دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چگونه طلای خود را از مالیات معاف کنیم؟

چگونه طلای خود را از مالیات معاف کنیم؟
یکی از نکات که عموم مردم از آن بی خبر هستند نحوه محاسبه مالیات طلا در قانون مالیات بر عایدی سرمایه است که با تصویب آن در طول یک سال اول از زمان خرید طلا اگر کسی قصد فروش طلای خود را داشته باشد بایستی ۳۰ درصد از سود حاصل از فروش و در سال دوم و سوم به ترتیب ۲۰ و ۱۰ درصد سود خود را مالیات دهد.
کد خبر : 919136

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکی از نکات که عموم مردم از آن بی خبر هستند نحوه محاسبه مالیات طلا در قانون مالیات بر عایدی سرمایه است که با تصویب آن در طول یک سال اول از زمان خرید طلا اگر کسی قصد فروش طلای خود را داشته باشد بایستی ۳۰ درصد از سود حاصل از فروش و در سال دوم و سوم به ترتیب ۲۰ و ۱۰ درصد سود خود را مالیات دهد.

معافیت‌هایی نیز برای فروش طلا توسط مردم عادی در این قانون وجود دارد که از جمله مهمترین آنها می‌توان به دو مورد ذیل اشاره کرد. فروش ۱۵۰ گرم طلا توسط هر فرد، وی را از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف می‌کند. نکته دوم و بسیار مهم این موضوع است که مردم عادی با فروش طلا به طلافروشانی که این خرید را در سامانه مودیان مالیاتی ثبت می‌کنند، از مالیات بر عایدی سرمایه معاف خواهند شد.

شایان ذکر است که فروش طلا ولو به صورت دست دوم موجب ایجاد تراکنش برای فرد فروشنده نزد بانک‌ها خواهد شد و در صورت عدم فروش به واحد‌های صنفی با مجوز و یا عدم ثبت این فروش در سامانه ها، فرد از توضیح محل کسب این درآمد نزد سازمان امور مالیاتی ناتوان بوده و این موضوع موجب تعیین مالیات برای وی خواهد شد. این درآمد در صورتی که از سوی یک واحد صنفی معاملات طلا باشد برای سازمان امور مالیاتی قابل توضیح و با توجه به قانون ذکر شده قابل معافیت از پرداخت مالیات شناخته خواهد شد.

سهراب اشرفی – کارشناس صنعت طلا  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته