دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت و گو با آنا

فریبا: استقلال به مدافع میانی، هافبک و بازیساز نیاز دارد/ سبک بازی منتظر محمد را دوست دارم

فریبا: استقلال به مدافع میانی، هافبک و بازیساز نیاز دارد  سبک بازی منتظر محمد را دوست دارم
پیشکسوت تیم استقلال گفت: قرار نیست اتفاقات نقل و انتقالاتی که فصل پیش افتاد دوباره تکرار شود.
کد خبر : 919028

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه هواداران استقلال در فضای مجازی علیه برخی بازیکنان مانند آرش رضاوند و میلاد فخرالدینی موضع گرفته‌اند تا فصل بعد در تیم نمانند، اظهار کرد: ما نیاییم روی یکی دو بازیکن زوم کنیم، این کمال بی‌انصافی و بی‌معرفتی است. کادرفنی تشخیص می‌دهد کدام بازیکنان با مدلی که مدنظر دارد همخوانی لازم را خواهد داشت. ضمن اینکه باید ببینیم کدام بازیکنان در دسترس هستند تا بخواهیم جایگزین نفراتی کنیم که کادرفنی روی آنها نظری ندارد. نه اینکه بازیکنانی را از دست بدهیم که سابقه بازی را در استقلال حتی یک فصل دارند و می‌دانند فضای تیم چگونه است. آنهایی که می‌خواهند خط خبری بدهند و در فضای مجازی به دنبال تضعیف بازیکنان تیم هستند، دلشان برای استقلال نمی‌سوزد. آنها به منافع شخصی خود توجه می‌کنند.

کادر فنی نظر نهایی را در مورد بازیکنان تیم می‌دهد

وی در مورد اینکه گفته می شود رضاوند پیشنهاد ۴۰ میلیاردی دارد، گفت: آرش رضاوند دو فصل پیش در آستانه آقای پاس گلی قرار گرفت.او و فخرالدینی و هر اسم دیگری که مطرح می‌شود برای استقلال زحمت کشیده‌اند. اگر هم بازیکنی با نظر کادرفنی کنار گذاشته شد، جدایی وی با احترام و در کمال ادب باشد، چون استقلال باشگاه بزرگی است و نباید رفتار معمولی با بازیکن سابق خود داشته باشد. در مرحله بعدی باید دید کدام بازیکنان تمایل دارند در استقلال بمانند و کدام نفرات قصد دارند تا از تیم جدا شوند. بعد از آنکه تکلیف نفرات تیم مشخص شد بر اساس نیاز تیم اقدام به جذب مهره‌های جدید شود. اصول کار باید رعایت شود، از نظر من استقلال به دفاع میانی، هافبک و بازیساز نیاز دارد. از همه مهم‌تر نیاز به وینگر سرعتی و رونده کاملاً حس شده است. باز هم نظر نهایی را کادرفنی می‌دهد، چون قطعاً بهتر از من می‌داند و نسبت به رفع ضعف‌های تیم در نقاط پستی مدنظر اقدام خواهد کرد.

باشگاه در خفا و سکوت کار خود را پیش می‌برد

پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد: استقلال در فصل نقل و انتقالات فصل پیش رو، مشکلات قبلی را ندارد. هلدینگ خلیج فارس آمده تا استقلال دیگر دغدغه مالی نداشته باشد. برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته تا اردوی پیش فصل تیم در اسپانیا یا ترکیه برگزار شود. همه چیز طبق اصول در حال اجراست و هر کسی بسته به مسئولیت خود، کار را پیش می‌برد. کار بسیار درستی که باشگاه در پیش گرفته، این است که در خفا و سکوت کار خود را پیش می‌برد. مهره‌هایی که مدنظر سرمربی است جذب خواهند شد و یک بازیکن که می‌توان با رقم معقولی قرارداد امضا کند با لو رفتن اسمش، قراردادش افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. امیدوارم که بازیکنان مورد نظر کادرفنی مشکلی برای انتقال به استقلال نداشته باشند تا از هفته اول شاهد تیمی با کیفیت بالا باشیم.

به شخصه بازی منتظر محمد را دوست دارم

وی در خصوص اینکه فصل گذشته اختلاف کادرفنی با مدیریت منجر به انتقال قرضی منتظر محمد به مس رفسنجان و انتقال قطعی اوستون اورونوف به پرسپولیس شد، تصریح کرد: برنگردیم به گذشته و مسائل قدیمی را شخم بزنیم. قرار نیست اتفاقاتی که فصل پیش افتاد دوباره تکرار شود. هواداران مالک تیم هستند ولی در نهایت کادرفنی تصمیم گیرنده است. من به شخصه بازی منتظر محمد را دوست دارم، چون هافبک خلاق و پر تحرکی است و بازی‌سازی خوبی انجام می‌دهد، شوتزن هم هست. اما کادرفنی در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند، چون مسئولیت فنی تیم را بر عهده دارد. اگر به لحاظ فنی جواد نکونام و کادر او موافق حضور منتظر محمد هستند، حضور این هافبک عراقی را به سود تیم می‌دانم.

تیم‌های عربی تا بن دندان مسلح هستند

فریبا درباره اینکه قانون سقف بودجه در نقل و انتقالات می‌تواند تأثیری بر حضور استقلال در لیگ نخبگان آسیا بگذارد، یادآور شد: پارسال که اطلاعات لازم را درباره این قانون نداده بودند، گفتم که این قانون مسخره است. امسال فهمیدم که باید تراز باشگاه‌ها را AFC تعیین کند. اگر روشن می‌کردند دلیل سقف بودجه چیست، این موضوع راحت‌تر قابل پذیرش بود. امسال می‌دانیم که علاوه بر رونالدو، ستارگان نامدار دیگری حریفان نمایندگان ایران در لیگ نخبگان هستند. رقبا تا بن دندان مسلح هستند و شرایط یکسانی برای مقابله با آنها نداریم. فدراسیون فوتبال برای سه نماینده ایران در لیگ نخبگان، شرایط را بهتر کند و به آنها مجوزی که بتوانند تیم‌شان را در حدی خوب ببندند که برابر حریفان عربی به خصوص تیم‌های عربستانی نتیجه بگیریم.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته