دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1395 - 08:45
دنیامالی در گفت‌وگو با آنا خبر داد

ابلاغ طرح صیانت از باغ‌های شهر تهران به کمیسیون حقوقی شورای شهر/ با وجود قوانین بالادستی تصویب قوانین ضعیف بی‌معناست

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با بیان اینکه لایحه صیانت از باغ‌ها و درختان شهر تهران به کمیسیون حقوقی شورای شهر ارسال شده است، گفت: ما نمی‌توانیم به عنوان اعضای شورای شهر قوانین ضعیف‌تری را تصویب کنیم در حالیکه قوانین بالادستی قوی‌تری وجود دارد وقتی در این زمینه مصوبات مجلس شورای اسلامی و شورای انقلاب وجود دارد که باید اجرایی شود تصویب یکسری قانون ضعیف‌تر چه لزومی دارد.
کد خبر : 91859

احمد دنیا مالی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری طرح صیانت از باغ‌ها و درختان شهر تهران که در شورای شهر مطرح شده بود و عده‌ای با آن موافق نبودند، اظهار کرد: مخالفت به آن معنایی که تصور می‌شود وجود نداشت بلکه ما معتقدیم یکسری قوانین بالادستی وجود دارد که پیشنهادهای مطرح شده در طرح صیانت از باغ‌ها با آن تطابق ندارد و در اجرا به مشکل بر می‌خوریم.


وی با بیان اینکه بر عکس آن چیزی که در رسانه‌ها منتشر شد و برخی به آن اصرار دارند اعضای شورای شهر با این طرح مخالفتی ندارند، اضافه کرد: این طرح برای بررسی بیشتر تنها به کمیسیون‌ها ارجاع شد.


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه اعضای شورای شهر با کلیات این طرح موافق هستند، عنوان کرد: ما نمی‌توانیم به عنوان اعضای شورای شهر قوانین ضعیف‌تری را تصویب کنیم در حالی‌که قوانین بالادستی قوی‌تری وجود دارد وقتی در این زمینه مصوبات مجلس شورای اسلامی و شورای انقلاب وجود دارد که باید اجرایی شود تصویب یکسری قانون ضعیف‌تر چه لزومی دارد.


دنیامالی ادامه داد: بر اساس قوانین اگر مالکی درختان زمین خود را که باغ است قطع کند سیستم قضائی می‌تواند برخوردهای لازم را انجام دهد. این در صراحت قانون مطرح شده است بنابراین در طرح صیانت از باغ‌ها تصویب این نوع بحث‌ها لزومی ندارد.


وی با اشاره به دیگر نگاه‌های به این طرح اضافه کرد: در طرح صیانت از باغ‌ها باید به نگاه شهرسازی دقت شود و برخورد با متخلفان را به حوزه قضائی واگذار کنیم. قرار شد یکی از کمیسیون‌هایی که نظر خود را باید به طور صریح در این زمینه اعلام کند کمیسیون حقوقی شورای شهر باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته