دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1403 - 09:20

حکومت جمهوری ریشه در دین مبین اسلام دارد

حکومت جمهوری ریشه در دین مبین اسلام دارد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: بیعت مردم در کنار ولایت الهی، لازمه مشروعیت حکومت است؛ بنابراین حکومت جمهوری ریشه در دین مبین اسلام دارد.
کد خبر : 918981

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمدمهدی صافی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در جلسه هیئت رئیسه این واحد دانشگاهی با اشاره به عید غدیر اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجت الوداع و در غدیر خم اصحاب را جمع کردند و خطبه غدیریه و جمله معروف«من کنت مولاه، فهذا علی مولاه» را ادا فرمودند و دستور دادند همه حاضران با ایشان بیعت کنند که این امر سه روز تمام به طول انجامید. این اقدام پیامبر نه تنها ابلاغ ولایت و جانشینی امیرالمؤمنین علی(ع) به مردم بود؛ بلکه اهمیت نقش و جایگاه مردم در حکومت را از نظر اسلام نشان می‌دهد.

وی افزود: حکمتی که در واقعه غدیر به‌وضوح مشهود است این بوده که اسلام برای رأی و نظر مردم اهمیت خاصی قائل شده و نه تنها مقبولیت حکومت تابع نظر و رأی مردم است؛ بلکه بیعت مردم در کنار ولایت الهی، لازمه مشروعیت حکومت است؛ بنابراین حکومت جمهوری ریشه در دین مبین اسلام دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با تأکید بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری با تأسی از واقعه غدیرگفت: باید به اهمیت و اعتبار نقش مردم در حکومت اسلامی توجه ویژه‌ای داشت. حادثه غدیر نه تنها یک رویداد تاریخی بلکه الگوی زندگی اسلامی بوده که مؤید مشارکت فعال و آگاهانه مردم در حاکمیت و تصمیم‌گیری‌های سیاسی است.

صافی با بیان اینکه دانشگاهیان به‌عنوان نخبگان جامعه وظایفی دارند، اضافه کرد: دانشگاه به‌عنوان جایگاهی که تفکر، اندیشه و ارتباطات اجتماعی در آن شکوفا می‌شود، باید این مسئولیت را به عهده بگیرد و جامعه را به سمت مشارکت فعال و آگاهانه در انتخابات سوق دهد. مشارکت در انتخابات نه تنها حق؛ بلکه وظیفه‌ای است که هر فرد در جامعه بر عهده دارد. همچنین، مشارکت فعال و حداکثری در انتخابات تأثیر بزرگی بر سرنوشت کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری در انتخابات مسئولیت مشترک همه ماست، بیان کرد: این مشارکت می‌تواند به جامعه اقتدار بیشتری بخشیده و تأثیرات مثبتی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را به همراه داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول به اظهارات یکی از نامزدهای ریاست جمهوری درباره اعتبار مدرک دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و اضافه کرد: این اظهارات نشان از بی‌اطلاعی و توهین به میلیون‌ها دانش‌آموخته این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مسیری را انتخاب کرده که هنوز در بعضی از دانشگاه‌های دولتی به گفتمان هم نرسیده از آن جمله می‌توان به رویکرد مهارت و کارآفرینی و فناوری و آموزش مسئله محور اشاره کرد که در این دانشگاه به مرحله اجرا هم رسیده است.

صافی با محکوم کردن اظهارات این نامزد بیان کرد: شایسته است این نامزد اظهارات خود درباره دانشگاه آزاد اسلامی را که نشان از بی‌اطلاعی اوست، اصلاح کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته