دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عین‌اللهی خبر داد؛

بزرگ‌ترین مراسم افتتاح در تاریخ نظام سلامت

بزرگ‌ترین مراسم افتتاح در تاریخ نظام سلامت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین بهره برداری از ۶۷۸ پروژه سلامت، بهره‌برداری از این پروژه‌ها را بزرگترین مراسم افتتاح در تاریخ نظام سلامت دانست.
کد خبر : 918333

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین‌اللهی با بیان این که کار‌های بسیار بزرگی در حوزه سلامت در این دولت انجام شده است که در تاریخ سلامت بی نظیر است، گفت: همکاران ستادی و دانشگاه‌های علوم پزشکی، شهید رئیسی را فرمانده خود می‌دانستند و به صورت شبانه روزی در این دولت کار کردند تا در این مدت کوتاه حجم وسیعی از پروژه‌های سلامت افتتاح شود.

وی با اشاره به این که دولت سیزدهم همه‌گیری کرونا را ۶ ماهه مهار کرد، افزود: قول داده بودیم تا دهه فجر کرونا را مهار کنیم ولی به همت رییس جمهور شهید، با ورود حجم انبوه واکسن و تزریق روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن، ظرف سه ماه کنترل کرونا شروع شد و بعد از ۶ ماه مرگ و میر‌ها به صفر رسید.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت ۳۱۰۰ پروژه در مناطق مختلف کشور از جمله مناطق حساس مرزی در این دولت افتتاح شد. برنامه مهم «سلامت خانواده» پایه گذاری و در عرصه‌های بین المللی به عنوان برنامه ابتکاری ایران، مطرح شد.

 عین اللهی با اعلام این که در این دولت ۱۷ هزار تخت بیمارستانی افتتاح شده و پنج بیمارستان حضرت مهدی (عج)، غدیر، حکیم، شهریار و پردیس شخصا توسط رییس جمهور شهید افتتاح شد، گفت: همچنین ۳۵۴ دستگاه پیشرفته پزشکی در مراکز درمانی کل کشور توزیع و ۷ پارک  علم و فناوری راه اندازی شد.

بهره برداری از ۶۷۸ پروژه بهداشتی

وزیر بهداشت ادامه داد: در مراسم امروز نیز ۶۷۸ پروژه شامل ۵۷۴ پروژه بهداشتی در ۲۹ استان با ۱۷۰ هزار متر مربع زیربنا و ۸ هزار و ۲۰۰  میلیارد تومان ارزش مالی بهره برداری می‌شود. ۶۸ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۷۳ مرکز جامع سلامت، ۲۳۴ خانه بهداشت، ۴۴ پایگاه سلامت، ۱۱۶ زیست پزشک، ۶ مرکز تسهیلات زایمانی، ۷۰ آزمایشگاه، ۲ زنجیره سرما و یک مرکز قرنطینه مرزی از جمله این پروژه‌ها هستند.

وزیر بهداشت با بیان این که در حوزه درمان امروز شاهد بهره برداری از بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) اراک هستیم که ۲۰ سال نیمه تمام مانده بود و با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل این دولت شد، گفت: این کلان بیمارستان ۵۱۲ تخت و ۵۵ هزار متر مربع مساحت دارد و در ۱۳ طبقه ساخته شده  و بزرگترین بیمارستان مرکز و غرب کشور است که  ۱۲۰ میلیارد تومان ارزش ریالی دارد.

 عین اللهی بیان کرد: بیمارستان زنان و زایمان آشتیانی در اراک که ساخت آن از سال ۹۶ شروع شده و ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و ۱۲۰ تخت و ۸ هزار متر مربع زیربنا دارد نیز امروز به بهره برداری می‌رسد. برای ساخت و تجهیز این بیمارستان ۴ طبقه‌ای ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی از بهره برداری از فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری استان مرکزی با ۷۸ تخت و ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و گفت: در استان یزد نیز امروز بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان مهریز با ۱۱۰ تخت که ساخت آن از ۱۰ سال پس از شروع شده، افتتاح می‌شود.

بهره برداری از مجهزترین مرکز درمان سرطان شرق کشور

وزیر بهداشت با بیان این که بیمارستان کوثر سمنان نیز به عنوان مجهزترین مرکز درمان سرطان در شرق و شمال شرق کشور، امروز بهره برداری می‌شود، گفت: ساخت این بیمارستان از سال ۹۰ شروع شده و با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل دولت سیزدهم شد، ۵۲ تخت و ۶ هزار متر مربع زیربنا دارد و ارزش ریالی آن ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.

 عین اللهی با اشاره به این که بیمارستان ولایت دامغان که بهسازی شده و توسعه یافته است نیز امروز بهره برداری می‌شود، اظهار کرد: توسعه بیمارستان بهار شاهرود که با ۳۰ درصد پیشرفت تحویل دولت شد و ۳ هزار متر مربع زیربنا دارد از پروژه‌هایی است که امروز افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به بهر برداری از مرکز سوانح سوختگی زنجان، گفت: ساخت این مرکز از سال ۸۸ شروع شده و ۶۵ درصد پیشرفت داشت، ۵۲ تخت دارد و ساخت آن ۳۶۰ میلیارد هزینه داشته است.

وزیر بهداشت بهره برداری از خوابگاه دانشجویی شهید سلیمانی در زنجان را مورد اشاره قرار داد و افزود: این خوابگاه ۲ هزار و ۸۶۸ متر مربع زیربنا و ۲۵۰ ظرفیت دانشجویی دارد و ۹۰ میلیارد تومان هزینه ساخت آن بوده است. پارک علم و فناوری دکتر شهریاری زنجان نیز با  ۱۶۰۰ متر مربع زیربنا از پروژه‌های قابل افتتاح این شهرستان است.

افتتاح بزرگترین خوابگاه دانشجویی جنوب شرق کشور

دکتر عین اللهی ادامه داد: در شهرستان کرمان امروز خوابگاه ۶۰۰ نفره دخترانه‌ای که ساخت آن از سال ۹۷ شروع شده و ۲۵ درصد پیشرفت داشت با زیربنای ۷۵۰۰ متر مربع، به عنوان بزرگترین خوابگاه جنوب شرق کشور با ۶۵ سوئیت بهره برداری می‌شود. برای ساخت این خوابگاه ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. اورژانس بیمارستان علی بن ابی طالب (ع) راور کرمان که مشارکت خیرین در ساخت آن ۵۰ درصد بوده نیز با زیربنای ۱۴۰۰ متر مربع و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه، بهره برداری می‌شود.

وی با بیان این که در شهرستان بستک استان هرمزگان نیز یک خوابگاه دانشجویی با کمک خیرین با زیربنای ۱۵۰۰ متر مربع و ظرفیت پذیرش۱۶۰ دانشجو ساخته شده که بهره برداری می‌شود، گفت: ۱۲۰۰ کیلومتر مرز دریایی و ۱۴ جزیره در این استان وجود دارد و امروز اولین شناور آمبولانس دریایی ساخت ایران که ۱۵ متر طول دارد و یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو هزینه ساخت آن بوده و ۱۰ میلیارد تومان نیز تجهیزات دارد، افتتاح می‌شود.

وزیر بهداشت اضافه کرد: ساختمان‌ها و بخش‌های جدیدی نیز در بیمارستان قدیمی امین در اصفهان با زیربنای ۶۲۰۰ متر مربع بازسازی شده و ۸۰ تخت با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان به این مجموعه اضافه می‌شود. همچنین بهره برداری از بیمارستان شهید سلیمانی ورزنه اصفهان با ۴۰ تخت و ورزشگاه بانوان اصفهان با ۱۵ هزار متر مربع زیربنا، انجام می‌شود.

عین اللهی اظهار کرد: بخش آموزش مرکز هوش مصنوعی خوابگاه غدیر دانشگاه شیراز و مجتمع خوابگاهی غدیر و خوابگاه متأهلان سمیه با ظرفیت پذیرش ۱۳۰ دانشجو در گراش و چند دستگاه پیشرفته درمانی نیز در فسا بهره برداری می‌شوند.

وی از افتتاح بخش روانپزشکی بیمارستان شهید چمران لرستان با زیربنای ۱۵۰۰ متر مربع و همچنین اورژانس این بیمارستان خبر داد و گفت: در کل در ۲۹ استان کشور ۶۷۸ پروژه با زیربنای ۴۰۰ هزار متر مربع و ۲۷ هزار میلیارد تومان امروز افتتاح می‌شوند که شامل  ۵۷۴ پروژه بهداشتی با ۱۷۰ هزار مترمربع زیربنا، ۹۰ پروژه درمانی با ۱۷۲۹ تخت بیمارستانی در ۹ استان کشور و ۱۴ پروژه آموزشی، رفاهی و کمک رفاهی با ۵۶ هزار متر مربع زیربنا در ۶ استان کشور هستند.

صبح امروز با حضور سرپرست ریاست جمهوری، رییس دفتر رییس جمهور، وزیر بهداشت و جمعی از مدیران ارشد وزارت بهداشت، ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت سراسر کشور در قالب پویش یادگار ابراهیم صبح امروز به صورت همزمان و از طریق ارتباط زنده تصویری، افتتاح شد.

گفتنی است در حاشیه آیین بهره برداری از ۶۷۸ پروژه سلامت، نمایشگاه «یادگار ابراهیم» شامل معرفی پروژه‌ها  و دستاورد‌های حوزه نظام سلامت برگزار شد که مورد بازدید دکتر مخبر و بازدید کنندگان قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته