دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1403 - 18:37

تهدید کره جنوبی: تسلیحات مرگبار به اوکراین می‌دهیم

تهدید کره جنوبی: تسلیحات مرگبار به اوکراین می‌دهیم
مقام‌های کره جنوبی روز یکشنبه از احتمال تجهیز اوکراین به سلاح‌های مرگبار خبر دادند.
کد خبر : 918634

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وبگاه «صدای اوکراین» به نقل از خبرگزاری «یونهاپ» گزارش کرد که «چانگ هوجین» مشاور امنیت ملی کره جنوبی هشدار داده است اگر روسیه تسلیحات دقیق  به کره شمالی منتقل کند، سئول تسلیحات مرگبار به اوکراین خواهد داد.

این مقام ارشد سئول گفت:«من می‌خواهم تاکید کنم همه چیز به آنچه روسیه انجام خواهد داد، بستگی دارد. اگر روسیه تسلیحات دقیق به کره شمالی بدهد، آیا می‌توانیم خود را کنترل کنیم؟»

بر اساس این گزارش، مسکو متعهد شده که در صورتی که کره شمالی مورد حمله قرار گرفت از ابزارهای موجود برای کمک نظامی فوری به این کشور استفاده کند.

در هفته گذشته نظامیان ارتش کره جنوبی دو بار به سمت سربازان کره شمالی در منطقه مرزی حائل میان دو کشور تیراندازی و شلیک هشدار انجام داده‌اند که سطح تنش را به بالاترین میزان طی سالهای اخیر رسانده است.

پیشتر نیز  خبرگزاری یونهاپ در مورد تامین احتمالی سامانه‌های دفاع هوایی و گلوله‌های توپخانه 155 میلی متری کره جنوبی به اوکراین خبر داده بود.

یک مقام  دیگر کره جنوبی گفت: «گزینه های مختلفی وجود دارد و موضع ما در مورد رویدادهای اخیر بین روسیه و کره شمالی بستگی به این دارد که روسیه در آینده چگونه واکنش نشان خواهد داد.»

کره جنوبی تاکنون تنها به اوکراین تسلیحات  دفاعی ارسال کرده است، این در راستای سیاستی است که تحویل سلاح  مرگبار به کشورهای در حال جنگ را ممنوع می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته