دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرپرست حجاج ایرانی؛

شهدای خدمت برای همیشه آسمانی و ولایی شدند

شهدای خدمت برای همیشه آسمانی و ولایی شدند
سرپرست حجاج ایرانی درمراسم دعای کمیل در مکه مکرمه که همزمان با چهلم رئیس جمهور شهید و همراهانش برگزارشد، اظهار داشت: خداوند این شهدا را بعد از تلاش‌ها و خدمات‌شان پذیرفت و برای همیشه آسمانی و ولایی شدند.
کد خبر : 919307

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مراسم دعای کمیل درجمع حجاج ایرانی و مسئولان حوزه حج و زیارت در مکه مکرمه با اشاره به آیه ۱۰۵ سوره توبه به چند توصیه امام کاظم (ع) به هشام بن حکم در رابطه با عمل اشاره کرد.

در مراسم روح بخش دعای کمیل که همزمان با سالروز ولادت امام موسی بن جعفر (ع) برگزار شد، سرپرست حجاج ایرانی افزود: این آیه مصداق خوبی در مورد خدمات و تلاش‌های شهید بهشتی و شهدای خدمت است که عمل شان برای خدا بود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه و استاندار تبریز و دیگر همراهان همه از خوبان بودند که شهید شدند، حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر‌های این عزیزان را یادآور شد و گفت: خداوند این شهدا را بعد از تلاش‌ها و خدمات شان پذیرفت و برای همیشه آسمانی و ولایی شدند.

سرپرست حجاج ایرانی درادامه به تبیین فراز‌هایی از روایت بلند آن حضرت خطاب به هشام بن حکم از جمله در رابطه با عمل پرداخت و گفت: عزیزانی که به شهادت رسیدند همه اهل عمل و فعالیت بودند و مقام معظم رهبری نیز در رابطه با شهید رئیسی عبارت مرد خستگی ناپذیر را بکار بردند. مردی که در طول سه سال، خدمات فراوان فراموش ناشدنی داشت که در پیشگاه الهی هم فراموش نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه امام کاظم (ع) به هشام می‌فرماید کار را به نحوی انجام بده که هوا برعقل غلبه نیابد، تصریح کرد: کار و عمل باید کارشناسی شده و همراه با تعقل باشد.

وی با تاکیدبراینکه در رابطه با عمل باید به کیفیت توجه داشت، اظهارداشت: باریتعالی به عمل خالص و پاک نگاه می‌کند و احسن عمل و نه اکثر عمل را می‌پذیرد. اگر کسی دو رکعت نماز با اخلاص بخواند بهتر از آن است که صبح تا شب نماز بدون توجه بخواند.

وی با بیان اینکه عمل با اخلاق ارتباط دارد، خطاب به حاضران گفت: سختی‌های این سفر ما را از اصل حج غافل نکند به نحوی که دستاورد‌های آن را از دست بدهیم.

‌نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید براینکه انسان باید محاسبه نفس داشته باشد، گفت: درصورت عدم حسابرسی، انسان به یکباره متوجه خواهد شد همه چیز را از دست داده است.

وی گفت: اگر انسان کارخوبی انجام داد از خدا بخواهد زیادش کند و اگر کار ناشایستی مرتکب شد طلب استغفار و مغفرت کند. انسان مومن سخنش کم و عملش زیاد است و فردی که زیاد حرف می‌زند اشتباه هم زیاد می‌کند.انسان وقتی آرزویی دارد عملش را خراب می‌کند.

وی در ادامه گریزی هم به آزمون بزرگ مردم ایران در روز جمعه زد و گفت: انتظار می‌رفت کشور میزبان که می‌گوید خدمه الحاج شرف لنا به زائران این اجازه را میداد در انتخابات مشارکت می‌کردند که این خواسته همه ححاج بود.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه کشور میزبان گفته است افراد مقیم و نه مسافران می‌توانند رای بدهند، تصریح کرد: حجاج مسافر و گردشگر نیستند مهمان هستند ولی با این حال ما باید تابع مقررات کشور میزبان باشیم و قوانین را محترم شماریم.

وی افزود: ما به قانون احترام می‌گذاریم ولی انتظار داشتیم کشور میزبان نیز همکاری کند و زائران بتوانند رای بدهند.

وی در پایان سخنان خود برای موفقیت و سربلندی مردم ایران در آزمون انتخابات و پیروزی مردم غزه و فلسطین بر دشمن ظالم صهیونیست دعا کرد.
در ادامه این مراسم، حجاج ایرانی، در فضایی معنوی فراز‌های دعای کمیل را با نوای حاج حمید رمضان‌پور مداح و ذاکر اهل بیت زمزمه کردند و به مناجات و راز و نیاز به درگاه الهی پرداختند

گفتنی است امشب قریب به ۵۰ هزار زائر ایرانی در جوار بیت الله الحرام بسر می‌برند و گروه گروه با گرد آمدن در نمازخانه هتل‌های محل اقامت خود در مکه مکرمه فراز‌های دعای کمیل را در فضایی عرفانی زمزمه کردند.

در آیین‌هایی که پنج شنبه شب به همت بعثه مقام معظم رهبری در هتل‌های بزرگ محل اسکان زائران ایرانی در مکه مکرمه به صورت متمرکز و یا خودجوش برگزار شد، علاوه بر قرائت دعای کمیل توسط مداحان اهل بیت (ع)، سخنرانی و تلاوت قرآن نیز انجام شد و زائران بیت الله الحرام در شهر نزول قرآن از پروردگار مهربان آمرزش و مغفرت طلب کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته