دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1395 - 11:40
مهدی هاشمی در گفت‌وگو با آنا؛

فرصت‌های طلایی تیراندازان از دست می‌رود و کسی اهمیت نمی‌دهد/ متاسفانه‌ از صبوری لازلو سوء استفاده می‌کنیم

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: از مدت‌ها قبل برنامه سفر به مسابقه فرانسه را اعلام کرده بودیم و در جلسه ای با وزیر هم به اهمیت این مسابقات اشاره کردم اما متاسفانه  هیچ اقدامی برای اعزام ملی پوشان به این رقابت‌ها انجام نشد.
کد خبر : 91930

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، اعزام تیراندازان المپیکی به مهمترین مسابقات قبل از المپیک ریو لغو شد. البته فدراسیون تیراندازی و ملی پوشان با خبر لغو اعزام دیگر غریبه نیستند. آنها مدتهاست به جای ارتقای رنکینگ باید دغدغه مسائل مالی و کمبود فشنگ و لغو اردوهایشان را داشته باشند.


این در حالی است که کمتر از دو ماه دیگر تا بزرگترین رویداد ورزشی جهان باقی نمانده است و فدراسیون برای آمادگی بیشتر تیراندازان دو برنامه برای آنها تدارک دیده بود که یکی از آنها مسابقات فرانسه بود. فدراسیون جهانی تیراندازی همه ساله این مسابقه‌ها را پیش از المپیک برگزار می‌کند تا تیراندازان المپیکی هم برای مسابقه‌ها بیشتر آماده شوند و هم روی هم شناخت پیدا کنند اما متاسفانه ملی پوشان ایران به دلیل مسائل مالی نتوانستند راهی این سفر شوند.


سید مهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا گفت: «مسابقات فرانسه یکی از مهترین مسابقات قبل از المپیک است که همه ورزشکاران المپیکی در این رقابت ها حاضر می شوند تا خودشان را محک بزنند. ما از مدتها قبل برنامه این سفر را به کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش داده بودیم و حتی در جلسه ای که سه هفته پیش با وزیر داشتم به اهمیت این مسابقات اشاره کردم و وزیر ورزش هم دستور پیگیری برای مقدمات آن را صادر کرده بود اما متاسفانه هیچ اقدامی انجام نشد و اردوی ما هم لغو شد.»


وی افزود: «کمیته ملی المپیک بلیط های این سفر را فراهم کرده بود اما تنها بلیط برای ما تهیه شده بود و مابقی امکانات به دلیل بی پولی مشخص نشده بود. ما برای این سفر حدود 500 میلیون پول می خواستیم که متاسفانه تنها بلیط آن تهیه شده بود و البته لغو این سفر هم خسارت های مالی بسیار زیادی به ما وارد کرد.»


رئیس فدراسیون تیراندازی در پاسخ به اینکه آیا وزارت ورزش برای اعزام ملی پوشان اقدامی انجام نداده است؟ اظهار کرد: «ما از چندماه قبل برنامه خودمان را به وزارت ورزش داده بودیم و از مدتها قبل هم مقدمات سفر همچون رزرو هتل، تهیه ویزا و... را انجام داده بودیم اما هیچ اقدامی صورت نگرفت. ضمن اینکه وزرات ورزش هم اعلام کرده که دیروز بودجه مورد نیاز این سفر را از دولت گرفته است.»


هاشمی با تاکید بر اینکه هنوز برنامه این سفر مشخص نیست و در صورت تامین هزینه‌ها ممکن است ملی پوشان راهی سفر شوند، خاطرنشان کرد: «در حال حاضر اعزام تیراندازان به این سفر لغو شده و باتوجه به اینکه امروز استارت تمرینات زده می شود و از فردا مسابقات به صورت رسمی برگزار می شود حتی در صورتی که وزارت ورزش هم برای اعزام ملی پوشان، امروز اقدام کند ورزشکاران ما بخش قابل توجهی از مسابقات را از دست خواهند داد.»


رئیس فدراسیون تیراندازی عنوان کرد: «متاسفانه این اواخر هم شاهد افت رنکینگ تیراندازان بودیم. البته بخشی از این افت طبیعی است چرا که نزدیک به المپیک هستیم و فشار بر روی ورزشکاران بسیار زیاد است اما بخش قابل توجه آن به دلیل مشکلات مالی است که ما داریم. وقتی اردوها یکی پس از دیگری لغو می شود و یا اینکه همیشه با کمبود فشنگ روبه رو هستیم انتظار دارید که باز هم ملی پوشان عملکرد خوبی داشته باشند؟!»


هاشمی همچنین در مورد مشکل مالی پرداخت قرارداد «لازلو» سرمربی تیم ملی نیز گفت: «لازلو از پرداخت دستمزد خود ناراضی است. این موضوع را نیز در جلسه وزات ورزش عنوان کرده ایم. معتقدم وقتی مربی روحیه نداشته باشد دیگر نمی توان از ورزشکار نیز انتظاری داشت. متاسفانه فدراسیون‌های دیگر با وجود اینکه مربی خارجی دارند اما هیچ کدام از این مشکلات ما را ندارند. به نظرم بردباری این مربی است که تاکنون به کارش ادامه داده است و متاسفانه ما هم از صبوری او سوء استفاده می کنیم.»


رئیس فدراسیون تیراندازی در پایان گفت: «تیم ملی تیراندازی بهترین نتیجه تاریخ را کسب کرده است. به طور حتم اگر ما فرصت حضور در مسابقات دیگر هم داشتیم بیشتر از هشت سهمیه کسب می کردیم اما نمی دانم چرا برای مسئولان این کسب سهمیه بی اهمیت است؟! تیم ملی چهار سهمیه المپیک را توسط بانوان کسب کرده و حتی امکان کسب مدال هم در بخش بانوان داریم. این فرصت طلایی برای ایران از دست می رود و هیچ کدام از مسئولان هم به آن رسیدگی نمی کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته