دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1403 - 15:15

تقوی: سرمربی تیم ملی زنان به زودی اعلام می‌شود/ عدم پخش تلویزیونی آسیب جدی به لیگ برتر بانوان می‌زند

تقوی: سرمربی تیم ملی زنان به زودی اعلام می‌شود  عدم پخش تلویزیونی آسیب جدی به لیگ برتر بانوان می‌زند
رئیس فدراسیون والیبال ایران گفت: با یکی از مربیان خوب آسیایی برای سرمربیگری تیم ملی والیبال زنان ایران توافقات خوبی داشتیم. بهترین‌های والیبال بانوان دنیا در آسیا حضور دارند و به همین دلیل با این سرمربی در مراحل نهایی توافق هستیم.
کد خبر : 918819

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم ملی والیبال زیر 20 سال دختر ایران در آخرین جلسه تمرین خود پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا، پذیرای سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال، مهدی اسلامی خزانه دار و فریبا محمدیان نائب رئیس بانوان و اهالی رسانه بود.

سید میلاد تقوی در جمع اهالی رسانه گفت: امروز تمرین پایانی تیم ملی زیر 20 سال دختر ایران را بازدید کردیم و با توجه به تدارکاتی که دیدیم امیدواریم بازیکنان بهتر از سال‌های گذشته عمل کنند. این توقع که تیم بانوان در جایگاه‌ نخست آسیا قرار گیرد، دشوار است چرا که بهترین تیم‌های والیبال زنان دنیا در آسیا قرار دارند و منطقی است که باید برنامه طولانی مدتی داشته باشیم. از ابتدای سال تلاش کردیم روی نسل جدید والیبال کار کنیم و حضور در چلنج کاپ با تیمی که بیش از 70 درصد آن را جوانان تشکیل می‌دادند نشان داد که نگاه فدراسیون به نسل جدید والیبال خواهد بود.

وی با بیان این که در والیبال زنان و مردان به نسل جدید والیبال توجه خواهند داشت، عنوان کرد: به دنبال این هستیم که با استفاده از تجربه داخلی و بین‌المللی که نیازمند حضور مربیان خوب خارجی است نسلی جدیدی را برای والیبال ایران در چهار سال آینده پرورش دهیم.

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا تیم‌ها در رده‌های سنی به حال خود رها خواهند شد، گفت: برای تیم ملی زنان بزرگسال با یکی از مربیان خوب آسیایی به نتایج خوبی رسیدیم. همان طور که گفتم بهترین‌های والیبال بانوان دنیا در آسیا حضور دارند و تعداد مربیان زن در والیبال دنیا کم است به همین دلیل انتخاب های گسترده ای نداریم ولی سعی کردیم یکی از بهترین‌های آسیا را که بتواند با تیم ما کار کند و تجربه بین‌المللی داشته باشد انتخاب کنیم. در مراحل نهایی توافق هستیم و می خواهیم از حضور مربیان خوب خارجی استفاده کنیم و در برنامه ای مشترک علاوه بر توجه به رده های سنی از حضور جوانان در تیم بزرگسالان بهره بریم. البته بعد از عقد قرارداد در چند روز آینده نام این سرمربی را اعلام خواهیم کرد.

وی در پایان عنوان کرد: در لیگ برتر زنان صحبت‌هایی جدی داریم. عدم پخش تلویزیونی مسابقات بانوان علی رغم این که با پوشش اسلامی هستند آسیب جدی به جذب اسپانسرهای خوب می زند. در حالی که زنان رقبای سختی در آسیا دارند و باید بیشتر دیده شوند. باید با نگاه حمایتی برنامه های جدیدتری برای لیگ برتر بانوان داشته باشیم. امسال اولین سالی بود که تیم جوانان دختر به چلنج کاپ اعزام شدند و تیم زیر 18 سال هم به مسابقات آسیای مرکزی اعزام شد که حضور در این رقابت‌ها کمک خواهد کرد به خودباوری بیشتری برسند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته