دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزارت بهداشت خطاب به ظریف؛

مردم هیچ‌گاه مجاهدت خادمان خود در روز‌های سیاه کرونایی را فراموش نخواهند کرد

مردم هیچ‌گاه مجاهدت خادمان خود در روز‌های سیاه کرونایی را فراموش نخواهند کرد
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اظهارات محمدجواد ظریف، مشاور یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری درباره واردات واکسن کرونا پاسخ داد.
کد خبر : 918919

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اظهارات محمدجواد ظریف -مشاور یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری- درباره واردات واکسن کرونا پاسخ داد.


در این اطلاعیه آمده است:

«جناب آقای محمد جواد ظریف سه روز پیش در جمع مردم شریف کاشان مدعی شد، در زمان دولت آقای روحانی، ۱۲۰ میلیون دوز، واکسن کرونا وارد کشور شده بود، این گزاره نادرست در اطلاعیه مورخ ۳ تیر ماه این مرکز به صورت مستند پاسخ داده شد و ابطال آن محرز گردید. هر چند مصاحبه‌های آقای ظریف در سه سال اخیر و در همین خصوص نشان می‌دهد ایشان هر بار یک عدد متفاوت و البته نادرست از واردات واکسن را به خود نسبت داده‌اند، از جمله در مصاحبه با کافه خبر در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۴ که مدعی واردات ۳۰ میلیون دوز واکسن شده بودند!

با این حال، وی دیروز مجددا با اصرار بر استمرار زنجیره تهمت در اجتماعی دیگر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را جزو مخالفین واردات واکسن معرفی کرده است. اشاره ظریف به نامه ۲۵۰۰ نفر از اساتید و چهره‌های نظام سلامت در حمایت از فرمان مقام معظم رهبری در ممنوعیت واردات واکسن‌های امریکایی، انگلیسی و فرانسوی بود که در تاریخ ۲۳ دی ماه ۹۹ منتشر شد و از آقای روحانی خواسته شده بود، با توجه به عوارض ناشناخته و عدم وجود مجوز‌های کافی جهت تزریق همگانی واکسن‌های تولیدی در ۳ کشور مذکور و نیز نبودن مجوز‌های کافی جهت تزریق همگانی، لازم است تمهیدات علمی و استاندارد‌های لازم در خصوص ورود واکسن مورد تایید کوواکس رعایت شود. بدیهی است که دولت آقای روحانی از ماه‌ها قبل می‌توانست با مدیریتی کارآمد و اراده‌ای واقعی، از سایر کشور‌ها روند واردات واکسن را عملیاتی نماید. اقدامی که در دولت سیزدهم و با رعایت همه ملاحظات بیولوژیک و علمی و بدون اتکا به ۳ کشور مذکور در چند طی هفته صورت پذیرفت.

در انتها ذکر این نکته مهم ضروری است که مردم قدرشناس ایران هیچگاه مجاهدت‌های خادمان خود در نظام سلامت را در روز‌های سیاه بحران کرونا فراموش نخواهند کرد. چنانکه تزریق بیش از ۱۵۰ میلیون دوز واکسن در همان ماه‌های اول دولت شهید رئیسی با همت کلیه نهاد‌های سلامت پایه و اعتماد و همراهی آحاد مردم باعث شد، آمار مرگ هموطنانمان از عدد هولناک بیش از ۷۰۰ نفر در روز، طی کوتاه‌ترین زمان به صفر رسیده و جریان زندگی و امید به جامعه بازگردد.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته