دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خسروی وفا: همه چیز به کسب مدال ختم نمی شود/ اگر نقد واردی از سوی ورزشکاران باشد، اعمال می کنیم

خسروی وفا: همه چیز به کسب مدال ختم نمی شود  اگر نقد واردی از سوی ورزشکاران باشد، اعمال می کنیم
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: کسب مدال به خصوص در بخش بانوان یک وزن فرهنگی و اجتماعی دارد ولی همه چیز به این ختم نمی شود؛مهم این است که آن انتظاری که مربی و کادر فنی داشته است را عملی کنید. 
کد خبر : 918532

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا ،محمود خسروی‌وفا در جمع مسئولین فدراسیون تیراندازی، تیراندازان اعزامی به المپیک و کادر فنی تیم‌های ملی اعزامی به پاریس اظهار داشت: ما به شما افتخار می کنیم. این را برای خوشایندی شما نمی گویم. در واقع اینکه یک دختر جوان هم درس بخواند و هم سهمیه بگیرد و در ورزش بدرخشد، باعث افتخار است. ما از یک جوان چه چیزی بیشتر از اینها می خواهیم؟ شما می توانید الگوهای ورزشی خوبی برای همه باشید.

همه چیز به کسب مدال ختم نمی شود
وی در ادامه افزود: از اینکه در المپیک روی سکو بروید خوشحال می شویم اما اگرروی سکو نرفتید نباید اذیت شوید. به هر حال 9 هزار ورزشکار بدون مدال از المپیک بر می گردند وقتی روی سکو می روید برای خودتان، خانواده‌هایتان، کمیته ملی المپیک، فدراسیون و کشور یک افتخار است. اگر مدال بگیرید برای من هم یک افتخار است و کسب مدال به خصوص در بخش بانوان یک وزن فرهنگی و اجتماعی دارد ولی همه چیز به این ختم نمی شود؛مهم این است که آن انتظاری که مربی و کادر فنی داشته است را عملی کنید. 

حمایت ها ادامه دارد

رئیس کمیته ملی المپیک در واکنش به درخواست تیراندازان برای ادامه حمایت‌ها بعد از المپیک خاطرنشان کرد: حمایت‌ها ادامه دارد و بازی های آسیایی را در پیش داریم. ورزشکاران نباید دغدغه حداقلی مالی داشته باشند به خصوص در رشته ای مانند تیراندازی که باشگاه‌های قوی ندارد. 
وی در خصوص حقوق ورزشکاران المپیکی گفت: ما یک چارچوبی را داریم که در مجمع تصویب شد. پایه حقوق  ورزشکاران 15 میلیون تومان است. بقیه آن مربوط به ما نیست و در جدول مشخص است. همه ورزشکاران حقوق پایه را یکسان می گیرند و در ادامه آمادگی جسمانی ورزشکاران در سنجش بررسی می شود و بر اساس رتبه آنها در این سنجش به حقوق پایه اضافه می شود.

در این 40 سال هر چه گفتم انجام دادم

رفتارهای محیطی ورزشکار که توسط فدراسیون اعلام می شود نیز روی حقوق ورزشکارارن تاثیر دارد. درخشش در مسابقات مورد نظر کمیته ملی المپیک نیز بر افزایش حقوق تاثیر دارد و کسب مدال در دوره های گذشته المپیک نیز نقش دارد. سقف این حقوق 200 میلیون تومان است و سه نفر از ورزشکاران این مبلغ را دریافت می کنند.من در این 40 سال هر چه گفتم انجام دادم و اگر نقد واردی از سوی ورزشکاران باشد، اعمال می کنیم. بعد از المپیک پاریس،  بازی های آسیایی را در پیش داریم و قطعا با نفرات بیشتری در آن حضور خواهیم داشت. اگر کار را به زودی آغاز کنیم از الان می توان برای المپیک 2028 انتظارات بیشتری داشت. این انتظار صرفا کسب مدال نیست زیرا در رشته ای مانند تیراندازی چیزی قابل پیش بینی نیست مهم این است که بهترین عملکر را داشته باشید.

 همچنین محمود خسروی‌وفا، مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس و محمد تابع، رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک صبح امروز (یکشنبه)، ۳ تیر ماه در فدراسیون تیراندازی حضور یافتند و با مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون، مسئولین فدراسیون، تیراندازان اعزامی به المپیک، کادر فنی تیم های ملی دیدار و گفتگو کردند. در این جلسه کبری غیاثی، نایب رئیس، ناصر رسولی، دبیر کل، محمد پاشا، خزانه‌دار، حمیدرضا شیرازی،‌ مسئول دفتر حوزه ریاست و حسن یزدخواستی، مشاور عالی و اقتصادی فدراسیون حضور داشتند.
شرمینه چهل‌امیرانی در این دیدار اظهار داشت: خدا را شکر در اولین اعزام خود در تیم ملی بزرگسالان و در مسابقات قهرمانی جهان باکو توانستم سهمیه المپیک کسب کنم. 
فاطمه امینی، تیرانداز المپیکی کشورمان نیز گفت:  ۸ سال است که تیراندازی را آغاز کردم و در مسابقات قهرمانی آسیا در اندونزی سهمیه المپیک پاریس را کسب کردم. 

نتیجه قابل پیش بینی نیست

هانیه رستمیان نیز ضمن تشکر از حضور مسئولین کمیته ملی المپیک عنوان داشت: حضور و صحبت‌های شما انگیزه ورزشکاران را افزایش می دهد. حضور در المپیک مهم است و ما تمام تلاشمان را به کار می گیریم که بهترین عملکرد را داشته باشیم اما نباید فراموش کرد که المپیک میدان بزرگی است و بهترین های جهان در آن حضور دارند و نتیجه قابل پیش بینی نیست. امیدوارم بهترین ها برای ورزش کشور و تیراندازی رقم بخورد.
وی در ادامه افزود: با حمایت‌های شما و فدراسیون توانستم بعد از 5-6 سال سلاح تپانچه ۲۵ متر بگیرم. امیدورام حمایت ها از ورزشکاران بعد از المپیک پاریس هم ادامه داشته باشد قطعا برای المپیک 2028 باید کار خود را بلافاصله بعد از پاریس آغاز کنیم.

باید نمایندگان شایسته ای باشیم 
 مریم طالبی، سرمربی تیم ملی تفنگ نیز خاطرنشان کرد: صحبت‌های شما و حضور خانم فرهادی‌زاد در کنار تیم ملی تیراندازی در پاریس، باعث دلگرمی است. حضور در المپیک هم برای ورزشکار و هم کادر فنی افتخار بزرگی است که ورزشکاران به آن آگاه هستند. در وحله اول باید نمایندگان شایسته ای باشیم و در گام دوم امیدوارم انتظارات را بر آورده کنیم.
 محسن نصر اصفهانی ضمن تشکر از رئیس کمیته ملی المپیک گفت: المپیک مانند سایر مسابقات است و هر ورزشکار در هر مسابقه خودش، سلاحش و تجهیزاتش است و باید تلاش کند بهترین خودش باشد. ورزشکار یک هنری به نام تیراندازی را تمرین کرده که مختص خودش است و باید آن را به بهترین نحو به نمایش بگذارد.المپیک مانند سایر مسابقات است فقط 5 حلقه به آن اضافه شده است.

همه چیز برای تیم ملی فراهم شده
وی در ادامه افزود: من و ورزشکاران دیگر وظیفه داریم با تمام وجود تلاش کنیم  تا در زمان مسابقه در آماده ترین زمان ممکن باشیم. از مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تشکر می کنم. تا اینجا هر چه لازم بوده است برای تیم ملی فراهم شده است و تمام برنامه‌هایی که ارائه کردیم با تمام سختی های اقتصادی و تحریم ها، عملیاتی شده است. با تلاش رئیس فدراسیون یک سلاح برای هانیه رستمیان تهیه شد. در حال حاضر بهترین فشنگ روز دنیا را در اختیار داریم و تجیهزات و امکانات ما با کشورهای پیشرفته تفاوتی ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته