دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1403 - 00:02

تروریسم دولتی علیه «سپاه پاسداران»

تروریسم دولتی علیه «سپاه پاسداران»
طی روز‌های گذشته «دومینیک لبلانک» وزیر امنیت عمومی کانادا به نمایندگی از دولت این کشور طی بیانیه‌ای خصمانه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان گروه تروریستی معرفی کرد.
کد خبر : 918631

گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، طی روز‌های گذشته «دومینیک لبلانک» وزیر امنیت عمومی کانادا به نمایندگی از دولت این کشور طی بیانیه‌ای خصمانه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان گروهی تروریستی معرفی کرد. این اقدام کشور کانادا در شرایطی صورت گرفت که سپاه پاسداران و به ویژه نیروی قدس سپاه به عنوان شاخه برون مرزی طی سال‌های گذشته نقش تاثیرگذار و تعیین کننده‌ای را در مقابله با تروریسم ساخته آمریکا و کشور‌هایی همچون کانادا داشته است. به عبارتی می‌توان گفت که کانادا با این اقدام عملا خود را رو در روی پرچم دار مبارزه با تروریسم در غرب آسیا قرار داد تا نشان دهد که تروریسم دولتی این کشور به هیچ یک از موازین حقوق بین الملل که مسلم‌ترین آن حفظ حاکمیت ملی کشور‌ها است اعتقادی نداشته و تعرض به این شاخصه مهم را افتخاری در راستای تحقق امپریالیسم می‌داند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در شرایطی از سوی کانادا به صورت مضحکانه‌ای تروریستی خوانده شده که این کشور در پرونده خود حمایت از منافقین و دیگر دشمنان قسم خورده مردم ایران را در پرونده دارد. آنچنان که پیشینه تاریخی کانادا و دیگر کشور‌های همسوی آن نشان داده اند اصول تعریف شده در روابط بین الملل تا زمانی برای آنان معنی و مفهوم دارد که نیازهایشان در چارچوب آن تامین شود در غیر این صورت مداخله در امور دیگر دولت‌ها از ضد ارزش به ارزش تبدیل شده و کار را به جایی می‌رساند که حتی نیرو‌های رسمی یک کشور را در لیست تروریستی قرار دهند.  

بر اساس آنچیز که کانادا اعلام کرده از این به بعد مقابله با افراد یا نهاد‌های وابسته به سپاه پاسداران لازم‌الاجراست و در این راستا بانک‌ها و مؤسسات مالی این کشور موظف به مسدود کردن دارایی‌های دومین نیروی رسمی ایران شده‌اند.

بعد از این اقدام نابخردانه کانادا روند دشمنی خود را با مردم ایران را در همین جا متوقف نکرد تا جایی که حتی از شهروندان خود خواسته تا قید سفر به ایران را بزنند.

رفتار کوته عقلانه کانادا در قبال سپاه در شرایطی رخ داده است که سپاه طی سال‌های گذشته خود را نه تنها در قامت یک نیروی درون مرزی  بلکه به عنوان نیروی برون مرزی و با عمق راهبردی نشان داده که توانسته با حضور موثر خود نه تنها برای جمهوری اسلامی ایران امنیت آفرینی کند بلکه تهدید‌های موجود در منطقه غرب آسیا را تا سطح قابل توجهی کنترل و کاهش دهد. موید این صحبت را می‌توان در اظهارات مقامات کشور‌هایی همچون لبنان، سوریه و عراق دید که طی سال‌های قبل ترکه تروریسم بر تن آنان نشست. آنان بر این نکته اذعان داشته اند که اگر ایران و سپاه پاسداران نبود آینده شهرها، زنان و کودکان آنان چه می‌آمد و هم اکنون تروریست‌های تکفری چه جنایت‌هایی را در حق امت اسلامی در حال ارتکاب بودند.

به هر صورت رفتار امروز کانادا را باید در امتداد سیاست آمریکا تعریف کرد تا از این طریق به انزوا کشیدن ایران و مهار قدرت روز افزون منطقه‌ای آن را محقق کنند چرا که ایران مقتدر با بازوی قدرتمندی همچون سپاه پای آنان را در سرزمین‌های نفت خیر منطقه سست و پایگاه‌های آنان را به هدف‌هایی دست یافتنی مبدل ساخته است. به عبارتی ایران و سپاه فرو ریزنده هژمونی قدرت پوشالی آمریکا بوده اند و حالا تنها راه مقابله با آن تروریستی خواندن سپاه است در حالی که سپاه مدال افتخار با تروریسم دولتی آمریکا را در سینه خود نصب کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته