دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1403 - 16:22

وزیر کشور: شهید رئیسی راه و منش جدیدی در نظام مدیریتی کشور ایجاد کرد

وزیر کشور: شهید رئیسی راه و منش جدیدی در نظام مدیریتی کشور ایجاد کرد
وزیر کشور گفت: شهید رئیسی یک راه و منش جدیدی در نظام مدیریت کشور به همراه آورد.
کد خبر : 918848

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد وحیدی روز دوشنبه در مراسم ملی احیای واحدهای اقتصادی راکد در وزارت کشور افزود: شهید رئیسی احیاگر فرامین بر زمین‌مانده مقام معظم رهبری بود و اقتصاد مقاومتی را به حق به انجام رساند.

وی با بیان اینکه تلاش‌های شهید جمهور سبب شد اکنون ۸ هزار و ۵۰۰ واحد راکد به‌طور قطع فعال شوند گفت: البته تعداد واحدها بیش از ۱۰ هزار تا است و بقیه این واحدها نیز به‌زودی فعال خواهند شد.

وزیر کشور فعال‌شدن این واحدها را سبب افزایش پیوند و همبستگی عمیق بین مردم دانست و ادامه داد: رئیس‌جمهور شهید در زمان اوج کرونا که برخی مسئولان قبلی حتی جرات دیدار با دیگران را نداشتند با حضور در معادن با کارگران دیدار و نسبت به وضعیت آنان حساس بود. رئیس‌جمهور شهید ازجان‌گذشته بود و ترجیح می‌داد در میان مردم باشد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: اگر رئیس‌جمهور شهید این کارها را نمی‌کرد آیا این اتفاق‌ها رخ می‌داد و واحدهای راکد فعال می‌شد؟

وحیدی با انتقاد از کسانی که گفته‌اند باید از این دوران برگشت، ادامه داد: هنوز برخی منتظرند تا آمریکا به آنها لبخند بزند.اقدام‌هایی که رئیس‌جمهور شهید انجام داد سبب شد مردم بدانند با وجود تحریم‌های ظالمانه هم می‌توان کارکرد و به جلو رفت.

وزیر کشور افزود: برخی چرا هنوز درس نگرفته و منتظرند که آمریکا به آنها روی خوش‌نشان دهد؟ رئیس‌جمهور شهید فقط احیاگر واحدهای غیرفعال نبود؛ بلکه یک مفهوم عمیق‌تر را بیان کرد .

وی گفت: رئیس‌جمهور شهید به احیای خانواده‌ها پرداخت و نشان دارد در اوج تحریم‌ها می‌شود با دست گذاشتن بر روی زانوی خود به جلو رفت. شهید جمهور به ما راه پیروزی را نشان داد که شکست دشمن را به دنبال دارد.

وحیدی افزود: اینکه دشمن اعتراف کند در تحریم حداکثری شکست خورد نشانه پیروزی ما است. قبلی‌ها فرامین مقام معظم رهبری را اجرا نمی‌کردند درحالی‌که رئیس‌جمهور شهید به اجرای آنها همت گماشت.

وزیر کشور گفت: هنر شهید رئیسی پیاده‌ کردن سیاست‌ها و نظرات مقام معظم رهبری بود. این در حالی است که برخی آن‌قدر در فکر آمریکا هستند که مردم خود را به فراموشی سپرده‌اند.

وی با بیان اینکه در کمتر از سه سال اتفاق‌های مهمی در کشور رخ داد گفت: نرخ رشد اقتصاد که منفی ۴ درصد بود به متوسط ۴.۳ درصد افزایش یافت و سه سال تکرار شد.

وزیر کشور با انتقاد از کسانی که این افزایش نرخ رشد را ناشی از نفت دانسته‌اند گفت: این رشد در بخش غیرنفتی هم بوده است.

وحیدی کارگران واحدهای احیا شده را حاملان این پیام دانست که با تلاش و اتکا به خود می‌توان به مقصد رسید و ادامه داد: نرخ بیکاری از ۹.۶ درصد به ۸.۱ درصد کاهش‌ یافته است و این در حالی بود که کشور درگیر انواع مسائل بود.

وزیر کشور افزود: نرخ بیکاری در برخی استان‌ها به زیر ۵ درصد رسیده و در برخی استان‌ها با کمبود نیروی کار روبرو شده و درخواست استفاده از اتباع را دارند که از نظر قانونی نمی‌شود.

وحیدی خاطرنشان کرد: به ظرفیت کامل رسیدن این واحدهای احیاشده سبب خواهد شد رشد و توسعه کشور بیش‌ازپیش شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته