دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
میعادفر در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

دهمین همایش کمیته پدافند غیرعامل در همدان/ پیش‌بینی و پیشگیری از تهدیدات سلامت

دهمین همایش کمیته پدافند غیرعامل در همدان  پیش‌بینی و پیشگیری از تهدیدات سلامت
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: کمیته پدافند غیرعامل با همکاری سازمان پدافند غیرعامل این برنامه‌های آموزشی را جهت توانمند کردن دانشگاه‌ها و فعالین حوزه سلامت در دستور کار قرار داده است و آموزش‌های دوره‌ای را برگزار می‌کند.
کد خبر : 918570

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه دهمین همایش کشوری در قطب 3 سازمان اورژانس در شهر همدان با موضوع تخصصی پدافند غیرعامل برگزار شد گفت: در این همایش دانشگاه‌های علوم پزشکی همدان، کردستان، ایلام و کرمانشاه و فعالین حوزه سلامت شرکت داشتند.

وی بابیان اینکه ایران کشوری حادثه‌خیز است، گفت: همایش کمیته پدافند غیرعامل با موضوع پیش‌بینی و پیشگیری از تهدیداتی مانند حوادث شیمیایی بیولوژیکی پرتویی و سایر حوادث این‌چنینی در کنار حوادث غیرمترقبه برگزار شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور تشریح کرد: دبیرخانه کمیته پدافند غیرعامل با همکاری سازمان پدافند غیرعامل این برنامه‌های آموزشی را جهت توانمند کردن دانشگاه‌ها و فعالین حوزه سلامت در دستور کار قرار داده است و آموزش‌های دوره‌ای را برگزار می‌کند.

وی افزود: برنامه‌‎های آموزشی کمیته پدافند غیرعامل با موضوعاتی مثل حوادث شیمیایی در سه دوره مقدماتی، میانی و پیشرفته را برای آموزش مربیان در 3 سال گذشته برگزار کرده است تا این مربیان بتوانند در دانشگاه‌های کشور، گروه‌های هدف و دانشجویان را توانمند کنند.

میعادفر گفت: ازجمله حوادث و بیماری‌هایی که در حال حاضر کشور را درگیر کرده می‌توان به کرونا و تب دانگی اشاره کرد که در این همایش‌ها آموزش‌هایی در این رابطه به متخصصین دانشگاه‌ها و سایر بخش‌های مرتبط با حوزه سلامت داده می‌شود.

وی افزود: کارگاه‌هایی در خصوص حملات سایبری که تهدیدی برای زیرساخت‌های حوزه سلامت هستند نیز برای توانمند کردن متخصصین برگزار شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در خصوص تهدیدات پرتویی نیز کارگاه‌ها و سخنرایی‌ها آموزشی برای مدعوین این همایش درنظر گرفته‌شده بود که به‌خوبی انجام شد.

میعادفر تشریح کرد: این همایش با حضور روسای بیمارستان‌ها، مدیران پرستاری بیمارستان‌ها، معاونین دانشگاه‌ها و متخصصین فوریت‌های پزشکی در حوزه سلامت برگزار شد و اساتیدی از سازمان پدافند غیرعامل کشور، سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت برای تدریس و برگزاری کارگاه‌ها حضور دارند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های این کمیته محدود به آموزش نیست و بحث پیش‌بینی تهدید‌ها و اقدامات اثر گزار نیز در این کمیته انجام می‌شود که تشکیل قرارگاه پدافند پرتویی و تأمین دارو در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رابطه با تهدید‌های هسته‌ای در جنگ‌ همسایه‌های شمالی ایران یکی از این اقدامات بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته