دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1403 - 15:14
براساس پژوهش عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد؛

مطالعات روی خواص اپتیکی خطی و غیرخطی نانوکامپوزیت‌های اکسید گرافن نتیجه داد

مطالعات روی خواص اپتیکی خطی و غیرخطی نانوکامپوزیت‌های اکسید گرافن نتیجه داد
عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد اعلام کرد که پژوهش روی خواص اپتیکی خطی و غیرخطی نانوکامپوزیت‌های اکسید گرافن، اکسید گرافن کاهش‌یافته و اکسید روی به نتایج امیدبخشی رسید.
کد خبر : 918384

مینا نقابی عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اعلام کرد که براساس مطالعات جدید صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد بر روی خواص اپتیکی خطی و غیرخطی نانوکامپوزیت‌های اکسید گرافن و اکسید گرافن کاهش‌یافته ـ اکسید روی، نتایج امیدبخشی حاصل شده است.

وی اضافه کرد: مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد که در مجله Scientific Reports از زیرمجموعه‌های انتشارات Nature منتشر شده، به بررسی سنتز و مشخصه‌یابی این نانومواد و بررسی عملکرد اپتیکی آنها می‌پردازد.

عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد افزود: نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که نانوکامپوزیت‌های حاوی اکسید روی دارای ضریب جذب و ضریب شکست غیرخطی قابل توجهی هستند که بیش از نمونه‌های خالص اکسید گرافن و اکسید گرافن کاهش‌ یافته است.

نقابی متذکر شد: این مشاهدات، مواد مذکور را به کاندیدا‌های مناسبی برای کاربرد‌های مرتبط با ارتباطات و ذخیره‌سازی نوری تبدیل می‌کند.

به گزارش آنا، علاوه بر مینا نقابی، محسن ابراهیمی، مهدی زادسر و حسین عباس تبارآهنگر در این پروژه مشارکت داشته‌اند و براساس پایگاه داده Essential Science Indicators که توسط مؤسسه Clarivate (Web of Science) منتشر می‌شود، این مقاله به‌عنوان یکی از مراجع پراستناد در این حوزه انتخاب شده است.

مقاله پراستناد به مقاله‌ای اطلاق می‌شود که به‌لحاظ تعداد استناد‌های دریافتی در رشته موضوعی خود در زمره مقالات یک درصد برتر جهان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته