دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1403 - 13:29

تور ارزان اروپا؛ راهی برای تقویت سابقه سفر

تور ارزان اروپا؛ راهی برای تقویت سابقه سفر
همیشه تور اروپا به‌عنوان سفری لوکس شناخته می‌شود و بسیاری از افراد، به‌خاطر هزینه بالای این تورها، به‌سراغ آنها نمی‌روند.
کد خبر : 918783

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همیشه تور اروپا به‌عنوان سفری لوکس شناخته می‌شود و بسیاری از افراد، به‌خاطر هزینه بالای این تورها، به‌سراغ آن‌ها نمی‌روند. بااین‌حال، عواملی وجود دارند که بر قیمت تور اروپا تأثیر می‌گذارند و اگر شما با آن‌ها آشنا باشید، می‌توانید با هزینه کمتری به سفر بروید. ازاین‌طریق، تور ارزان اروپا که توسط آژانس هواپیمایی الفبای سفر ارائه می‌شود، نه‌تنها سفری رؤیایی را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه برایتان فراهم می‌کند، بلکه به تقویت سابقه سفر و گردشگری شما کمک خواهد کرد.

چرا سفر به اروپا برای سابقه سفرتان خوب است؟

بسیاری از هم‌وطنان ما به کشورهای آسیایی سفر کرده‌اند؛ اما تور اروپا نسبت به این سفرها پیچیدگی بیشتری دارد. درواقع، تورهای اروپایی به ۲ دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • تورهایی که علاقه‌مندان زیادی دارند و در همه فصل‌ها برگزار می‌شوند.
  • تورهای کم‌طرفداری که صرفاً برای فصل‌های خاصی برنامه‌ریزی شده‌اند.

 

هردو گروه، شامل سفر به کشورهایی هستند که در حوزه شنگن قرار می‌گیرند. بنابراین، شما برای سفر به این کشورها، باید ویزا دریافت کنید و مراحل اخذ ویزای کشورها نیز با یکدیگر متفاوت است. برای اخذ ویزا، شما وقت سفارت دریافت می‌کنید که این وقت توسط کارگزاری یا کنسولگری تعیین می‌شود. از طرفی، هرکدام از تورهای اروپا مثل تور اروپا تابستان 1403 دارای شرایط و ویژگی‌های متفاوتی هستند که شما باید آن‌ها را به‌صورت جداگانه بررسی کنید. پس از اینکه از شرایط تورها مطلع شدید، باید مدارکی مانند اصل شناسنامه، مدارک ازدواج، اثبات تمکن مالی و... را تدارک ببینید.

بنابراین، تور اروپا یک سفر حرفه‌ای است که تجربه شما را برای گردشگری بهبود می‌بخشد. ضمن اینکه فراهم‌کردن هزینه سفر، رعایت مدت‌زمان باقی‌مانده از ویزا و سایر الزامات این تورها نیز تجربه منحصربه‌فردی را برای شما به‌همراه خواهد داشت.

سفر ارزان به اروپا امکان پذیر است؟

قیمت تور اروپا از عوامل مختلفی، مانند فصل سفر، منطقه جغرافیایی، نوع اقامتگاه و... تأثیر می‌پذیرد. گردشگران حرفه‌ای، این عوامل را می‌شناسند و به مدیریت آن‌ها می‌پردازند تا با هزینه کمتری به اروپا سفر کنند. بنابراین، اگر شما نیز عوامل زیر را مدنظر قرار دهید، می‌توانید با تور ارزان اروپا سفر کنید:

  • منطقه متناسب با بودجه: اولین گام برای سفر به اروپا، انتخاب منطقه جغرافیایی است. اروپا فرهنگ‌هایی متفاوت و کشورهایی بسیار تماشایی دارد و دراین‌بین، تورهای برخی از این کشورها، علی‌رغم جاذبه‌های فراوانشان، ارزان‌تر هستند.

  • فصل سفر: برخلاف کشورهای آسیایی، اغلب مناطق اروپا در تمام طول سال آب‌وهوای مناسبی دارند. بااین‌حال، معمولاً هرکدام از این کشورها در فصل‌های خاصی، شلوغ‌تر می‌شوند و گردشگران بیشتری به آن‌ها سفر می‌کنند. به همین خاطر، اگر شما فصل‌های خلوت‌تر را بشناسید، به‌علت تقاضای کمتر برای تور کشور مورد نظرتان، می‌توانید با هزینه پایین‌تری به سفر بروید.

 

  • اقامتگاه اقتصادی: یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های مسافران تورهای اروپا، مربوط به محل اسکان است. اگرچه هتل‌های لوکس اروپا هزینه بالایی دارند، اما همیشه گزینه‌های ارزان‌تری، مانند هتل اقتصادی یا هاستل نیز در دسترس هستند. با انتخاب این گزینه‌ها می‌توانید به‌شکل قابل توجهی هزینه سفر خود را کاهش دهید.
  • تعداد روزهای سفر: فرقی نمی‌کند که با تور داخلی یا خارجی سفر می‌کنید، بلکه هرچه تعداد روزهای اقامت شما در مقصد بیشتر باشد، هزینه تور نیز افزایش می‌یابد. بنابراین، برای سفر ارزان‌تر به اروپا می‌توانید تورهایی را انتخاب کنید که مدت کوتاه‌تری دارند.

  • نوع ایرلاین: هرکدام از ایرلاین‌ها باتوجه به کلاس پروازی، مدل هواپیما و خدماتی که ارائه می‌دهند، نرخ‌های متفاوتی را برای بلیط‌هایشان در نظر می‌گیرند. درصورتی‌که به این مسئله دقت داشته باشید، با انتخاب یک ایرلاین اقتصادی، سفر ارزان‌تری به اروپا خواهید داشت.

  • غذاهای محلی: معمولاً قیمت غذاهای رستوران‌های اروپا گران است؛ خصوصاً برای غذای هتل باید هزینه بالایی بپردازید. یک راه بسیار مقرون‌به‌صرفه برای کاهش هزینه‌های سفر، تهیه‌ غذا از فروشگاه‌های بومی آن منطقه است. به‌ همین منظور، شما می‌توانید از بازارهای محلی، کافه‌ها و فروشندگان خیابانی، غذاهای لذیذی را با قیمت بسیار ارزان‌تر بخرید.

  • حمل‌ونقل عمومی: اغلب تورهای اروپایی از خدمات گردش شهری برخوردار هستند. ضمن اینکه برای تماشای شهر، بهتر است که از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

  • اماکن رایگان: شهرهای اروپایی پُر از موزه‌ها، گالری‌ها و اماکن فرهنگی هستند و شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه، از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

بهترین کشورهای اروپا برای سفر ارزان قیمت

تورهای بعضی از کشورهای اروپایی نسبت به سایرین قیمت ارزان‌تری دارند. همچنین، نرخ تور کشورهای گران‌تر نیز در فصل‌هایی از سال کاهش می‌یابد. بنابراین، اگر شما چنین تورهایی را بشناسید، می‌توانید با هزینه بسیار کمتری به اروپا سفر کنید. ازاین‌رو، در این بخش، بهترین کشورهای اروپا برای سفر ارزان‌قیمت را به شما معرفی خواهیم کرد.

تور فرانسه

فرانسه مهد فرهنگ و هنر دنیا است و بسیاری از هنرمندان سرشناس دنیا در این کشور سکونت دارند. جاذبه‌های توریستی این کشور، مانند موزه لوور، برج ایفل، کاخ ورسای، کلیسای جامع نوتردام، غار لاسکو و... چشم‌های هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند و سفری خاطره‌انگیز را برای گردشگران رقم می‌زنند.

ص

اصولاً از اواسط خرداد تا اوایل آبان، بهترین زمان برای سفر به فرانسه محسوب می‌شود؛ اما باید توجه داشته باشید که سفر به این کشور در فصل‌های پاییز و زمستان، مزایا و معایبی دارد. در فصل تابستان، هوای این کشور تا ۲۱ درجه افزایش می‌یابد و شما با روزهای طولانی آفتابی مواجه می‌شوید. اگرچه روزهای طولانی، فرصت مناسبی را برای گشت‌وگذار فراهم می‌کنند؛ اما تابستان شلوغ‌ترین و گران‌ترین فصل سال در فرانسه است.

در عوض، هوای پاییز نسبت به تابستان خنک‌تر بوده و شهرهای فرانسه خلوت‌تر می‌شوند. علاوه‌بر آن، هزینه‌های سفر در این فصل کاهش می‌یابند و شما با  شهرهایی خلوت‌تر روبه‌رو خواهید شد که برگ‌های پاییزی خیابان‌هایشان را به‌شکلی شگفت‌انگیز زیبا کرده‌اند.

از سوی دیگر، در فصل زمستان، دمای فرانسه بین ۱- تا ۴ درجه است و شهرهای این کشور به‌شدت خلوت می‌شوند. کاهش تقاضا برای تور فرانسه در زمستان، هزینه‌های سفر را نیز کاهش می‌دهد. ازاین‌طریق، نه‌تنها شما می‌توانید به تور ارزان‌قیمت این کشور دسترسی پیدا کنید، بلکه در خود فرانسه نیز هزینه‌های خوراک و تفریحات کاهش خواهد یافت.

 

تور سوئیس

سوئیس یکی از رؤیایی‌ترین کشورهای اروپا است که با امنیت بالا، طبیعت مثال‌زدنی، تنوع فرهنگی، ثبات سیاسی و ساعت‌های لوکسش به‌عنوان یک آرمان‌شهر شناخته می‌شود و بسیاری از مردم دنیا علاقه‌مندند که به شهرهای آن سفر کنند. زیبایی‌های سوئیس آن‌قدر زیاد هستند که نمی‌توان به تک‌تک آن‌ها اشاره کرد. دراین‌بین، دریاچه ژنو، روستای ماترهورن، شهر رویایی زوریخ، پارک ملی تاریخی، آبشار راین، دریاچه لوگانو و قلعه اوبرهوفن شهرت بیشتری دارند.

بهترین فصل برای سفر به سوئیس، تابستان است که دمای هوا تا حدود ۲۱ درجه افزایش می‌یابد و گردشگران می‌توانند در دریاچه‌های این کشور شنا کنند. باوجود این، تابستان‌ فصل اصلی گردشگری در سوئیس است و قیمت تور و هزینه‌های دیگر افزایش می‌یابد. در عوض، در فصل پاییز که هوا خنک‌تر می‌شود، تعداد گردشگران نیز کاهش یافته و هزینه تور نیز پایین می‌آید. بنابراین، اگرچه پاییز در سوئیس زود تمام می‌شود؛ اما در این فصل، هوا هنوز آن‌چنان سرد نشده است و قیمت‌ها نیز کاهش یافته‌اند.

زمستان در سوئیس از ۱۰ آذر شروع شده و تا اواسط اسفند ادامه پیدا می‌کند. دمای هوای شهرهای این کشور در زمستان تا ۷- درجه کاهش می‌یابد. بااین‌حال، ازآنجایی‌که بسیاری از گردشگران به‌خاطر دامنه‌های برفی آلپ در زمستان به سوئیس سفر می‌کنند، قیمت تورها و هتل‌ها ارزان نمی‌شود. همچنین، بازارهای محلی نیز در این فصل محبوبیت زیادی دارند.

در فصل بهار، دمای هوا بین  ۱- تا ۴ درجه است و شهرهای سوئیس به‌اندازه تابستان و زمستان شلوغ نیستند. بنابراین، شما می‌توانید در این فصل، تورها و هتل‌های ارزان‌تری را رزرو کنید. به‌این‌ترتیب، می‌توان نتیجه گرفت که پاییز و بهار ارزان‌ترین فصل‌های سفر به سوئیس هستند و اگر شما لباس گرم به‌همراه داشته باشید، می‌توانید از زیبایی‌های این کشور تماشایی با قیمت پایین‌تری لذت ببرید.

با الفبای سفر، اروپا را ارزان بگردید

در این مطلب، عوامل گوناگونی را توضیح دادیم که به شما کمک می‌کنند تا با هزینه کمتری به اروپا سفر کنید. سفر ارزان به اروپا فرصت مناسبی را برای تجربه‌اندوزی در زمینه گردشگری فراهم کرده و برای افرادی که به تورهای حرفه‌ای علاقه‌مند هستند، بسیار ارزشمند است. بااین‌حال، شاید برای شما، درنظرگرفتن تک‌تک این عوامل کار دشواری باشد و به‌ دلیل واسطه‌های موجود، در هنگام رزرو تور، هتل و…، نتوانید با قیمت مناسبی به تورهای اروپا دسترسی پیدا کنید.

به همین خاطر، آژانس هواپیمایی الفبای سفر، مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌های موجود، شامل ایرلاین، هتل، زمان سفر و... را با بهترین کیفیت برایتان فراهم کرده است تا ارزان‌ترین تورهای اروپا پیش روی شما قرار بگیرند. این تورها شامل خدمات گسترده‌ای، مانند اخذ ویزای شنگن، گشت شهری، ترانسفر فرودگاهی، رزرو بلیط رفت و برگشت، بیمه مسافرتی، راهنمای فارسی‌زبان و رزرو هتل در بهترین منطقه هستند و همه این خدمات با بهترین نرخ‌ها برای شما در پکیج‌های تور اروپا تدارک دیده شده‌اند. به همین منظور، در وب‌سایت الفبای سفر به آدرس www.alefbatour.com وارد بخش تور اروپا شوید و انواع تورهای فرانسه، سوئیس، اسپانیا و... را با ارزان‌ترین قیمت‌ها مشاهده کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته