دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پازوکی بیان کرد:

هوش مصنوعی به کمک سلامت در اربعین می‌آید

هوش مصنوعی به کمک سلامت در اربعین می‌آید
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین از برگزاری رویداد هوش مصنوعی و سلامت در این کنگره خبر داد.
کد خبر : 918753

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران در نشست خبری چهارمین کنگره سلامت در اربعین با بیان اینکه یکی از مهم‌‌ترین حوادث تجمعات انبوه در حوزه سلامت مطرح می‌شود، مراسم اربیعن است، گفت: در این تجمع انبوه که احتمال بروز حوادث وجود دارد، حوزه سلامت باید برای آن آمادگی داشته باشد.

وی افزود: سال گذشته ۳ میلیون و ۳۰۰هزار زائر در اربعین حضور داشتند که پیش‌بینی می‌شود امسال این جمعیت به ۵ میلیون نفر برسد.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره سلامت در اربعین گفت: این کنگره از ۱۳ تیرماه تا ۱۵ تیرماه با ۱۷ محور بهداشت، درمان، سلامت روان، هوش مصنوعی، طب سنتی و .... برگزار می‌شود. همچنین سلامت دهان و دندان نیز امسال به محورهای این کنگره اضافه شده است.

پازوکی بیان کرد: آموزش پیش‌بیمارستانی و آموزش به مواکب در این کنگره پیگیری می‌شود. همچنین در این کنگره تعدادی مهمان خارجی حضور دارند که عمده آنها با توجه به بحث میزبانی از زوار اربعین عراقی هستند.

وی یادآور شد: در کنار این کنگره نمایشگاهی با تکیه محصولات استاندارد مورد نیاز سفر ارائه می‌شود.

او همچنین در رابطه با برگزاری رویداد هوش مصنوعی و سلامت در این کنگره گفت: هوش مصنوعی از جمله اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران است. در کنار این کنگره قرار است با همکاری شرکت‌هایی که در حوزه اربعین فعال هستند وارد همکاری شویم تا طرح‌ها و ایده‌های خود را در رابطه با سلامت و اربعین به ثبت برسانند.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم که افراد ایده‌های لازم و کاربردی را برای کمک به حوزه سلامت در اربعین ارائه کنند و محصول محور در کنار رویداد باشند.

وی همچنین با بیان اینکه بیماری‌ها و مشکلات زوار اربعین با توجه به فصل، قومیت زوار و ... احصا شده است، گفت: با همین رویکرد از اساتید متخصص دعوت شده است تا این مشکلات را شکافته و رویکردهای مناسب برای مدیریت آن را تشریح کنند.

او با بیان اینکه ما در کنگره به موضوعات علمی سلامت در اربعین می‌پردازیم، گفت: پنلی را نیز در این کنگره برای سلامت زنان به ویژه زنان باردار برگزار می‌کنیم. در این پنل مسائل مختلف و مشکلات زنان در پیاده روی اربعین، داروهای مصرفی و عوارض آن نیز مورد بحث قرار می‌گیرد.

پازوکی یادآور شد: شایعترین بیماری در پیاده‌روی اربعین بیماری‌های تنفسی است. با توجه به گرمای هوا گرمازدگی بیماران شایع است. در حوزه بیماری‌های غیرواگیر تصادفات رانندگی و بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین عامل مرگ زوار اربعین هستند.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌های ما هماهنگی بین تیم‌های درمانی ایرانی و عراقی است که حضور هرچه بیشتر مسئولان بهداشت و درمان عراق در ایران این هماهنگی‌ها بیشتر شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران یادآور شد: دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با دانشگاه سبطین عراق و دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با دانشگاه علوم پزشکی الوارث کشور عراق تفاهم‌نامه‌های همکاری وجود دارد که این‌ها به ما برای ارائه خدمات بهتر به زوار اربعین کمک می‌کند.

وی یادآور شد: نزدیک به ۴ پنل علمی در این کنگره برگزار می‌شود و حدود ۳۰۰ مقاله به این کنگره ارائه شده است.

پازوکی در پایان گفت: ویژگی این کنگره علمی در قیاس با سایر کنگره‌های علمی دیگر  داشتن دست‌آوردهای عملیاتی است و ایده‌ها و نتایج مطرح شده در آن به سرعت قابل اجرا شدن دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته