندیشیدن است و در احادیث آمده که در عرفات از پیامبر اکرم(ص) سؤال شد چه کسانی وضع شان خوب نیست، که نبی مکرم اسلام فرمودند فردی که به عرفات برود و ایمان پیدا نکند که خداوند او را آمرزیده است.

آیت‌الله بوشهری در پایان سخنان خود سفر حج را دعوتی از سوی خداوند دانست و گفت: این سفر در یکی از بهترین ماه‌های قمری که ماه ذی‌الحجه است، انجام می‌شود و بهترین زمان برای استجابت دعا است.

در ادامه این مراسم، حاج مهدی سلحشور، از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) دعای پرفیض و معنوی کمیل را با نوای زیبا و دلنشین خود قرائت کرد و زائران را به فیض رساند.

همچنین، دیگر مراسم متمرکز دعای کمیل دیشب از سوی بعثه مقام معظم رهبری در هتل «درة أمجاد السلام» شهر مدینه منوره برگزار شد. این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط خلیل سواری، قاری ممتاز کشورمان آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزامحمدی، از خطیبان بعثه دعای پرفیض کمیل را قرائت کرد.

برپایه این گزارش، مراسم قرائت دعای کمیل به صورت خودجوش در سایر هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی مدینه بعد نیز برگزار شد و برخی از زائران ایرانی هم این دعای عرفانی و معنوی را به صورت فردی در جوار مسجدالنبی(ص) و قبرستان بقیع قرائت کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته