دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1403 - 09:03

حمله تروریستی در داغستان روسیه/ ۱۵ پلیس کشته شدند

حمله تروریستی در داغستان روسیه  ۱۵ پلیس کشته شدند
حمله افراد مسلح به یک ایستگاه پلیس و چند مکان مذهبی در جمهوری داغستان روسیه از نیروهای پلیس تلفات گرفت و به کشته شدن چند تن از مهاجمان منجر شد.
کد خبر : 918677

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شامگاه یکشنبه بود که «ماخاچ قلعه» پایتخت داغستان شاهد اقدام تروریستی‌ای بود که طی آن ۴۰ نفر به گروگان گرفته شدند.

خبرهای تکمیلی حاکی از آن که در اثر حمله افراد مسلح به دو کلیسای ارتدوکس، یک کنیسه و یک پست راهنمایی و رانندگی در دربند و ماخاچ‌قلعه داغستان، یک کشیش و دست‌کم ۱۵ نیروی پلیس کشته شدند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله را برعهده نگرفته است اما «سرگئی ملکوف» فرماندار منطقه داغستان می‌گوید: می‌دانیم که چه کسانی پشت سازماندهی این حملات تروریستی قرار دارند و چه هدفی را دنبال می‌کنند.

رسانه‌های دولتی روسیه به نقل از مقام‌های امنیتی گفتند که ۲ تن از فرزندان رئیس ناحیه «سرگودقلعه» در مرکز داغستان جزو مهاجمان بودند و رئیس ناحیه نیز بازداشت شده است.

به گفته ملکوف، ۶ تن از مهاجمان به ضرب گلوله کشته شدند. اما رسانه‌های خبری به نقل از کمیته ملی ضدتروریسم این آمار را پنج تن اعلام کرد.

ملکوف گفت که از ۲۴ تا ۲۶ ژوئن (۴ تا ۶ تیر ماه) در داغستان عزای عمومی است و پرچم‌ها نیمه‌افراشته و رویدادهای سرگرمی لغو شده است.

در همین حال، رسانه‌ها از تبادل آتش در مرکز مخاچ‌قلعه خبر دادند. همچنین وزارت داخله داغستان خروج از این شهر بندری ۶۰۰ هزار نفری در ساحل دریای خزر را ممنوع کرد.

حملات روز یکشنبه در داغستان سه ماه پس از آن رخ داد که افراد مسلح در حمله به یک سالن کنسرت در نزدیکی مسکو ۱۴۵ نفر را کشتند. داعش مسئولیت آن حمله را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته