دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1403 - 12:16

قربانی: بهتر است برخی به جای تضعیف تیراندازان یاور آنها باشند/فدراسیون جای کار‌های سیاسی نیست

قربانی: بهتر است برخی به جای تضعیف تیراندازان یاور آنها باشند فدراسیون جای کار‌های سیاسی نیست
رئیس فدراسیون تیراندازی گفت:توصیه می‌کنم بهتر است به جای تضعیف تیراندازان و بر هم زدن تمرکز آنها، در این زمان کوتاه باقیمانده تا المپیک در کنار آنها و یارشان باشند و تجربیات خود را به آنها منتقل کنند.
کد خبر : 918334

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار داشت: عید قربان یک الگو است که در آن توحید فکری و عملی ارائه می‌شود چرا که انسان مؤمن در هر زمان مورد امتحان الهی قرار می‌گیرد که در این امتحان لازم است از آنچه دوست دارد بگذرد تا سربلند از این امتحان خارج شود و این به معنای قربانی دادن است.

وی در ادامه افزود: نباید فراموش کنیم در یک جامعه اسلامی قطعا اخلاق حرف اول را می‌زند و ورزش تیراندازی به عنوان یک ورزشی که همواره مورد تاکید اسلام قرار داشته است، از این اخلاق مداری به دور نیست و در کنار همه مدال‌ها و افتخاراتی که تا کنون کسب کرده است، اخلاق بیش از هر چیز دیگری در آن مورد توجه قرار داشته و خواهد داشت.

رئیس فدراسیون تیراندازی با تاکید بر ارزش‌های اخلاق در ورزش، عنوان داشت: بدون شک بخش مهمی از ورزش قهرمانی، کسب مدال و جایگاه است، اما با ارزش‌تر از همه جایگاه‌ها و کسب مدال ها، بالاترین سرمایه و مدال انسانی، کسب اخلاق و منش والای انسانی است و ما نیز تلاش کردیم تا این زاویه از ورزش را در تیراندازی بیش از گذشته پررنگ و مورد تاکید قرار دهیم.

قربانی خاطرنشان کرد: فدراسیون تیراندازی محل کار‌های سیاسی و قدرت طلبی نیست بلکه جایگاه خدمت، زحمت و تلاش است و همه باید در جهت عزت و احترام به ملی‌پوشان، جوانان و نوجوانان گام بردارند.

وی در ادامه با تاکید بر نقش هیات‌های استانی در توسعه اخلاق و همچنین شناسایی استعداد جدید، یادآوری کرد: رئیس فدراسیون باید به صورت مستمر در استان‌ها حضور داشته باشد و در جهت توسعه بعد همگانی تیراندازی و فعالیت در استان‌ها جهت معرفی این رشته دینی گام بردارد و از سراسر کشور همه نخبگان و کسانی که توانایی توسعه آن را دارند شناسایی و از ظرفیت آنها بهره برداری شود. از اسفند ماه سال ۱۴۰۰ که در فدراسیون حضور دارم تا کنون بیش از ۶۴ سفر استانی داشتم و بعضاً بیش از دو بار به هر استان سفر کردم و در جریان فعالیت‌ها و نیاز‌های آنها قرار گرفتم. همچنین جهت استفاده از ظرفیت‌های استان، با استاندار هر استان دیدار داشتم که تامین تجهیزات و احداث سایت اهداف پروازی و سلاح‌های بادی مهم‌ترین محور‌های این دیدار‌ها بوده است.

رئیس فدراسیون تیراندازی خاطرنشان کرد: ما در فدراسیون تیراندازی در تلاشیم تا تمرکز رشته تیراندازی از تهران خارج شود و استان‌ها را بیشتر درگیر این رشته کنیم و شرایطی را ایجاد کنیم تا استان‌ها نیز میزبان مسابقات کشوری و اردو‌های تیم‌های ملی باشند.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگری که در استان‌ها مد نظر قرار دادیم شناسایی و پرورش استعداد‌های جوان و نوجوان بوده است چرا که معتقدیم تیم ملی باید پشتوانه‌ای قوی داشته باشد. متاسفانه در فدراسیون تیراندازی در سال‌های گذشته پشتوانه سازی مغفول مانده بود و نتیجه آن را نیز در این دو سال شاهد بودیم. همه ما کاشته‌های گذشته را برداشت می‌کنیم و متاسفانه تیراندازی در چند سال گذشته در امر جوانان و نوجوانان فعالیت زیادی نداشته و نفرات جدیدی شناسایی نشده بود. ما در فدراسیون در امر استعدادیابی و پشتوانه سازی برنامه ریزی‌های زیادی داریم و بخش زیادی از آن امروز عملی شده است که می‌توان به شناسایی نوجوانان و جوان زیادی از سراسر ایران و برگزاری بیش از ۸۰۰ نفر روز اردو‌های مستمر در رده‌های مختلف سنی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در تیم ملی باید از تجربیات قبل استفاده و در کنار آن نیز نوسازی انجام شود. بعد از دو سال تلاش امروز شاهد حضور چهره‌های جوان در تیم ملی هستیم که عملکرد آنها در رقابت‌های مختلف قابل قبول بوده و قطعا در آینده از موفقیت و افتخارآفرینی آنها بیشتر خواهید شنید. من معتقدم با ورود جوانان و نوجوانان تیراندازی به قله عزت و پیروزی دست خواهد یافت. نباید فراموش کرد که در این مسیر جوانان با استعداد را باید در استان‌ها شناسایی کرد و ما از ظرفیت هیات‌های استانی و مربیان سراسر کشور استفاده خواهیم کرد.

قربانی در ادامه فعالیت‌های فدراسیون در بحث اعزام‌های برون مرزی اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته بیش از ۲۱۰ تیرانداز را به ۲۲ رویداد اعزام کردیم که ماحصل آن کسب ۲۷ مدال رنگارنگ، کسب ۴ سهمیه المپیک و تاریخ سازی اهداف پروازی با کسب نخستین سهمیه المپیک در رشته تراپ توسط محمد بیرانوند، نوجوان ۱۶ ساله کشورمان و چندین رکورد شکنی در بخش‌های مختلف بوده است. در سال ۱۴۰۲ فدراسیون ۱۰ اعزام برون مرزی داشته که این تعداد بیشترین میزان اعزام تیراندازان در یک سال در ادوار گذشته بوده است. ما تلاش کردیم تا با وجود همه کمبود‌ها و تحریم‌ها، بهترین امکانات را برای تیم ملی و کادر فنی فراهم کنیم و بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های کادر فنی تیم‌های ملی را عملی کردیم.

وی عنوان داشت: در یک ماه گذشته یک اردوی برون مرزی برای تیم ملی تفنگ و تپانچه در مجارستان داشتیم و در حال حاضر تیم تراپ نیز در ایتالیا به سر می‌برد. همچنین تیراندازان در جام جهانی مونیخ توانستند تجهیزات خود را به روزسانی کنند و تعدادی سلاح و تجهیزات جانبی به روز نیز برای المپین‌ها، ملی‌پوشان و جوانان تهیه و وارد کشور شد، اما نباید فراموش کرد که تیراندازی تنها به تیم ملی بزرگسالان خلاصه نمی‌شود و ما نیاز به تامین تجهیزات برای جوانان و نوجوانان در تمام سطح کشور و استان‌ها داریم. هیات‌های استانی نیازمند سلاح و تجهیزات مناسب هستند. متاسفانه استان‌های ما سلاح‌های قدیمی و یا فرسوده دارند که باید یک نوسازی اساسی انجام گیرد. برای میسر شدن این خواسته حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم. ما تمام خواسته‌های خود را تقدیم وزارت ورزش و جونان و کمیته ملی المپیک کردیم که امیدوارم از رشته تیراندازی حمایت ویژه‌ای داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به حضور نمایندگان تراپ در ایتالیا گفت: محمد بیرانوند نیز در ایتالیا توانست مشکلات سلاح خود را برطرف کند و پس از حضور در جام جهانی اردویی را در این کشور برگزار کند تا انشالله با آمادگی کامل در المپیک شرکت کند. 

قربانی با اشاره بر اینکه ورزش تیراندازی حساسیت‌های خاص خود را دارد و ورزشی تجهیزات محور است گفت: خوشبختانه در این مدت گام‌های مثبتی در جهت به روز رسانی تجهیزات صورت گرفته است و تیراندازان ما نیز توانستند خواسته‌های کادر فنی را عملی کنند، اما برخی به دنبال تضعیف این موفقیت‌ها هستند. حاشیه‌ها در مسیری که فدراسیون تیراندازی ترسیم کرده یک مانع محسوب می‌شود و قطعا نیاز است در این مسیر همه در کنار فدراسیون باشند. این رشته متعلق به همه مردم ایران و خانواده تیراندازی است. ما در فدراسیون از همه عقاید و نظرات استقبال می‌کنیم، اما اجازه نمی‌دهیم که کسی تیراندازان را در آستانه المپیک تضعیف کند و با ایجاد حاشیه تمرکز آنها را بر هم بزند ما وظیفه داریم که از ملی‌پوشان مان حفاظت کنیم. قطعا نقد‌های خارج از گود، انتشار مطالب غیر واقعی و بازی با افکار عمومی کمکی به این رشته نخواهد کرد. بنده به عنوان رییس فدراسیون از همه کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند کمک کنند درخواست می‌کنم تا وارد میدان شوند و از حاشیه سازان را بر اخلاق مداری دعوت می‌کنم و از آنها می‌خواهم همواره خداوند را مد نظر قرار دهند.

رئیس فدراسیون تیراندازی با اشاره به اعزام تیراندازان به رویداد‌های مختلف، تصریح کرد: در دو سال گذشته چند صد میلیارد برای هر سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی هزینه شده است و از نتایج به دست آمده با توجه به داشته‌هایی که از گذشته داشته ایم، رضایت داریم و تیراندازان ما خوش درخشیدند. ما در این مسیر به همه تیراندازان فرصت دادیم تا بتوانند افتخار آفرینی کنند حتی برای اعزام این افراد بار‌ها از سوی رسانه‌ها مورد نقد قرار گرفتیم، اما باز هم آنها را اعزام کردیم تا اگر حداقل شانسی هم برای کسب مدال و سهمیه المپیک دارند، از آن استفاده کنند و در مقابل انتقادات از آنها دفاع کردیم، اما بعد از چندین اعزام و زمانی که توانستند در حد لازم ظاهر شوند دیگر دلیلی برای فرصت مجدد دادن وجود نداشت. وقتی این افراد در چندین مسابقه گذشته نتوانستند خواسته‌های جامعه تیراندازی و کیمته فنی را برآورده کنند در این فرصت کم و در آستانه المپیک دیگر دلیلی به اعزام آنها به جام جهانی مونیخ وجود نداشت و با نظر کارشناسی کمیته فنی اگر اعزام می‌شدند نتیجه مناسبی نمی‌گرفتند.

وی در خصوص نفرات اعزامی به المپیک پاریس گفت: اسامی نفرات اعزامی به المپیک نهایی شده و در جلسات متعدد با کمیته ملی المپیک جمع بندی نهایی انجام و اسامی را نهایی کردیم. به همه توصیه می‌کنم بهتر است به جای تضعیف تیراندازان و بر هم زدن تمرکز آنها، در این زمان کوتاه باقیمانده تا المپیک در کنار آنها و یارشان باشند و تجربیات خود را به آنها منتقل کنند تا اگر موفقیتی حاصل شد در آن سهم داشته باشند نه اینکه مانع و سدی برای دوستانشان در تیم‌های اعزامی خود باشند. من امیدوارم کسانی که همراه تیم ملی تیراندازی جمهوری اسلامی ایران نیستند، به جای هرگونه نامهربانی و کم لطفی، دعای خیر داشته باشند و با عاقبت اندیشی موضع گیری کنند.

رییس فدراسیون تیراندازی در پایان خاطرنشان کرد: این نوید را به ملت ایران و جامعه ورزش می‌دهم که نمایندگان ما در المپیک تلاش می‌کنند تا بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند و پس از المپیک و با برنامه‌های که در پیش داریم قطعا آینده خوبی را با ورود جوانان به تیم ملی رقم خواهیم زد. از همه ملت ایران می‌خواهم با دعای خیر خود، کاروان ورزش ایران و تیراندازان را در المپیک بدرقه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته