دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌و‌گو با آنا مطرح شد؛

«مرغسانان» درباره تلاش برای رسیدن به آگاهی است/ تلنگری به انسان امروز

«مرغسانان» درباره تلاش برای رسیدن به آگاهی است  تلنگری به انسان امروز
سارا علیمرادی کارگردان انیمیشن «مرغسانان» می‌گوید ایده اصلی این انیمیشن از روزمرگی زندگی خود و اطرافیانش شکل گرفته است.
کد خبر : 919026

سارا علیمرادی کارگردان انیمیشن «مرغسانان» درباره شکل‌گیری ایده ساخت این انیمیشن به خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری آنا گفت: توضیح داد: در این اثر مرغ ها استعاره از انسان هایی هستند که در ماتریکس زندگی گیر کرده اند و این فیلم در اصل تلنگری به انسان های امروزیست و ایده اصلی آن هم از روزمرگی زندگی خود و اطرافیانم شکل گرفت.

وی درباره پروسه تولید «مرغسانان» گفت: پیش تولید کار یک سال زمان برد و در حال حاضر در میانه مرحله تولید قرار دارد. کانسپت کار از فرم اداره‌جات الهام گرفته شده است و انیمیت کار حالت طنز گونه ای دارد که حالت به سخره گرفتن شکل امروزی زندگی انسان ها را دارد.

علیمرادی درباره مدت زمان و موضوع این اثر گفت: مدت زمان فیلم حدود ۷ دقیقه است و «مرغسانان» درباره تلاش برای رسیدن به آگاهی است.

کارگردان «مرغسانان» درباره همکاری با مرکز گسترشسینمای مستند، تجربی و پویانمایی مطرح کرد: انیمیشن کوتاه ایران به فضاهایی مانند مرکز گسترش بسیار نیاز دارد و اگر حمایت شود انیمیشن سازی در ایران آن هم به صورت حرفه ای به سرعت گسترش پیدا می کند. خیلی غم انگیز است که اکثر انیماتورهای ایرانی با خارج از کشور در حال همکاری هستند و افتخار ساخت آن انیمیشن‌ها نصیب کشور خودمان نمی شود. به همین دلیل از مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی سپاسگزارم که با حمایت های خود از انیمیشن سازهای ایران کمی جلو این روند را گرفته است.

وی درباره برنامه های خود برای این انیمیشن بیان کرد: قصد دارم انیمیشن «مرغسانان» را به جشنواره های مختلف ارسال کنم و امیدوارم بعد از ساخت و توزیع پله ای برای ساخت کارهای بعدی باشد.

سارا علیمرادی در پایان گفت: امیدوارم بعد از این انیمیشن، کار بعدی خود را کلید بزنم. همچنین دوست دارم به صورت همزمان بتوانم در یک شرکت انیمیشن سازی مشغول به فعالیت شوم و در فضای حرفه ای ساخت انیمیشن سینمایی قرار گرفته و تجربه کسب کنم.


«مرغسانان» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته