دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دغدغه زائران ایرانی مدینه بعد برای حمل آب زمزم به ایران

دغدغه زائران ایرانی مدینه بعد برای حمل آب زمزم به ایران
زائران ایرانی هتل «رؤی الهجرة» در دیدار با آیت‌الله سید هاشم بوشهری، جانشین سرپرست حجاج ایرانی در مدینه، دغدغه خود برای حمل آب زمزم به ایران را مطرح کردند.
کد خبر : 919168

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، ظهر امروز(5 تیرماه) به همراه آقای علی اصغری، رئیس ستاد مدینه حج 1403 از هتل «رؤی الهجرة» شهر مدینه منوره بازدید کرد و با  زائران ایرانی مدینه در فضایی صمیمی گفتگو کرد.

از جمله مسائلی که زائران ایرانی دغدغه داشتند، بحث انتقال آب زمزم به ایران بود. شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با توجه به قوانین سختگیرانه عربستان، به زائران توصیه کرده است تنها چند بطری کوچک آب زمزم در کیف دستی همراه خود داشته باشند.

زائران سوال می کردند که چرا قراردادن آب زمزم در چمدان‌ها ممنوع شده است و چنانچه آب زمزم درون چمدان و کیف‌های بزرگ باشد آن را خارج خواهند کرد که آیت‌الله بوشهری وعده داد این موضوع را پیگیری کند.

سعید حقیقی از استان تهران که از اساتید دانشگاه بود، نیز تقویت برنامه‌های فرهنگی برای زائران را خواستار شد که آیت‌الله بوشهری توصیه لازم را در این زمینه به مسئولان فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری ارائه داد.

امیر مهربانی از تهران هم از برگزار نشدن ویژه برنامه بمناسبت عید غدیر و نبود  نمازخانه مناسب در این هتل گلایه کرد و برخی بانوان هم موضوع کوتاه شدن سفرشان را مطرح کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب