دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عین‌اللهی:

اولویت وزارت بهداشت در دولت سیزدهم توجه به حوزه بهداشت بوده است/ افتتاح ۳۱۰۰ مرکز بهداشتی در کشور

اولویت وزارت بهداشت در دولت سیزدهم توجه به حوزه بهداشت بوده است  افتتاح ۳۱۰۰ مرکز بهداشتی در کشور
وزیر بهداشت با اشاره به افتتاح ۶۸۷ پروژه بهداشتی و درمانی در کشور، اولویت وزارت بهداشت را طرح های بهداشتی عنوان کرد و گفت: تاکنون ۳۱۰۰ مرکز بهداشتی در کشور افتتاح شده است.
کد خبر : 918282

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی، صبح شنبه دوم تیر ماه ۱۴۰۳ در مراسم افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی و آموزشی که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح ۱۱ آموزشگاه بهورزی، سه انبار دارویی، یک ایستگاه قرنطینه مرزی و…، از جمله پروژه‌های آماده افتتاح است.

وی به بهره برداری از بیمارستان‌های نیمه کاره اشاره کرد و افزود: اغلب بیمارستان‌هایی که امروز افتتاح می‌شود، از پروژه‌هایی است که احداث آنها از سال‌ها قبل آغاز شده بود.

عین اللهی ادامه داد: افتتاح مجهزترین مرکز درمان سرطان در شرق و شمال شرق کشور، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های درمانی است که احداث آن در سال ۹۰ شروع بوده بود.

وی با عنوان این مطلب که اولویت وزارت بهداشت در دولت سیزدهم توجه به حوزه بهداشت بوده است، افزود: تاکنون ۳۱۰۰ مرکز بهداشتی را افتتاح کرده‌ایم.

وزیر بهداشت همچنین به ارائه گزارشی از پروژه‌های آماده افتتاح در سطح کشور اشاره کرد و توضیحاتی ارائه داد.

افتتاح خوابگاه‌های دانشجویی، خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های اورژانس و…، از جمله ۶۸۷ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی است که امروز افتتاح می‌شود.

این پروژه‌ها مجموعاً شامل ۱۷۲۹ تخت بیمارستانی و ارزش روز ۲۶۷ هزار میلیارد ریال، ۹۰ پروژه درمانی با زیربنای بالغ بر ۱۷۶ هزار مترمربع در ۹ استان کشور خواهد بود.

همچنین ۵۷۴ پروژه بهداشتی با زیربنای ۱۷۰ هزار متر مربع و ارزش ۸۲ هزار میلیارد ریال در ۲۹ استان و ۱۴ پروژه آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی با زیربنای بالغ بر ۵۶ هزار متر مربع و ارزش ۳ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته