دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر اجرایی هشتمین کنفرانس ملی پژوهش‌های کاربردی در مهندسی برق، مکانیک و مکاترونیک مطرح کرد:

کنفرانس، پیشقدم در ارائه تازه‌ترین پژوهش‌های کاربردی حوزه مکاترونیک است

کنفرانس، پیشقدم در ارائه تازه‌ترین پژوهش‌های کاربردی حوزه مکاترونیک است
به گفته امید رحمانی سریاست، حوزه مکاترونیک؛ رویدادی نو و جدید در عرصه علمی کشور به شمار می‌رود و در این خصوص کنفرانس ملی پژوهش‌های کاربردی در مهندسی برق، مکانیک و مکاترونیک به‌عنوان یک رویداد فعال در این حوزه توانسته با هشت دوره برگزاری پیشقدم در تحول و ارائه تازه‌ترین دستاورد‌ها در این حوزه باشد.
کد خبر : 918323

امید رحمانی سریاست دبیر اجرایی هشتمین کنفرانس ملی پژوهش‌های کاربردی در مهندسی برق، مکانیک و مکاترونیک در گفتگو با خبرنگار گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، به دریافت مجوز موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در این دوره اشاره کرد و گفت: بعد از چند دوره برگزاری این رویداد موفق شدیم تا در چند ماه گذشته با دریافت این مجوز از وزن و اعتبار بیشتری در رویداد‌های علمی کشور برخوردار شویم.

وی ادامه داد: با پایان ارسال آثار؛ حدود ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد  ۲۸۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت. در بخش سخنرانی، ۸۰ مقاله و در بخش پوستر ۲۰۰ مقاله برگزیده شدند که قرار است در اختتامیه ۱۰ مقاله برتر علاوه بر اهدای جوایز؛ در مجلات علمی و تخصصی هم به چاپ برسند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کنفرانسی در حوزه مکاترونیک، رویدادی نو و جدید در عرصه علمی کشور به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: این رشته تقریبا در مدت ۱۰ سالی که در کشور راه اندازی شده است توانسته گام‌های جدی را در این خصوص بردارد و این کنفرانس به عنوان یک رویداد فعال در این حوزه توانسته با هشت دوره برگزاری پیشقدم در تحول و ارائه تازه‌ترین دستاورد‌ها در این حوزه به پژوهشگران، اساتید و دانشجویان این رشته باشد و با ارائه پژوهش‌های کاربردی قابل استناد به عنوان کنفرانس برتر و پیشرو کار خود را ادامه دهد.

رحمانی به کیفیت بالای این دوره در مقایسه با دوره گذشته اشاره کرد و گفت:  در ارزیابی آثار ابتدا ۳ داور به بررسی مقالات ارائه شده پرداختند و بعد از جمع بندی و انتخاب اثار برگزیده، ۳ داور کار انتخاب آثار برتر را انجام می‌دهند. تقریبا نزدیک به ۷۰ درصد از مقالاتی که ارسال شدند نمره خوبی را می‌گیرند و از این حیث باید گفت که  در ارزیابی آثار، داوران ما کمی با مشکل انتخاب روبرو هستند.

دبیر اجرایی کنفرانس ملی پژوهش‌های کاربردی در مهندسی برق، مکانیک و مکاترونیک در پایان خاطر نشان کرد: در روند برگزاری این رویداد حمایت مادی توسط هیچ نهادی صورت نگرفت، اما حمایت‌های معنوی از جانب پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه در روند برگزاری این رویداد که توسط  دانشگاه ادیبان و انجمن فن آوری‌های بومی  برگزار می‌شود، صورت گرفت.

کنفرانس، پیشقدم در ارائه تازه‌ترین پژوهش‌های کاربردی حوزه مکاترونیک است

گفتنی است؛ هشتمین کنفرانس ملی پژوهش‌های کاربردی در مهندسی برق، مکانیک و مکاترونیک در محور‌های مهنسی برق، برق و الکترونیک - برق قدرت - برق کنترل - مخابرات سیستم - مخابرات میدان - مهندسی پزشکی، مهندسی مکانیک، مکانیک جامدات - دینامیک، ارتعاشات و آکوستیک - کنترل و رباتیک - مکانیک سیالات - ترمودینامیک - انتقال حرارت - انرژی و محیط زیست - بیو مکانیک - ساخت و تولید - حمل و نقل و خودرو و محور‌های مهندسی مکاترونیک: ربات‌های پرنده و زیرآبی - ربات‌های بیولوژیکی - رباتیک شناختی - ربات‌های همکار - ربات‌های موازی - ربات‌های کابلی - سیستم‌های کنترل - ربات‌های انسان نما - سیستم‌های هوشمند و رباتیک - پایداری ربات‌ها - سیستم‌های مکاترونیکی - شناسایی و مدل سازی - طراحی حرکت و یادگیری - مکاترونیک نوری - ربات‌های احتمالاتی - ربات‌های تغیر شکل پذیر - رباتیک در توانبخشی - کنترل در رباتیک - ربات‌های خدمات رسان - رباتیک از دور - رباتیک در پزشکی - بینایی و رباتیک - ربات‌های سیار - ربات‌های میکرو و نانو برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته