دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1403 - 12:27

پکن: فشار و تحریم ایران هیچ نتیجه‌ای دربرندارد

پکن: فشار و تحریم ایران هیچ نتیجه‌ای دربرندارد
نماینده چین در سازمان ملل متحد، واشنگتن را عامل مخرب در فرایند اجرای برجام خواند و خواستار لغو هرچه سریع‌تر تحریم‌های یکجانبه علیه ایران و احیای برجام شد.
کد خبر : 918925

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نماینده چین در سازمان ملل به نقش مخرب آمریکا در توقف اجرای برجام اشاره کرد و گفت: ایالات متحده به صورت یکجانبه از این توافق جامع خارج شد و فشار حداکثری به ایران تحمیل کرد و موجب طولانی‌شدت بحران هسته‌ای شد.

وی سپس از ایالات متحده خواست تا مسئولیت را برعهده گیرد و شرایطی را برای احیای هرچه سریع‌تر برجام فراهم آورد.

فو با اشاره به این موارد گفت که تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، همکاری مفید دوجانبه بین کشور‌ها را خدشه‌دار کرد و انصاف و عدالت بین‌المللی را نقض کرد و به شدت قوانین و روابط بین‌المللی را نقض کرد.

سفیر چین در سازمان ملل در ادامه از واشنگتن خواست تا تحریم‌های «غیرقانونی» علیه ایران و همچنین علیه شرکت‌ها و اشخاص کشور‌های ثالث به دلیل تعامل با ایران را لغو کند.

فو همچنین در خصوص تأثیرات مثبت لغو تحریم‌های ایران و کشور‌هایی که با تهران همکاری دارند، توضیح داد: چنین چیزی، حق ایران برای تعامل در فعالیت‌های اقتصادی و تجاری خارجی را احیای می‌کند و برای تمامی طرف‌ها شرایطی را به وجود می‌آورد تا همکاری تجاری و اقتصادی عادی با ایران را تقویت کنند و مسیر را برای تقویت و پیشبرد فرایند مذاکرات هموار می‌کند.

این دیپلمات چین با تأکید بر بی‌اثر بودن رویکرد فشار و تحریم علیه ایران گفت: فشار به ایران هیچ کمکی به موضوع نمی‌کند و ارتباط و گفتگو، رویکرد صحیح است.

وی گفت: حفظ این توافق به حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای در راستای منافع مشترک کشور‌های منطقه کمک می‌کند.

فو ادامه داد: کشور‌های خاص باید، استفاده از موضوع هسته‌ای ایران را برای پیشبرد برنامه‌های ژئوپولتیکی متوقف کنند و از ارتباط دادن مذاکرات هسته‌ای با دیگر موضوعات خودداری کنند، زیرا چنین چیزی تنها، فرایند مذاکرات را مختل می‌کند و تلاش‌های دیپلماتیک مرتبط با موضوع هسته‌ای ایران را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب