دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1403 - 08:30

منظمی: اکبری توانایی‌های مربی داخلی را نشان داد/ شکست‌های تیم ملی والیبال جبران می‌شود

منظمی: اکبری توانایی‌های مربی داخلی را نشان داد  شکست‌های تیم ملی والیبال جبران می‌شود
دبیر فدراسیون والیبال گفت: پیمان اکبری نشان داد سرمربیان داخلی می‌توانند کمک حال تیم ملی باشند
کد خبر : 919148

امیرحسین منظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد اینکه تیم ملی والیبال تنها در هفته سوم لیگ ملت‌ها موفق به کسب دو پیروزی شد و در مجموع ۱۰ شکست در ۱۲ بازی داشت، اظهار کرد: تیم ما افت و خیز زیادی داشت و این موضوع به تغییر نسلی که در تیم ملی داشتیم باز می‌گردد. زمان می‌برد تا هماهنگی‌های لازم در میان بازیکنان به وجود آید. بازیکنان دیر به تیم اضافه شدند و فرصت پیدا نکردند تا با همدیگر هماهنگ شوند. تیمی که هماهنگی ندارد امکان آنکه کارایی خود را نشان دهد وجود ندارد و رفته رفته به چنین شرایطی می‌رسد. برای تیم ما هم چنین اتفاقی افتاد و بازی به بازی بهتر شدیم.

باید آسیب شناسی دقیقی داشته باشیم 

وی افزود: با تغییری که در سرمربی تیم ملی دادیم، توانستیم شوک خوبی به بازیکنان وارد کنیم. تیم در روند خوبی قرار گرفت و پیمان اکبری نشان داد سرمربیان داخلی هم می‌توانند کمک حال تیم ملی باشند. دو بازی خوب برابر آمریکا و هلند داشتیم و برنده شدیم. اگر در روز سوم از هفته سوم برابر فرانسه به بچه‌های اصلی استراحت داده می‌شد شاید در آن بازی برنده نمی‌شدیم، اما در روز آخر هفته سوم برابر آلمان بازی بهتری می‌کردیم و شاید برنده می‌شدیم. بازی‌ها تمام شده و باید آسیب شناسی دقیقی داشته باشیم تا ایراد‌ها را شناسایی کنیم. عیب‌ها را بشناسیم تا به راه‌حل برسیم. کما اینکه جلسه بسیار مفیدی با اصحاب رسانه داشتیم و دو جلسه هم با خبرگان و مربیان و زحمت‌کشان والیبال برگزار می‌کنیم و نقطه نظرات این دوستان را هم خواهیم گرفت تا ان‌شاءالله بتوانیم برنامه ریزی بلندمدت خوبی برای تیم ملی جوان و آینده دار والیبال ایران داشته باشیم.

مردم توقع استخدام سرمربی خارجی را داشتند

دبیر فدراسیون والیبال در مورد اینکه خود او هم به اثرگذاری سرمربی داخلی اشاره کرد و چرا به مائوریسیو موتا پائز اعتماد شد تا برکنار شود، تصریح کرد: این حرف درست است که در این مقطع سرمربی داخلی موفق‌تر از خارجی بود، اما در برهه‌ای از زمان به سرمربی ایرانی اعتماد شد که نتوانست نتایج خوبی را بگیرد. برخی از لژیونر‌های ما در فاصله یک هفته تا مسابقات به تیم ملی اضافه شدند. زمان کمی در اختیار داشتیم تا تیم ملی را هماهنگ کنیم. مردم توقع داشتند مربی خارجی استخدام کنیم، با مربیان خارجی زیادی صحبت کرده بودیم، اما همگی شاغل بودند و نمی‌توانستیم از آنها استفاده کنیم، در نتیجه قرار شد تا پائز سرمربی شود. بعد از نتایج ضعیفی که به دست آمد برای شوک دادن به تیم با پائز قطع همکاری شد و پیمان اکبری هم نشان داد توانایی آن را دارد تا با تیم نتیجه بگیرد.  

منظمی خاطرنشان کرد: با تدابیری که پس از مشورت با خبرگان و اهالی فن خواهیم گرفت قطعاً برنامه‌ریزی بسیار خوبی را برای سال‌های آینده خواهیم کرد تا بتوانیم در ادامه راه نتایجی بگیریم که جبران شکست‌های گذاشته باشد. هدف ما شاد کردن مردمی است که با والیبال زندگی می‌کنند و می‌توانیم با رفع ایرادها، دوباره تیمی قوی و آماده داشته باشیم. توانایی نسل جدید والیبال ایران بالاست و آنها می‌توانند شایستگی‌های خود را نشان دهند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته