دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طائب: مشارکت در انتخابات قدرت چانه‌زنی در عرصه خارجی را تقویت می‌کند

طائب: مشارکت در انتخابات قدرت چانه‌زنی در عرصه خارجی را تقویت می‌کند
مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه مشارکت پرشور مردم در انتخابات قدرت چانه‌زنی کشور در مناسبات خارجی را برای به نتیجه رساندن منافع کشور تقویت می‌کند، افزود: زمانی اعتقاد بر این بود که اروپایی‌ها بیایند تا مشکل کشور حل شود ولی این نگاه در دولت سیزدهم بسیار تغییر کرد.
کد خبر : 918708

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسین طائب، در نخستین جلسه شورای بسیج اداری استان خراسان‌رضوی که شب گذشته در استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، با اشاره به آیه ای از قرآن اظهارداشت:کسانی که مصیبتی بر آن‌ها وارد می‌شود، اگر صبوری نشان دهند، خداوند 3 پاداش درود و صلوات و رحمت خود را نصیب آن‌ها کرده و هدایت خود را مشمول آن‌ها می‌کند.

وی با بیان اینکه شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش، یک ملت و دوستداران انقلاب اسلامی را مصیبت‌زده کرد بیان کرد: مردم ایران، صبوری خود را در حماسه تشییع نشان دادند و در ادامه راه، در حماسه انتخابات ادامه می‌دهند و خداوند متعال نیز درود و مفغرت و هدایت خود را به این ملت نازل می‌کنند.

آمریکا تلاش کرد با فشار و تهدید یک دوگانگی در ایران شکل بگیرد

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه حدود سال 1391، ما حدود 4 میلیون بشکه تولید نفت‌خام داشتیم تصریح کرد: شروع سختگیری‌های دموکرات‌ها در آمریکا علیه ایران از همین سال شروع شد؛ آمریکا تلاش کرد با فشار و تهدید یک دوگانگی در ایران شکل بگیرد تا ایران به مذاکرات تن دهند تا آنها بتواند در این مذاکرات از ایران امتیاز بگیرند و با همین نگاه و تفکر تحریم‌ها علیه ایران افزایش دادند و دولتی با تحریم‌های فراوان مواجه بود را به دولت بعدی تحویل دادند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تغییر گفتمانی شکل گرفت افزود: مبنای گفتمانی در این دولت مذاکره با آمریکا و حل مسئله با آن، مسائل ما با اروپا و سایر کشورها نیز حل می‌شود، به طوری که در حوزه اقتصادی گشایش حاصل شد؛ در دولت گذشته از تولید قدرت درون غافل شدند که نتیجه آن شد کاهش تولید نفت به 2 میلیون و 900 هزار بشکه در نتیجه صادرات هم کاهش یافت.

تولید قدرت درون‌زا و تعامل با همسایگان در دولت سیزدهم

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم، شهید آیت‌الله رئیسی با راهبرد تولید قدرت درون‌زا و تعامل با همسایگان و قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی را در دستور کار خود قرار داد تصریح کرد: نمود این راهبرد، عضویت در بریکس و شانگهای و توسعه روابط با همسایگان بود.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در مذاکره با 1+4 هم فعالانه برخورد شد و هیچگاه ما از 1+4 خارج نشدیم بیان کرد: اگر خروجی از میز مذاکره صورت گرفتار سوی آن‌ها بود که دوباره به میز مذاکره هم بازگشتند.

افزایش تولید نفت به 3 میلیون و 600 هزار بشکه رسید

طائب ادامه داد: نتیجه تلاش دولت شهید رئیسی افزایش تولید نفت به 3 میلیون و 600 هزار بشکه بود که در نتیجه آن صادرات نفت، در سایر عناصر قدرت هم پیشرفت کردیم.

وی با بیان اینکه شهید جمهور از دل مردم برآمد بیان کرد: ما در حوزه‌های زیرساختی کشور در دوره ریاست‌جمهوری آیت‌الله رئیسی مانند انحصارشکنی در حوزه نفت و کاهش هزینه‌ها، سرمایه‌گذاری برای ساخت نیروگاه و پالایشگاه و... داشتیم.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: تولید قدرت داخلی هرچند در سفره مردم دیده نشده، اما موجب افزایش اقتدار ایران شده است این دولت می‌توانست به جای پرداختن به امور زیرساختی، رشد فعالیت‌های خود را مانند دولت‌های گذشته در بخش بازار و مردم بروز دهد.

اگر اقتدار داشته باشیم، دشمن عقب می‌نشیند

 طائب با بیان اینکه اگر اقتدار داشته باشیم، دشمن عقب می‌نشیند؛ حق مردم را باید گرفت و این هم از مسیر افزایش اقتدار است، گفت: در عملیات وعده صادق، مردم ایران با هر گرایش سیاسی، این کار را تحسین کردند و ملت پذیرفته بود که برای مقاومت، ابزار می‌خواهد.

وی در ادامه به مسئله انتخابات پرداخت و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود، اول بر حماسه حضور تاکید کردند و 3 ملاک ایشان برای انتخاب اصلح، اعتقاد به مبانی انقلاب، شناخت ظرفیت و نقاط قوت و ضعف کشور و فعالیت و پرکاربودن بر مبنای شناخت از این وضعیت است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دولتی بعدی هر که باشد باید حوزه تولید مسیر دولت گذشته را ادامه دهد و به آن شتاب دهد، بیان کرد: نقش ما این است که در حوزه مسئولیت خود، درد مردم را بیشتر درک کنیم و ارتباط خود را با جامعه مخاطب افزایش دهیم. به خصوص تلاش کنیم سخنان افرادی را که انگیزه ندارند یا سست شده‌اند یا گله دارند، بشنویم.

با نفرت بین‌گفتمانی یا درون‌گفتمانی نمی‌توان کشور را اداره کرد

طائب با بیان اینکه با نفرت بین‌گفتمانی یا درون‌گفتمانی در رقابت، نمی‌توان کشور را اداره کرد عنوان کرد: ما نباید نفرت تولید کنیم، نفرت ملت ما باید به سمت نفرت از آمریکا و اسرائیل سوق پیدا کند.. انتخابات، نفرت‌پراکنی نیست. انتخابات، رقابت بین این است که چه‌کسی می‌تواند بیشتر به مردم خدمت کند.

وی با بیان اینکه راهبرد دشمن در انتخابات پیش رو، ایجاد ناامنی ذهنی و عینی و برگزاری انتخابات با حضور حداقلی مردم است، تصریح کرد: انتخابات نباید منجر به انشقاق سیاسی و انشقاق اجتماعی شود و به یک حادثه امنیتی منجر شود.

مشارکت پرشور قدرت چانه‌زنی کشور را تقویت می‌کند

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مشارکت پرشور مردم در انتخابات قدرت چانه‌زنی کشور در مناسبات خارجی را برای به نتیجه رساندن منافع کشور تقویت می‌کند، افزود: این در حالی است که زمانی اعتقاد بر این بود که اروپایی‌ها بیایند تا مشکل کشور حل شود ولی این نگاه در دولت سیزدهم بسیار تغییر کرد.

طائب با بیان اینکه در یک زمان کم مسئولان ما شرایط برگزاری این مرحله از انتخابات را فراهم کنند، گفت: این موضوع نشان از توانمندی سیستم های اجرایی، امنیتی و نظارتی کشورمان است که در فرصت کوتاه، توانستند زیرساخت های لازم را برای انتخابات فراهم کنند.

وی ادامه داد: فراهم شدن تبلیغ مناسب نامزدها در رسانه ها برای بیان سلایق خود و بیان نظرات و تبیین مسیر خدمت رسانی، موجب افزایش مشارکت خواهد شد.

اسرائیل بعد از طوفان الاقصی دچار شکست شد

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اسرائیل بعد از طوفان الاقصی دچار شکست و برآوردشان این بود که با حمله به کنسولگری، کشورمان با آمریکا درگیر خواهد شد گفت: اسرائیل فشار داخلی خود را به خارج از سرزمین های اشغالی منتقل می کند؛ ولی راهبرد کشور انجام اقدام پشیمان کننده علیه این رژیم بود.

طائب با بیان اینکه زمانی که آنان متوجه تصمیم ایران شدند، سعی در رایزنی برای حل مشکل خود داشتند بیان کرد: حتی مسیر پدافندی در کشورهای مختلف برای جلوگیری از حمله کشورمان ایجاد کردند ولی با این حال باز هم شکست خوردند و این موضوع باعث افزایش امنیت ملی در کشور شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته