دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1403 - 18:47
رئیس سازمان بسیج:

امروزچشم دنیا به انتخابات ایران است/ اساتید به تبیین چهره‌به‌چهره بپردازند

امروزچشم دنیا به انتخابات ایران است  اساتید به تبیین چهره‌به‌چهره بپردازند
رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه امروز چشم دنیا به انتخابات ایران است، گفت: اما شاهدیم اکنون بسیاری از ابرقدرت‌های شرق و غرب و جبهه مقاومت و بسیاری از دوستداران ما چشمشان به انتخابات ایران است. در این جایگاه با ارزش باید به عنوان استاد بسیجی نقش آفرینی در شأن بسیج اساتید داشته باشیم.
کد خبر : 919161

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در نشست حضوری - وبیناری امروز که در آن جانشین سازمان بسیج اساتید، معاونین و مشاورین ستاد مرکزی و مسئولان و جانشینان بسیج اساتید سراسر کشور و همچنین ۵۰۰ نفر از مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور حضور داشتند، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا، گفت: شهدا نقش و رسالت خود را به خوبی ایفا کردند و حال وظیفه ماست که با جهاد تبیین و امیدآفرینی با نهضت روشنگری و به میدان آوردن همه ظرفیت‌های نظام در ابعاد مختلف برای ادامه راه شهیدان، همه تلاش خود را به کار بندیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و زحمات اعضای شورای معاونین بسیج اساتید در سازمان مرکزی و مسئولین و معاونین بسیج اساتید در استان‌ها و همه اساتید بسیجی دانشگاه‌های سراسر کشور برای برگزاری اجتماع بی‌نظیر ۳۱ هزار استاد بسیجی در روز ملی بسیج اساتید و حضور در صحنه روشنگری و حمایت و همبستگی با دانشجویان آمریکایی و کشور‌های غربی و تبیین ابعاد پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین آگاه‌سازی جوانان و بیداری که در منطقه شکل گرفته است در ارتباط با رویداد بزرگ انتخابات ریاست جمهوری ۸ تیرماه ۱۴۰۳، گفت: این نشست چندمین نشست وبیناری با موضوع انتخابات است و تلاش‌های گسترده‌ای در بسیج اساتید در خصوص دعوت به مشارکت حداکثری صورت گرفته است.

وی همچنین به مکتب شهید رئیسی و نحوه حکمرانی ایشان اشاره کرده و در توصیف ویژگی‌های وی از پر تلاش بودن و خستگی ناپذیری و مردم دوستی، ولایی بودن، توجه به محرومان، تلاش در حل مشکلات کشور و تمرکز بر همه ظرفیت‌های داخلی و دست رد زدن بر سینه استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل یاد کرد و اظهار امیدواری کرد که با توجه و تمرکز بر بیانات روز گذشته به مناسبت عید غدیر که رهبر معظم انقلاب در اجتماع مردم شریف ۵ استان مطرح کردند و با عمل به توصیه‌هایی که به کاندیدا‌ها و مردم عزیز داشتند، ان‌شاءالله شاهد حضورحداکثری و پرشکوه برای ایران قوی باشیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور طبق رهنمود‌های رهبری یکی از مولفه‌های ایران قوی را حضور پر شکوه در انتخابات با آرای بالا عنوان کرده و از اساتید خواست در فرصت باقیمانده به تبیین‌گری پرداخته، برای حضور خود و خانواده و همه اقشار به ویژه دانشگاهیان و عموم مردم تلاش کنند.

مردانی گفت: این روز‌ها در خصوص انتخابات بررسی‌های زیادی صورت گرفته و تحلیل‌های مختلفی ارائه شده است و نظرسنجی‌ها گواه آن است که درصد بالایی از افراد پایبند به انقلاب اسلامی، شرکت در انتخابات را یک وظیفه انقلابی می‌دانند و آن را یک فریضه دینی دانسته و به عنوان یک وظیفه ملی به آن اهمیت می‌دهند. البته برخی مشکلات و کمبود‌ها موجب عدم اعلام به حضور برخی افراد در انتخابات بوده است که البته بخش عظیمی از ایجاد ناامیدی‌ها نتیجه تلاش دشمن برای تخریب مسئولان است. به این دلیل است که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند پیشرفت‌ها را تبیین کنید، اردوی‌های پیشرفت برگزار کنید و اینکه ایشان جهاد تبیین را واجب عینی دانستند بر اساس همین بررسی‌هاست.

وی افزود: آحاد جامعه نسبت به اساتید دانشگاه اعتماد بالایی دارند و از راهنمایی آنان برای انجام وظایف دینی و ملی بهره می‌برند و تاثیر می‌پذیرند. لازم است در این برهه حساس که دشمنان ما بعد از شهادت رئیس جمهور و عملیات وعده صادق و جریانات غزه و مقاومت که تلاش دارند در انتخابات نتیجه خوبی حاصل نشود. بر اهمیت تاکید رهبرمعظم انقلاب بر حضور حداکثری، فارغ از نتیجه توجه شود. انتظار می‌رود اساتید چهره به چهره به تبیین پرداخته و یک خانواده، یک ستاد برای تحقق بیانات نایب ولی عصر (عج) تلاش لازم را انجام دهند. رهبر انقلاب فرمودند اگر ایران قوی می‌خواهیم یکی از راه‌های تحققش حضور پر شکوه در انتخابات است.

وی با طرح این پرسش که چه کسانی به میدان می‌آیند، گفت: آنها که پای کار انقلاب هستند، آنها که دلشان در گرو ارزش‌های انقلاب و ایران و نظام است در انتخابات شرکت می‌کنند و ما باید سراغ این گروه برویم.

مردانی در ادامه در خصوص نحوه این دعوت از اساتید خواست از همه ظرفیت‌ها برای دعوت به مشارکت حداکثری استفاده کنند.

حضور و تبیین‌گری در برنامه چهلم شهدای خدمت، برگزاری تریبون آزاد، سخنرانی در مساجد و جلسات مختلف و حتی نماز جمعه در روز انتخابات و همچنین حضور فعالانه در فضای مجازی با توجه به حساسیت‌های آن از جمله تاکیدات مردانی بود.

وی همچنین به معرفی برخی تولیدات چندرسانه‌ای و تولید محتوای تصویری اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور با موضوع دعوت به مشارکت حداکثری برای تبیین‌گری در فضای مجازی و همچنین فعالیت اساتید در پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی پرداخت.

مردانی افزود: فارغ از آنکه چه کاندیدایی رای خواهد آورد باید گفت مردم به هر کدام از افراد رای دهند رای به جمهوری اسلامی بوده است و این حضور تایید نظام است و ان‌شاءلله با انتخاب اصلح در ادامه راه ریاست جمهور شهید به انتخاب اصلح برسیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور همچنین از فراخوان امضای بیانیه دعوت از دانشگاهیان و آحاد مردم برای حضور در انتخابات خبر داد و آن را گامی مهم در جهت تحقق رهنمود‌های حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح دانسته و آن را مانند امضای ۱۵ هزار استاد برای دعوت به مشارکت در انتخابات مجلس سندی نامید که در تاریخ انتخابات ایران برجا خواهد ماند.

مردانی گفت: برای بسیج اساتید شرکت و حضور حداکثری و برگزاری انتخابات با شکوه اهمیت دارد. هیچ جانبداری نباید صورت گیرد چرا که بسیج اساتید نفیا و اثباتا بنا ندارد از کاندیدایی حمایت کند. این نکته مهمی است که باید رعایت شود.

وی همچنین بر اتحاد ملی و پرهیز از هر گونه اختلاف و تفرقه افکنی تاکید کرد و افزود: نتیجه هر چه باشد به نفع جمهوری اسلامی خواهد بود. باید وحدت حفظ شود و مراقبت شود دلخوری ایجاد نشود و انسجام و برادری حفظ شده و از ایجاد شکاف و انشقاق جلوگیری گردد. نامزد‌های انتخاباتی هم باید تاکیدات رهبر انقلاب را سرلوحه قرار دهند. رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اولا صحبت‌های نامزد‌ها و ستاد‌های آنها در چارچوب ادبیات انقلاب اسلامی باشد و موجب ناامیدی و نارضایتی مردم نشود و ثانیا ویژگی کسانی که کاندیدا‌ها برای خودشان انتخاب می‌کنند تا کنارشان کار کنند را فرمودند. بسیج اساتید بر این تاکید دارد که رهنمود‌های رهبر انقلاب سرلوحه کار باشد.

مردانی در پایان عنوان کرد: امروز چشم دنیا به انتخابات ایران است. انتخابات زیادی در جهان انجام می‌شود که حتی گاهی ما متوجه آن نمی‌شویم. اما شاهدیم اکنون بسیاری از ابرقدرت‌های شرق و غرب و جبهه مقاومت و بسیاری از دوستداران ما چشمشان به انتخابات ایران است. در این جایگاه با ارزش باید به عنوان استاد بسیجی نقش آفرینی در شأن بسیج اساتید داشته باشیم. از خداوند می‌خواهیم در این حضور حماسی انتخاب اصلح را بر دل‌های همه ما ساری و جاری کند.

حسین عبدالهی‌فر معاون تبیین و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید کشور در این نشست با بیان گزارشی از آخرین وضعیت نظرسنجی‌ها در خصوص انتخابات و سخنان رهبر معظم انقلاب و شاخصه‌هایی که ایشان برشمردند تاکید کرده و گفت: باید نگاه رهبر انقلاب و کلام ایشان را دریافت و به کار برد. انتخاب عقل سبز است، عقل سبز ساده‌ترین راهش انتخاب از طریق صندوق رای است. اگر انتخاب نکنیم هزینه خواهیم داد. کیفیت انتخابات بر کیفیت دولت برآمده از آن تاثیر می‌گذارد. رای دادن به کسی که احتمال می‌دهید به ظرفیت‌ها توجه نکند و از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نکند درست نیست.

وی افزود: حضور حداکثری مسأله اولاست چرا که در افکار عمومی جهان هر چه آرا بیشتر باشد ایران قوی‌تری شکل می‌گیرد. در این میان همه ما وظیفه‌ای داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته