دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1403 - 22:56

آمریکا سه شرکت و ۱۱ کشتی مرتبط با ایران را به بهانه هسته‌ای تحریم کرد

آمریکا سه شرکت و ۱۱ کشتی مرتبط با ایران را به بهانه هسته‌ای تحریم کرد
دولت آمریکا در راستای سیاست فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران، عصر پنجشنبه به بهانه برنامه هسته ای تهران، سه شرکت و ۱۱ کشتی را به اتهام دست داشتن در حمل و نقل فرآورده های نفتی و پتروشیمی ایران تحریم کرد.
کد خبر : 919290
به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای گفت که واشنگتن تحریم های جدیدی را علیه ایران در پاسخ به "تداوم تشدید تنش های هسته ای" اعمال کرده است.

بلینکن گفت: «در طول یک ماه گذشته، ایران گام‌هایی را برای گسترش بیشتر برنامه هسته‌ای خود به روش‌هایی که هدف صلح‌آمیز معتبری ندارد، اعلام کرده است».

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: اقدامات ایران برای افزایش ظرفیت غنی‌سازی با توجه به عدم همکاری مداوم ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اظهارات مقامات ایرانی مبنی بر احتمال تغییر دکترین هسته‌ای ایران، بیش از پیش نگران‌کننده است.

او تصریح کرد: «ما متعهد هستیم که هرگز اجازه ندهیم ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد و آماده استفاده از تمام عناصر قدرت ملی برای اطمینان از این امر هستیم.»

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: تحریم های روز پنجشنبه سه شرکت مستقر در امارات متحده عربی را که آمریکا آنها را متهم به دست داشتن در حمل و نقل فرآورده های نفتی یا پتروشیمی ایران کرده و همچنین ۱۱ کشتی مرتبط به این شرکت ها هدف قرار می دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته