دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

امحاء ۱۶ تن مواد مخدر در تهران/ پلیس به قاچاقچیان هشدار داد: ماموریت ما تعطیلی‌بردار نیست

امحاء ۱۶ تن مواد مخدر در تهران  پلیس به قاچاقچیان هشدار داد: ماموریت ما تعطیلی‌بردار نیست
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: به همه قاچاقچیان می‌گوییم ماموریت پلیس نه تنها تعطیلی بردار نیست بلکه سر سوزنی از جدیت ما کم نخواهد شد و هشدار می‌هیم به دامن اجتماع برگردند و دست از جرم های خود بردارند.
کد خبر : 918712

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آئین امحای ۱۶ تن مواد مخدر، صبح امروز دوشنبه ۴ اردیبهشت در بیابان‌های اطراف کهریزک تهران و با حضور سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ برگزار شد. این مانور به طور همزمان در چند استان دیگر هم اجر شد.

سردار عباسعلی محمدیان در ابتدای این مراسم گفت: مواد مخدر یکی از ابزارهای دشمنان برای از بین بردن و آزار جوانان ماست و برای تهران بزرگ مبارزه با مواد مخدر همواره قابل اهمیت است. با وجود اینکه بیش از ۴ هزار شهید از ابتدای انقلاب در این راه تقدیم کردیم، همچنان سربازان ما شب و روز نمی‌شناسند و به مبارزه می‌پردازند. جابه‌جایی و خرید و فروش مواد مخدر چیزی است که به صورت پنهان انجام می‌شود و کشف موارد پنهان برای پلیس کار سخت و سنگینی است ولی به حمدالله به دلیل امکانات خوبی که در اختیار پلیس در زمینه مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته و آموزش‌های خوب نیروها باعث شده در سال‌های اخیر حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم و آن حرف‌هایی که در گذشته زده می‌شد که کشور ایران در کار تولید مواد مخدر فعال است و در مبارزه با قاچاقچیان کم کاری می‌کند از بین رفته و حالا کشور ما بالاترین میزان کشفیات و بزرگترین عملیات‌ها برعلیه قاچاقچیان را دارد.

امحای ۱۶ تن مواد مخدر در تهران/ پلیس به قاچاقچیان هشدار داد: ماموریت ما تعطیلی‌بردار نیست

وی افزود: در سال گذشته با کشف ۲۵ تن مواد مخدر پشت سر گذاشته شد. آنچه که مردم می‌پسندند این است که در سطح شهر معتاد متجاهر دیده نشود یا توزیع کننده‌ای در سطح شهر وجود نداشته باشد. آنچه که فرمانده انتظامی کل کشور به مردم ایران قول دادند این بود که ما در قالب طرح نیامدیم و به عنوان یک مبارزه مستمر آمدیم و شبانه روز حضور داریم تا این صحنه‌های زشت را از شهر و کشور پاک کنیم. نتیجه و حجم کار انجام شده این است که امروز مردم در محلات جنوبی شهر که چند دهه بود شاهد صحنه‌های درداور مربوط به معتادان بودند، امروز پاکسازی نسبی شاهد هستند و می‌بینند دیگر آن صحنه‌ها به شدت گذشته وجود ندارد. 

سردار محمدیان ادامه داد: امروز ما قاطعانه اعلام می‌کنیم در دو شیفت شب و روز کل تهران را بسیج می‌کنیم و بیش از ۲۰۰ نفر در سطح شهر پیدا نمی‌کنیم و این نشان می‌دهد همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها در راستای مبارزه با مواد مخدر اثرگذار بوده و اتفاقات خوبی افتاده و همه دستگاه‌ها پای کار هستند. ما به مردم گفتیم که خسته نمی‌شویم، انقدر این افراد را جمع می‌کنیم تا سایر دستگاه‌ها همراه شوند. ما سال ۱۴۰۲ بیش از ۸۵ هزار نفر را دستگیر کردیم که رکورد زدیم ولی این عدد و رقم به اندازه تمام معتادان نبود و به مرور همه دستگاه‌های درگیر همراه شدند. 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: باید از شهید رئیسی هم تقدیر کنیم که در این زمینه فعال بودند و خودشان محلات جنوبی پایتخت را بازدید کردند و این باعث همراهی دستگاه‌ها شد. گام بعدی هم مراحل راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد بود. ایده اصلی این بود این مراکز تبدیل به کارگاه‌های آموزشی و تولیدی شود که در چند مرکز اینطور شده‌ یکی مرکز سپاه حضرت رسول(ص) آن را عملی کرده و یکی هم مرکز سروش پلیس که خروجی این مراکز مشخص است. ما مددجویانی داریم که حاضر به ترک مرکز ما نیستند و جا دارد برای تکمیل این طرح سازمان‌های دیگر هم وارد شوند و این مددجویانی که پاک شدند و شغلی یاد گرفتند را تحت پوشش قرار دهند.

وی افزود: در سال جدید اقدامات شبانه روزی پلیس ادامه دارد. کشف بیش از ۵ تن در ۸۰ روز ابتدایی سال نشان می‌دهد پلیس در زمینه مبارزه با مواد مخدر و دستگیری بیش از ۸ هزار نفر و جمع آوری کسانی که مشکوک به اعتیاد بودند از عملکرد قابل دفاعی دلشته است. به همه قاچاقچیان می‌گوییم ماموریت پلیس نه تنها تعطیلی بردار نیست بلکه سر سوزنی از جدیت ما کم نخواهد شد و هشدار می‌هیم به دامن اجتماع برگردند و دست از جرم های خود بردارند. اقدامات پلیس شاید دیر و زود داشته باشد اما سوخت و سوز ندارد. مردم سرمایه های امنیتی ما هستند و بخش زیادی از توفیقات ما مرهون همراهی و همکاری مردم است و امیدواریم بتوانیم شهرمان را عاری از مواد مخدر و معتادان متجاهر کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته