دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1395 - 09:32

بررسی‌گروه c یوروه 2016؛ ملاقات در پاریس بعد از 18 سال

تیم‌های آلمان، اوکراین، لهستان و ایرلند شمالی در گروه C جام ملت های اروپا با یکدیگر رقابت می کنند.
کد خبر : 91867

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، پانزدهمین دوره رقابت‌های فوتبال جام ملت های اروپا (یورو 2016) از 21 خرداد ماه با حضور 24 تیم در فرانسه آغاز خواهد شد. مسابقاتی سراسر هیجان که 10 استادیوم در شهرهای مختلف فرانسه میزبان آن خواهند بود، جامی که بعد از جام جهانی مهیج ترین رقابت فوتبالی جهان در رده ملی محسوب می شود.


این مسابقات برای نخستین بار با 24 تیم برگزار می شود و تیم های حاضر در 6 گروه به رقابت خواهند پرداخت و در پایان مرحله گروهی دو تیم برتر از هر گروه و 4 تیم برتر سوم گروه‌های ششگانه به مرحله حذفی راه خواهند یافت.


در ادامه بررسی گروه‌ها شش گانه این رقابت‌ها به بررسی تیم های حاضر در گروه c مسابقت می‌پردازیم.


در گروه سوم آلمان، اوکراین، لهستان و ایرلند شمالی همگروه هستند و نکته جالب توجه این است که سه تیم آلمان، اوکراین و ایرلند شمالی در انتخابی جام جهانی 1998 فرانسه نیز با هم همگروه بودند. در آن سال آلمان به عنوان صدرنشین صعود کرد، اوکراین دوم شد و به پلی آف رفت و ایرلند هم نتوانست صعود کند.


تیم آلمان



اگرچه تیم ملی آلمان در پست دفاع آخر دارای ضعف است اما استفان پاتر مفسر فوتبال احتمال حضور آلمان در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا را دور از دسترس نمی‌داند.


بررسی ترکیب


آلمان 13 بازیکن از میان بازیکنانی که در راه قهرمانی جام جهانی 2014 حاضر بودند را در ترکیب منتخب خود برای این رقابت‌ها به همراه دارد. البته تیم آلمان در پست دفاع آخر و مهاجم با کمبود بازیکن روبه رو است.


بازیکن تأثیرگذار


لروی سان (Leroy Sane) از تیم شالکه این قابلیت را دارد که تیمش را به موفقیت برساند. این بازیکن 20 ساله که بسیار خوش‌تکنیک و سرعتی است در بوندس لیگا هشت گل به ثمر رسانده و موقعیت‌های گل بسیار زیادی هم برای هم‌تیمی‌هایش خلق کرده است. گل زیبای او در مارس 2015 برابر تیم رئال مادرید در رقابت‌های جام باشگاه‌های اروپا ماندگار شده است.


نحوه بازی تیم


احتمال می‌رود «لو» سرمربی این تیم از سه دفاع میانی و یک دفاع آخر پشت استفاده کند. «استفان پاتر» پیش‌بینی کرده است که آلمان با هدف کنترل کردن توپ به میدان خواهد رفت و هنگامی‌ که با فاز هجومی می‌رود بااحتیاط بیشتر بازی خواهد کرد. واقعیت این است که عملکرد تیم آلمان در مسابقات انتخابی جام ملت‌های اروپا دل‌چسب نبود. این رقابت‌ها بدترین مسابقات آلمان تحت هدایت «لو» بود همچنین دفاع این تیم در بازی‌های دوستانه اخیر به نظر از استحکام کافی برخوردار نبوده است. طرفداران آلمان انتظار زیادی برای حرکت روبه‌جلو تیمشان در این رقابت‌ها و رسیدن تیم به مرحله حذفی دارند. ا


لیست نهایی آلمان‌ برای رقابت های یورو 2016:


دروازه بانان: مانوئل نویر ،برند لنو مارک آندره تراشتگن


مدافعان: ژروم بواتنگ، امره جان، متس هوملس، یوناس هکتور، بندیکت هوودس، شکوردان موستافی، آنتونی رودیگر


هافبک ها: یولیان دراکسلر ،ماریو گوتسه ،سامی خدیرا ،جاشوا کیمیش ،تونی کروس ،مسوت اوزیل ،لروی سانه ،یولیان وایگل ،باستین شواین اشتایگر


مهاجمان:لوکاس پودولسکی،آندره شورله توماس مولر،ماریو گومز


سرمربی: یواخیم لو


لهستان



لهستان تاکنون موفق به کسب جام در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا نشده است، اما احتمالا این بار با «رابرت لواندوفسکی»، «گرزگوری کریچوویاک» و تعدادی جوان آینده دار در این رقابت‌ها موفق خواهد شد.


بررسی ترکیب


مشکل لهستان در سال‌های اخیر به متزلزل بودن جایگاه بازیکنان در تیم‌های باشگاهی‌شان برمی گردد. بازیکنان اصلی این تیم اغلب نیمکت نشین بوده‌اند و درصورتی‌که در ترکیب اصلی نیز حضور داشته‌اند نقشی کلیدی در بازی نداشته‌اند؛ اما این اواخر اوضاع تیم لهستان فرق کرده است. آ نها بازیکنی به نام «رابرت لواندوفسکی »دارند که یکی از مهاجمان سطح اول دنیاست.


همچنین «گرزگوری کریچوویاک» و «آرکادیوش میلیک» هم از بهترین مهاجمان در ترکیب این تیم هستند. دو دروازه‌بان تیم نیز «لوکاس فابیانسکی» و «وویچخ شچزنی» نیز سابقه بسیار خوبی دارند. علاوه بر این‌ها «پیتور زیلینسکی» 22 ساله و «بارتوز کاپوستکا» 19 ساله نیز در ترکیب تیم لهستان خواهند بود.


بازیکن تأثیرگذار


«زیلینسکی هافبک» با حضور در ناپولی کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است. «زبیگنئو بونیک» رئیس فدراسیون فوتبال لهستان بارها گفته است که با وجود «زیلینسکی» تیم ملی لهستان برای سال ها بیمه خواهد بود. جام ملت‌های اروپا بهترین موقعیت برای اثبات این ادعا است.


نحوه بازی تیم


تیم لهستان احتمالاً با سیستم 2-4-4 به میدان خواهد رفت که «لواندوفسکی و میلیک» به‌عنوان مهاجم در ترکیب تیم حضور خواهند داشت و «کامیل گروسیکی» هم به‌عنوان هافبک چپ و احتمالاً «یاکوب بلاژیکوفسکی» به‌عنوان هافبک راست به کار گرفته می شود.


نکته‌ای که ممکن است نشنیده باشید


اولین گل لهستان در مسابقات جام ملت‌های اروپای 2008 مقابل تیم اتریش توسط «راجر جویریرو» بازیکن متولد شده در برزیل که در آخرین لحظات قبل از شروع آن مسابقات پاسپورت لهستانی او صادر شد، وارد دروازه اتریش شد.


لیست نهایی لهستان برای رقابت های یورو 2016:


دروازه بانان:آرتور بوروک ،لوکاس فابیانسکی ،وویچک شزنی


مدافعان: تیاگو سیونک ،کمیل گلیک ،آرتور یرژایچک ،میکال پازدان ،لوکاس پیشچک ،بارتوش سالامون،یاکوب واورزینیاک


هافبک ها:یاکوب بلاژیکوفسکی ،کمیل گروشیسکی ،توماژ یودلوویک ،بارتوژ کاپوستکا،گرگورژ کریچوویاک ، کارول لینتی ،کریشتوف ماچینسکی ،


اسلاوومیر پشکو ،فیلیپ استارژینسکی پیوتر زیلینسکی


مهاجمان: آرکادیوش میلیک ،روبرت لواندوفسکی،ماریوش استپینسکی


سرمربی: آدام ناوالکا


ایرلند شمالی



تیم ایرلند شمالی با 11 بازی بدون باخت به گردونه رقابت‌های جام ملت‌های اروپا وارد شده است که این موضوع می‌تواند به لحاظ روحی و روانی یک امتیاز مثبت برای این تیم باشد.


بررسی ترکیب


«میشائیل اونیل» ترکیبی برای این چیده است که حتی خارج از زمین مسابقه هم روحیه‌ای مثال‌زدنی دارند. بازیکنان باتجربه ای همچون «کاپیتان استیون دیویس» در میانه میدان و «جانی ایوانس، گرت مک آئولی و کریگ کتکارت» هم در خط دفاعی ترکیب ایده آلی برای این تیم خواهد بود.


بازیکن تأثیرگذار


توانایی‌ «دیویس» و «کایل لافتری» مهاجمی که در مرحله انتخابی هفت گل به ثمر رسانده است بر کسی پوشیده نیست، اما نباید از «پاتریک مک نیر »بازیکن منچستریونایتد هم غافل شویم. این بازیکن 21 ساله‌ای دربازی‌های دوستانه اخیرا عملکرد بسیار خوبی داشته است.


نحوه بازی تیم


اونیل از سیستم تاثیرگذار 3-3-4 در مسابقات انتخابی بهره می برد. درحالی‌که «لافرتی» به‌عنوان تک مهاجم به زمین فرستاده می‌شد؛ اما مربی این تیم دربازی‌های دوستانه اخیر از سیستم 2-5-3 استفاده کرده است. درهرصورت این احتمال می رود که ایرلند شمالی از دو سیستم 3-3-4 و 2-5-3 در طول رقابت‌ها استفاده کنند.


نکته‌ای که ممکن است نشنیده باشید


این اولین حضور تیم ایرلند شمالی در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا است و می‌توان گفت که اولین تورنمنت بزرگ و رسمی این تیم بعد از جام جهانی 1986 است.


لیست نهایی ایرلند شمالی برای رقابت های یورو 2016


دروازه بان‌ها: روی کارول ،مایکل مک گوورن ،آلن منوس


مدافعان: کریگ کتکارت ،جانی ایونس ،گرت مک آئولی ،لوک مک کولوگ ،کانر مک لائوگلین ،آرون هیوز ،پاتریک مک نیر ،لی هادسن ،کریس برد


هافبک ها: نیال مک گین ،شان فرگوسن ،استیون دیویس ،اولیور نوروود ،کوری ایونس ،جیمی وارد ،استوارت دالاس


مهاجمان: جاش مگنیز ، کانر واشنگتن، کایل لافرتی ،ویل گریگ


سرمربی: مایکل اونیل


اوکراین



تصمیم «میخائیلیو فومنکو» سرمربی تیم ملی اوکراین برای کنار گذاشتن «اوله گوستاو» باتجربه از ترکیب 23 نفره این تیم پرسروصداترین تصمیم در میان رسانه‌ها و هواداران اوکراینی بود.


بازیکن تأثیرگذار


موفقیت هافبک های اوکراین بر روی عملکرد دفاعی تیم اثر می‌گذارد و در این خصوص هیچ‌چیزی مهم‌تر از نقش «یوهن خاچریدی» نخواهد بود. دفاع میانی نه‌تنها در کنترل «ماریو گومز»، «کایل لافرتی» و «لواندوفسکی» مؤثر است بلکه می‌تواند در یکپارچگی کلی تیم در عقب زمین نیز نقش بسزایی داشته باشد.


نحوه بازی تیم


از نظر «فومنکو» مربی تیم کلید موفقیت پیروی از این اصول است: انضباط، تعهد، پوشش یکدیگر و دانش تاکتیکی. او در بخشی از صحبت هایش عنوان می کند: ما ناچاریم درون زمین یک تیم واقعی باشیم. وقتی‌ توپ در اختیار تیم ما نیست، از حمله دست می‌کشیم و همه باید به دفاع کمک کنیم اما همین که توپ در دستان ماست، تیم ما وارد فاز هجومی می شود و حتی بازیکنان خط دفاعی نیز باید نقش خودشان را در حمله ایفا کنند.


تیم ملی اوکراین تاکتیک‌های دفاعی را به خوبی پیاده می‌کند. به نظر می‌رسد «یارمولنکو و کونوپلیانکا» به‌خوبی نقاط ضعف یکدیگر را پوشش می‌دهند و می‌توانند توانایی‌های تاکتیکی خود را پیاده کنند.


راه پیروزی آن‌ها


تنها سه بازیکن از میان ترکیب 23 نفره این تیم در جام جهانی 2006 آلمان و جام ملت‌های اروپای 2012 که دو تورنمنت نهایی اوکراین بوده­اند نیز سابقه حضورداشته‌اند: «آناتولی تیموشچوک»، «روسلان روتن» و «آندری پیاتوف»


هر اتفاقی که در بازی اول مقابل آلمان رخ دهد، نتیجه بازی دوم می‌تواند به‌مراتب تأثیر بیشتری در سرنوشت اوکراین داشته باشد زیرا کسب سه امتیاز از ایرلند شمالی بسیار لذت‌بخش و می‌تواند باعث جلو افتادن اوکراین شود. مردان فومنکو باید در بازی مقابل لهستان نیز با تمام قدرت خود ظاهر شوند.


لیست نهایی اوکراین برای رقابت های یورو 2016


دروازه بان‌ها:


آندری پیاتوف ،نیس بویکو ،میکیتا شوچنکو


مدافعان:یوگن خاچریدی،بودان بوتکو ،آرتم فدتسکی ،الکساندر کاراوایف ،الکساندر کوچر ،یاروسلاو راکیتسکی ،یاچسلاو شوچوک


هافبک ها: سرگی ریبالکا ،دنیس گارماش ،سرگی سیدورچوک ،آندری یارمولنکو ،یوگن کونوپلیانکا ،روسلان روتان ،تاراس استپاننکو ،ویکتور کووالنکو ،آندری زینچنکو ،آناتولی تیموشچوک


مهاجمان:رومن زوزولیا ،یوگن سلزنیوف ،فیلیپ پودویتسکی


سرمربی: میخایلو فومنکو


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب