دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1403 - 12:22

مردم سکان کشور را دست رئیس جمهور فرهیخته بسپارند

مردم سکان کشور را دست رئیس جمهور فرهیخته بسپارند
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: مردم با انتخاب آگاهانه و با بصیرت، سکان کشور را به دست جمعی از فرهیختگان بسپارند تا به هدف نهایی که همان توسعه همه‌جانبه ایران اسلامی است، برسیم.
کد خبر : 918921

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسن عارضی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان در جمع اعضای هیئت علمی و کارمندان این دانشگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، آیت‌الله رئیسی و همراهانشان گفت: مهم‌ترین حادثه پیش رو در تیرماه سال جاری، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و رئیس جمهور با رأی‌گیری همگانی به صورت مستقیم و برای چهار سال توسط مردم انتخاب می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری انتخابات به صورت درست و سالم، موجب بهبود جایگاه و قدرت بین‌المللی دولت منتخب می‌شود و انتخاب رئیس جمهور و برگزاری انتخابات می‌تواند در فضای اجتماعی و سیاسی جامعه نقش مهمی داشته باشد و دولت مشروعیت خود را از راه برگزاری یک انتخاب خوب و عملکرد خوب به دست می‌آورد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: برگزاری انتخابات از دو مسیر، مسیر را برای انجام کار‌ها به شکل مطلوب مهیا می‌کند، از یک طرف انجام انتخابات آزاد و منصفانه، منطبق بر بصیرت عمومی و به شکل فکورانه و از سوی دیگر اجرای مطلوب سیاست‌های کشور در عرصه داخلی و بین‌المللی، با توجه به این موارد، باید شرایط در انتخابات ریاست جمهوری به شکلی رقم بخورد که مردم با انتخاب آگاهانه و با بصیرت، سکان کشور را به دست جمعی از فرهیختگان بسپارند تا این امانت به سوی ساحل امید حرکت کرده و به هدف نهایی خود که همان توسعه همه‌جانبه ایران اسلامی است، برسد.

مردم سکان کشور را دست رئیس جمهور فرهیخته بسپارد

عارضی با اشاره به نیاز امروز جامعه به حضور همه جناح‌ها در انتخابات تبیین کرد: با توجه به علاقه‌مندی افراد و ضرورت حضور مردم در رقابت‌های انتخاب رئیس‌جمهور، همه جناح‌ها باید با مشارکت در انتخابات ۸ تیر و ایجاد شور انتخاباتی، حرکت بر روی ریل‌های ایجاد شده در دولت قبل ادامه یافته و اهداف کشور به سرمنزل مقصود برسند.

بسیج اساتید کشور با چه هدفی تأسیس شد؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مصطفی چمران تشریح کرد: بسیج اساتید کشور به‌منظور تحقق آرمان‌های امام خمینی(ره) و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اشاعه تفکر بسیجی در دانشگاه‌های کشور و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان در ادامه توضیح داد: بسیج اساتید در دانشگاه‌ها باید از طریق همکاری با مدیریت دانشگاه، دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سایر تشکل‌های دانشگاه، تلاش کند که جهاد علمی و مرجعیت علمی را در دانشگاه‌ها پایه‌ریزی و به انجام برساند.

عارضی ضمن بیان رسالت واقعی و کارکرد بسیج اساتید در دانشگاه‌ها مطرح کرد: در حقیقت بسیج اساتید تشکل گسترده و فراگیری است که افرادی متخصص، متعهد، مجاهد و عالم را در خود جای داده که قادر است نقش و سهمی مهم، در اداره کشور را براساس پایه‌های علمی و فرهنگی داشته باشد.

وی عنوان کرد: کارکرد امروز بسیج اساتید در این برهه، جهاد تبیین درباره مشارکت در انتخابات و انتخابات اصلح در بین آحاد مردم و جامعه دانشگاهیان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته