دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ارائه بیش از ۶۶۵ هزار خدمت درمانی به حجاج ایرانی

ارائه بیش از ۶۶۵ هزار خدمت درمانی به حجاج ایرانی
مرکز پزشکی حج و زیارت با انتشار گزارشی و اشاره به عملکرد و فعالیت‌های این مرکز در خدمات‌رسانی به حجاج ایرانی بیت‌الله الحرام، از ارائه بیش از ۶۶۵ هزار خدمت به ضیوف الرحمان خبر داد.
کد خبر : 918344

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام کرد از ابتدای عملیات حج ۱۴۰۳ در ۲۴ اردیبشهشت ماه و حضور زائران ایرانی در شهر‌های مدینه و مکه تا غروب جمعه (اول تیر) بیش از ۶۶۵ هزار و ۳۱۰ خدمت پزشکی و درمانی به حجاج کشورمان در این دو شهر ارائه شده است.

همچنین، زائران ایرانی در بیمارستان‌های وابسته به مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه و مدینه، تاکنون در بخش‌های سونوگرافی ۵۴۲ مورد، اکو ۳۶۲ مورد، رادیولوژی ۲۸۷۱ مورد و بیش از ۱۵ هزار نفر در بخش آزمایشگاه خدمات دریافت کرده‌اند.

در این گزارش آمده است که از آغاز مراسم حج امسال در مطب‌های مجموعه‌ها و درمانگاه‌ها در مکه و مدینه، ۲۱۸ هزار و ۳۴۱ نفر ویزیت شده‌اند.

براساس این گزارش، تا عصر دیروز ۱۷۰ نفر در دو بخش آقایان و بانوان و ۱۵۶ نفر نیز در بخش ccu، در بیمارستان مکه بستری بوده‌اند. همچنین، ۲۲۳۴۲ نفر نیز از ویزیت تخصصی در مکه و مدینه استفاده کرده‌اند.

از مجموعه خدمات ارائه شده در بیمارستان‌ها، مطب‌ها و درمانگاه‌ها در مکه و مدینه نیز، ۶۵۰۳۳ نفر از خدمات تزریقات، ۷۳۱۰۷ نفر از تست قند خون و فشار خون، ۱۹۱۱ نفر از نوار قلب، ۵۹۶۶ نفر از پانسمان، ۹۵۳۰ نفر از سرم تراپی، ۶۵ نفر از عمل جراحی و بخیه و ۶۰ نفر از گچ گیری و آتل استفاده کردند.

همچنین در حال حاضر ۲۳ بیمار در بیمارستان‌های عربستان و ۳۷ بیمار هم در بیمارستان مکه مرکز پزشکی بستری و تحت مداوا قرار دارند.

در این گزارش آمده است با شروع پرواز‌ها دراول تیر تا شب گذشته ۱۸ بیمار در جدول انتقال از فرودگاه جده به مقصد کشورمان قرار گرفتند. مسئولان مرکز پزشکی حج و زیارت گفته اند با هدف حفظ سلامت و ارائه خدمات تخصصی‌تر این روند برای انتقال زائران با ریسک بالا ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته