دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1403 - 11:07

هاشمی: ورزشکاران المپیکی 1500 یورو پول توجیبی می گیرند/ وایلد کارت جودو هنوز محقق نشده+ فیلم

هاشمی: ورزشکاران المپیکی 1500 یورو پول توجیبی می گیرند  وایلد کارت جودو هنوز محقق نشده+ فیلم
سخنگوی کمیته ملی المپیک گفت: قبلا پول توجیبی ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ یورو بود که این دوره ۱۵۰۰ یورو را برای ورزشکاران، سرپرست و کادر فنی و سرمربی است و برای سایر افراد تغییر نسبت به گذشته نداشتیم.
کد خبر : 918735

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مناف هاشمی در نشست خبری امروز خود بعد از جلسه هیئت اجرایی در کمیته ملی المپیک اظهار کرد: در جلسه امروز در خصوص هزینه‌های کاروان علاوه بر پاداش قهرمانان در مورد سایر کادر فنی تصمیم گرفته شد. پول پاداش قهرمانان در دهکده، کادر فنی، سرپرستی، هیئت اجرایی، کادر اجرایی، پزشکی و خبرنگاران و امور اجرایی نیاز به تصویب داشت که جدول آن با اصلاحاتی به تصویب رسید. نسبت به چهار سال قبل همانطور که پاداش بهتر شد، کسب سهمیه هم بهتر بود قبلا پول توجیبی ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ یورو بود که این دوره ۱۵۰۰ یورو را برای ورزشکاران، سرپرست و کادر فنی و سرمربی است و برای سایر افراد تغییر نسبت به گذشته نداشتیم و همانند المپیک توکیو خواهد بود. ۱۳- ۱۴ فدراسیون که در محل هستند نیز هزینه‌های اضطراری خواهند داشت که در صورت نیاز پرداخت خواهد شد.

 هاشمی در مورد واگذاری خوابگاه آزادی به شرکت توسعه و تجهیز گفت: مقرر شد این اتفاق رخ ندهد و خوابگاه آزادی را پس ندهیم. اعضای هیئت اجرایی پیشنهادی داشتند که اگر فدراسیونی متقاضی است، مدیریت خوابگاه را برعهده بگیرد. در حال بررسی تقاضا‌ها هستیم و اگر فدراسیونی بتواند به بقیه فدراسیون‌هایی که نیاز به خوابگاه دارند، سرویس بدهند، مدیریت خوابگاه را به آن فدراسیون منتقل کنیم. در حال حاضر دو فدراسیون گلف و پزشکی ورزشی متقاضی هستند. در حال حاضر بازگرداندن این خوابگاه به وزارت ورزش منتفی شد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تصریح کرد: طبق گزارش مرکز نظارت در قالب بسته حمایتی برخی فدراسیون‌ها حق و حقوق ورزشکاران را به موقع ندادند و هیئت اجرایی اجازه داد اگر فدراسیونی به موقع نداد ما مستقیم به ورزشکار بدهیم. این برای دوومیدانی مصداق بیشتری دارد، چون سه سرپرست تغییر کرده و در بحث کسب سهمیه و حمایت برخی گلایه داشتند که به ما منتقل شده و امیدوارم که مشکلات را برطرف کنیم. اگر ورزشکاران مدال بگیرند پاداش مدال و حقوق ۶ ماه را می‌گیرند. نبود شرایط مدیریت تثبیت شده باعث شده که این مشکلات ایجاد شود.

وی افزود: همچنین قرار شد به عنوان یک پاداش برای همه ورزشکاران و سرپرست و کادر فنی به مناسبت این اعیاد با گزارش مرکز نظارت قبل از اعزام کاروان پاداش خوبی را دریافت کنند. در جلسه قبل کل کاروان به تایید هیئت اجرایی رسید و مصوبه شورای برون مرزی را گرفت و امیدوارم بهترین نتیجه را بگیرد و با شرایط موجود بتوانند دل مردم را شاد کنند. شاید این آخرین جلسه هیئت اجرایی قبل از المپیک باشد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: وایلد کارت جودو هنوز محقق نشده و در تلاش هستند. برای وایلد کارت نفر دوم صخره نوردی هم در تلاش هستند و با سهمیه علیپور احتمالا این امر محقق نمی‌شود. شنا هم در تلاش است و حداکثر تا هفته آینده اعلام خواهد شد. در دوومیدانی ۲ تا ۴ نفر اضافه می‌شود و شاید یک نفر به شما و به کاروان ۳۷ نفره بین ۳ تا ۵ نفر اضافه می‌شود و بین ۴۱ تا ۴۲ ورزشکار حدود ۷۵ نفر کادر فنی و سرپرستی و ۱۳ تا ۱۴ فدراسیون همراهی خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته