دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت:

توجه به حوزه بهداشت در تمامی اقدامات وزارت بهداشت مشهود است

توجه به حوزه بهداشت در تمامی اقدامات وزارت بهداشت مشهود است
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: اتمام ناتمام‌های حوزه سلامت رویکرد اصلی وزارت بهداشت بوده و توجه به حوزه بهداشت در تمامی اقدامات وزارت بهداشت مشهود است.
کد خبر : 918765

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهروز رحیمی در دهمین اجلاس معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرواز اردیبهشت، فرصت خدمت را کوتاه عنوان کرد و گفت: در مدتی که مسئولیت بر دوش مدیران است باید تمام توان خود را برای انجام رسالت محوله به‌کارگیرند چراکه عرض مدیریت همواره از طول آن با اهمیت‌تر است.

وی با تأکید بر اینکه میزان فرصتی که در تهدید‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست، خاطرنشان کرد: آرامش در مدیریت در مسیر پیشبرد اهداف سازمان، بسیار حائز اهمیت است.

وی با یادآوری تبدیل وضعیت قریب به ۷۰ هزار نفر از مشمولین قانون ایثارگری در وزارت بهداشت، یادآور شد: استخدام بیش از ۲۵ هزار نیروی جدید در سال ۱۴۰۲ با هدف ارائه خدمت با کیفیت‌تر به مردم به خصوص در مناطق کمتر برخوردار و با اولویت حوزه بهداشت انجام شد.

معاون وزیر بهداشت توجه به حوزه بهداشت را در تمامی اقدامات وزارت بهداشت مشهود دانست و گفت: در جذب نیروی جدید و همچنین ساخت و توسعه پروژه‌ها و زیرساخت‌های بهداشتی جهاد بزرگی در وزارت بهداشت انجام شده است؛ به نحوی‌که بیش از ۱۰ هزار نیروی حوزه بهداشت در سال ۱۴۰۲ در سطح کشور استخدام شدند و چهار هزار و ۲۶۵ پروژه بهداشتی نیز آغاز شد که تا کنون سه هزار و ۱۶۵ مورد آن به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در ابتدای سال ۱۴۰۲ در خصوص پیشرفت‌های نظام سلامت در بحث بیمارستان سازی، از ساخت، تکمیل و بهره‌برداری از ۸۳۰ پروژه درمانی و ۱۷ هزار تخت بیمارستانی به عنوان اقداماتی بزرگ یاد کرد و گفت: این اقدامات با محوریت مناطق محروم انجام شده تا بیماران و خانواده آنها رنجی بجز رنج بیماری نداشته باشند.

رحیمی بهره‌برداری از ۱۱۹ پروژه آموزشی و کمک آموزشی را راهبردی برای افزایش کیفیت آموزش عنوان کرد و افزود: درحال حاضر ۲۶۱ پروژه آموزشی دیگر نیز با زیربنای بیش از ۵ میلیون مترمربع در دست ساخت است که برکات آن در سال‌های آتی جاری خواهد شد. وی در ادامه به افزایش بیش از ۱۰ هزار تخت خوابگاه دانشجویی با اولویت خوابگاه‌های متأهلی اشاره کرد که رویکردی چندمنظوره هم در راستای بهبود آموزش و هم قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با تأکید بر اهمیت آموزش در سطوح مختلف سازمان، خاطرنشان کرد: آموزش کارکنان با رویکرد جامعه‌پذیری در کنار توسعه مهارت‌های مدیریتی مدیران نظام سلامت نقش اساسی در دستیابی به اهداف سازمان دارد.

رحیمی تأمین منابع پایدار مالی برای نظام سلامت را از جمله اقدامات بنیادی قلمداد کرد و افزود: تحقق مالیات سلامت و مالیات سیگار سهم مهمی در منابع پایدار مالی نظام سلامت دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته