دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جراحی سخت بازیگر جانباز سینما و تلویزیون/ برای رضا ایرانمنش دعا کنید

جراحی سخت بازیگر جانباز سینما و تلویزیون  برای رضا ایرانمنش دعا کنید
رضا ایرانمنش که از عوارض ناشی از مصدومیت شیمیایی در دوران دفاع مقدس رنج می برد، عمل جراحی سختی را پشت سرگذاشته است.
کد خبر : 919228

 به گزارش  خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بابک نوری بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار پستی در صفحه شخصی خود از مردم خواست تا برای رضا ایرانمنش که به تازگی عمل سختی را پشت سرگذاشته است دعا کنند.

نوری اظهار کرد: رضا ایرانمنش روز چهارشنبه ششم تیرماه یک عمل جراحی ۵ ساعته را پش سرگذاشت؛ اوضاع عمومی او خوب و رو بهبود است، اگرچه شرایط ملاقات را ندارد. رضا تاکنون ۱۷ بار به کما رفته و عمل‌های جراحی پرتعدادی را پشت سر گذاشته است و همچنان هم با عوارض ناشی از مصدومیت شیمایی در دوارن جنگ درگیر است.

لازم به یادآوری است، رضا ایرانمنش متولد ۸ اردیبهشت ۱۳۴۶ در جیرفت است.

جراحی سخت بازیگر جانباز سینما و تلویزیون/ برای رضا ایرانمنش دعا کنید

او فارغ التحصیل فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه تربیت معلم و دکترای هنر است که بجز بازیگری، کارگردانی می‌کند و از جانبازان شیمیایی جنگ می‌باشد.

سال ۱۳۶۰ وقتی ۱۴ ساله بود با دستکاری شناسنامه عازم جبهه شد و در بیشتر عملیات، چون والفجر مقدماتی، والفجر ۳ و ۴، کربلای ۱، ۲، ۴، مرصاد و فاو حضور داشت. اما در جزیره مجنون شیمیایی اعصاب و در کربلای ۵ و باز پس دهی فاو (ولفجر ۸) در سال ۱۳۶۴ وقتی تنها ۱۸ سال داشت بدلیل استشمام گاز خردل شیمیایی شد.

شروع بازیگری ایرانمنش در سال ۱۳۷۲ وقتی ۲۶ ساله بود با بازی در فیلم «سجاده آتش» که روایتی از عملیات کربلای ۵ جنگ ایران و عراق است شروع شد.

برای بازی در این فیلم نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فیلم فجر سال ۷۲ شد سپس همین سال در فیلم «آخرین شناسایی» حضور داشت.

در سال ۱۳۷۷ با سریال «مردان آنجلس» به تلویزیون آمد، اما چندان موفق نبود یا بدلیل شرایط جسمانی نتوانست بخوبی در کار‌ها دیده شود و ادامه دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته