دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1403 - 13:49

پوکت کجاست؟ راهنمای سفر به پوکت تایلند

پوکت کجاست؟ راهنمای سفر به پوکت تایلند
در پاسخ به این سوال که «پوکت کجاست» باید بگوییم پوکت یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در تایلند شناخته می‌شود؛ به‌خاطر سواحل زیبا،   شب‌های زنده، مناظر طبیعی خیره‌کننده و فرهنگ جذاب. این جزیره، بزرگترین جزیره تایلند به شمار می‌رود و هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است.
کد خبر : 918794

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پاسخ به این سوال که «پوکت کجاست» باید بگوییم پوکت یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در تایلند شناخته می‌شود؛ به‌خاطر سواحل زیبا،  شب‌های زنده، مناظر طبیعی خیره‌کننده و فرهنگ جذاب. این جزیره، بزرگترین جزیره تایلند به شمار می‌رود و هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است.

پوکت کجاست؟

اگر سوالاتی مانند پوکت پایتخت کجاست و کجا واقع شده، ذهنتان را درگیر کرده‌اند، در ادامه به پاسخ آن‌ها می‌رسید. پوکت، واقع در جنوب غربی تایلند، یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین جزایر این کشور است. این جزیره در آب‌های آندامان قرار دارد و مساحت آن حدود 543 کیلومترمربع است.

پوکت تقریبا در فاصله 846 کیلومتری از بانکوک (پایتخت تایلند) قرار دارد. این جزیره به‌واسطه محبوبیت خود میان گردشگران آسیایی و اروپایی، به‌طور قابل توجهی پیشرفت کرده، امکانات و هتل‌های لوکسی را در دل خود جای داده و به مقصد جذابی برای تور تابستان تبدیل شده است.

معرفی شهر پوکت

اکنون که متوجه شدید شهر پوکت کجاست، بد نیست کمی بیشتر با آن آشنا شوید. پوکت با داشتن سواحل شنی سفید، آب‌های فیروزه‌ای، جنگل‌های سرسبز و فرهنگ بومی جالب، به یکی از برترین مقاصد توریستی جهان تبدیل شده است. این جزیره دارای ترکیبی از تفریحات مدرن و سنتی است که تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد برای گردشگران فراهم می‌کند.

بهترین زمان سفر به پوکت

پوکت در طول سال با داشتن متوسط دمای ​​22 تا 34 درجه سانتی‌گراد، یک منطقه گرم محسوب می‌شود. از نظر اکثر مسافران، بهترین زمان برای سفر به پوکت، از نوامبر تا فوریه است. در این دوره، آب‌وهوا خشک و آفتابی و دریا آرام است و مناسب‌ترین زمان برای شنا، تفریحات آبی، غواصی و... به شمار می‌رود.

فصل بارانی در پوکت، از می تا اکتبر است که با بارش‌های مکرر و گاهی طوفان همراه خواهد بود؛ اما این فصل هم زیبایی‌های خاص خود را دارد و قیمت‌ها هم در این زمان معمولا پایین‌تر هستند. در ادامه شما را با آب‌هوای پوکت در هر فصل آشنا می‌کنیم.

در سفر به پوکت چی بخوریم؟

بخشی از لذت هر سفر امتحان‌کردن طعم‌های جدید و غذاهای محلی مقصد است. در پوکت شما می‌توانید انواع غذاهای دریایی و غذاهای تایلندی را که به‌خاطر طعم‌های فوق‌العاده و مواد تازه‌شان شهرت جهانی دارند امتحان کنید. برخی از محبوب‌ترین غذاهایی که پیشنهاد می‌کنیم در پوکت امتحانشان کنید، عبارتند از:

  • تام یام گونگ (Tom yum goong)
  • پد تای (Pad Thai)
  • نودل سوپ
  • سوم تام (Som tam)
  • مرغ کاری سبز (Geng kheaw wan gai)
  • تام خا گای (Tom kha gai)
  • برنج سرخ‌شده (Kao phad (fried rice))
  • کاری ماسامان (Massaman curry)
  • تام یام تالای (Tam Yam Talay)

جاهای دیدنی پوکت کجاست؟

پوکت دارای مجموعه‌ای فوق‌العاده از جاذبه‌ها و جاهای دیدنی است. در حالی که بسیاری از گردشگران فقط به سواحل این جزیره می‎چسبند، اما باید بدانید که مکان‌های بی‌نظیری در پوکت برای بازدید وجود دارند. در ادامه برخی از جاهای دیدنی پوکت را به شما معرفی می‌کنیم.

جزیره فانگ نگا

جزیره فانگ نگا از بی‌نظیرترین جاهای دیدنی پوکت است که بازدید از آن باید جزو اولویت‌های شما باشد. جاذبه اصلی این جزیره، صخره‌های آهکی خالصی هستند که به‌صورت عمودی از آب‌های سبز زمردی بیرون می‌آیند. این جزیره تنها 2 دقیقه تا جزیره معروف جیمز باند فاصله دارد.

جزایر فی فی پوکت کجاست؟

در سفر به پوکت، هرگز نباید بازدید از جزایر زیبا و درخشان فی فی را از دست بدهید؛ وگرنه سفرتان ناقص خواهد ماند. این جزیره که از جزایر نزدیک به پوکت است، مناظر شگفت‌انگیز و سحرآمیزی دارد که هرگز از خاطرتان نخواهند رفت. در بازدید از این جزایر، شما می‌توانید جزیره مایا، لوکیشن فیلم معروف The beach را هم ببینید.

بودای بزرگ پوکت

از معروف‌ترین دیدنی‌های پوکت، می‌توان به بودای بزرگ اشاره کرد. این مجسمه که 45 متر ارتفاع دارد، بر فراز تپه‌های ناکرد (Nakkerd) نشسته است و به چالونگ، کاتا و راوای نگاه می‌کند. در مسیر رفتن به‌سمت بودای بزرگ، شاهد جنگل‌ها و مناظر زیبایی خواهید بود.

جزایر سیمیلان

جزایر خیره‌کننده سیمیلان که توسط آب‌های شفاف و شگفت‌انگیز و سواحل بکر با ماسه سفید احاطه شده‌اند، بهشتی برای گردشگران و عاشقان غواصی هستند. صخره‌های مرجانی و رنگارنگ و  مناظر فوق‌العاده‌ای برای تماشا، در این جزایر انتظار شما را می‌کشند.

تفریحات پوکت

در پوکت ماجراجویی‌ها و تفریحات لذت‌بخشی انتظار شما را می‌کشند که هرگز از آن‌ها سیر نخواهید شد؛ از شنا و تفریح در سواحل شگفت‌انگیز آن گرفته تا تورهای گردشگری با قایق به جزایر زیبای اطراف، ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز، گشت‌وگذار در بازارها و امتحان‌کردن غذاهای محلی. شما می‌توانید با توجه به علایق خودتان هیجان انگیزترین اماکن تفریحی پوکت را انتخاب کنید و اوقات بی‌نظیری را طی سفر برای خود بسازید. در ادامه برخی از جذاب‌ترین تفریحات پوکت را به شما معرفی می‌کنیم.

  • غواصی
  • ماساژدرمانی در مراکز ماساژ پوکت
  • گلف‌بازی
  • ماهی‌گیری
  • موج‌سواری در دریا و خانه موج پوکت
  • جت‌اسکی
  • بانجی جامچینگ
  • قایق‌رانی

بهترین هتل های پوکت کجاست؟

با توجه به حضور بالای جمعیت گردشگران از سراسر دنیا در پوکت، این جزیره دارای بهترین و لوکس‌ترین هتل‌ها، با امکانات کامل برای رفاه حال مسافران است. در جدول زیر، تعدادی از بهترین هتل‌های پوکت را به شما معرفی می‌کنیم تا با انتخاب آن‌ها، اقامتی رویایی را در این جزیره تجربه کنید.

نام هتل

نوع هتل

The Nai Harn

5 ستاره

Stay Wellbeing & Lifestyle Resort

5 ستاره

The Shore At Katathani - Adult Only

5 ستاره

La Green Hotel and Residence

5 ستاره

حمل و نقل در پوکت

گزینه‌های حمل‌ونقل مختلفی از جمله اتوبوس، توک توک، تاکسی، اتومبیل، موتور سیکلت و قایق برای رفت‌وآمد در پوکت وجود دارند که شما می‌توانید بسته به بودجه و مقصد مورد نظرتان در تور تایلند گزینه مناسب را انتخاب کنید. در ادامه، اطلاعات بیشتری درباره هرکدام از این وسایل حمل‌ونقل در اختیارتان می‌گذاریم.

توک توک

توک توک‌ها تاکسی‌های کوچکی هستند که اغلب با رنگ قرمز در سراسر پوکت رفت‌وآمد می‌کنند. توک توک‌ها در واقع شبیه کامیون‌های مینی با چهار چرخ یا اغلب سه چرخ هستند و گزینه مناسبی برای طی‌کردن مسافت‌های کم محسوب می‌شوند. این نکته را به یاد داشته باشید که پیش از سوارشدن، حتما درباره کرایه با راننده به توافق برسید.

اجاره ماشین یا موتور سیکلت

کرایه ماشین راحت‌ترین گزینه برای رفت‌وآمد در پوکت است. با کرایه خودرو، می‌توانید به‌راحتی در طول جزیره حرکت کنید و هرجایی که می‌خواهید بروید. اگر هم حوصله رانندگی را ندارید، می‌توانید خودرویی همراه با راننده اجاره کنید. راه دیگر کرایه موتور سیکلت است که شما را از شر ترافیک‌ها نجات می‌دهد و می‌توانید اطراف جزیره را با آن بگردید.

تاکسی

یکی دیگر از راحت‌ترین راه‌ها برای رفت‌وآمد در پوکت تاکسی‌ها و تاکسی‌های موتوری هستند که در خیابان‌های پوکت، به‌ویژه مناطق توریستی حضور دارند. در صورتی که عجله دارید و می‌خواهید مسافت کوتاهی را طی کنید، سریع‌ترین راه تاکسی‌های موتوری هستند که به‌راحتی از ترافیک عبور می‌کنند.

قایق

در صورتی که می‌خواهید از جزایر زیبای اطراف پوکت دیدن کنید، باید برای رفت‌وآمد از قایق‌ها استفاده کنید. این قایق‌ها در اکثر سواحل برای اجاره در دسترس هستند و می‌توانند تا هشت نفر را حمل کنند. البته فراموش نکنید که در فصول بارانی، خدمات قایقرانی به‌ندرت انجام می‌شوند.

هزینه سفر به پوکت

یکی از کارهای ضروری پیش از هر سفری، برآورد هزینه‌هاست تا در طول سفر، از این لحاظ به مشکل نخورید. طبق اطلاعاتی که از مسافران قبلی جمع‌آوری شده‌اند، میانگین هزینه روزانه برای هر نفر در پوکت، حدود 105 دلار خواهد بود. در واقع شما باید روزانه، حدود 22 دلار برای غذا و نوشیدنی، 11 دلار برای حمل‌ونقل محلی و 112 دلار برای محل اقامت در نظر بگیرید.

یک سفر یک هفته‌ای به پوکت برای دو نفر، به‌طور متوسط ​​هزار 468 دلار هزینه دارد. این هزینه شامل محل اقامت، غذا، حمل‌ونقل محلی و گشت‌وگذار است. البته دقت کنید که هزینه‌های سفر، به عواملی مانند محل اقامت، سلایق و نیازهای فردی و به‌طور کلی انتخاب‌های شما بستگی دارند.

وضعیت شبکه و اینترنت در پوکت

شبکه‌های موبایل در پوکت تقریبا در تمامی مناطق جزیره پوشش دارند. اپراتورهای اصلی موبایل در پوکت و تایلند شامل  AIS، TrueMove H  و DTAC هستند که هر سه خدمات اینترنت موبایل G4 و G5 را ارائه می‌دهند. پوشش شبکه در مناطق شهری و توریستی مانند پاتونگ، کارون و کاتا بسیار خوب است؛ اما در مناطق دورافتاده و کوهستانی ممکن است کیفیت سیگنال کاهش یابد.

گردشگران همچنین می‌توانند با خرید سیم‌کارت‌های گردشگری مانند eSIM که در فرودگاه‌ها، فروشگاه‌های موبایل و سوپرمارکت‌ها موجود است، به‌راحتی از خدمات اینترنت موبایل استفاده کنند. این سیم‌کارت‌ها معمولا شامل بسته‌های داده مناسب برای استفاده کوتاه‌مدت هستند و هزینه معقولی دارند.

بهترین تجربه سفر به پوکت با مهرپرواز

پوکت مقصدی فراموش‌نشدنی در تایلند است که با فرهنگ جذاب، سواحل شگفت‌انگیز، تفریحات هیجان‌انگیز، جزایر رویایی و غذاهای خوش‌طعم، شما را تسخیر خود خواهد کرد. در سفر با تور پوکت هر چیزی که از یک تعطیلات درجه یک انتظار دارید، برآورده می‌شود.

آژانس هواپیمایی مهرپرواز از سال 1390 در خدمت گردشگران عزیز ایرانی است تا با ارتباطی مؤثر با هتل‌داران و مدیران گردشگری در نقاط مختلف دنیا، مسیر توریسم را در ایران هموار سازد. پس اگر به دیدن شهرها و کشورهای جدید علاقه دارید و جزء کسانی هستید که همیشه چمدانی حاضروآماده برای سفر دارند، فرصت را از دست ندهید و برای رزرو تورهای خارجی به www.mehrparvaz.com مراجعه کنید.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته