دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1403 - 10:08
دهقانی اشکذری مطرح کرد؛

طرح‌ریزی مدارس سمای یزد بر پایه «شمسه رشد»

طرح‌ریزی مدارس سمای یزد بر پایه «شمسه رشد»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از طرح‌ریزی مدارس سمای استان یزد بر پایه «شمسه رشد» خبر داد و گفت: مدل پیاده‌شده در مدرسه عروج موفقیت‌آمیز بود.
کد خبر : 918280

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در نشستی که با حضور مجتبی همتی‌فر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت، معاون مدارس سما، رئیس دانشکده تعلیم و تربیت و مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد برگزار شد، هدف دانشکده تعلیم و تربیت را آموختن در دانشگاه و پیاده‌سازی در محیط مدرسه دانست و اظهار کرد: خانواده، مدرسه و دانشگاه کنار هم تلاش دارند زمینه به وجود آمدن تربیت خوب را فراهم کنند.

وی با اشاره به پرهیز از عدم اجرای طرح‌های ناموفق آموزشی در مدارس عنوان کرد: مدل پیاده شده در مدرسه عروج از طرح‌های موفق بر پایه «شمسه رشد» است و این مدل در مدارس سما با نظارت دکتر نادی که از صاحب‌نظران حوزه تعلیم و تربیت است با دقت و حساسیتی که ایشان دارند در حال پیاده‌سازی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد بیان کرد: رشد حاصل از علم روز روانشناسی در دنیا با مطالعات حوزوی و تفسیر قرآن است که به مدت هفت سال تجربه شده و دستاورد‌های نسبتا خوبی داشته است.

دهقانی اشکذری با اشاره به سفر دکتر طهرانچی به استان یزد و بازدید از دو مدرسه سعادت پسرانه و دختران تشریح کرد: با استقبال خوبی که در شهر یزد از مدارس سعادت شد، برای مدرسه دخترانه ۲۵ نفر برنامه‌ریزی شده بود که ۱۶۰ نفر ثبت‌نام کردند و یک مدرسه پسرانه ۲۵ نفری در مسجد دوازده امام آزادشهر یزد شکل گرفت.

وی در ادامه توضیح داد: در مدارس سعادت با مدیریت قوی، زمینه‌های علمی دانشگاه و دینی و استفاده از تجربیات استان اصفهان کار اصولی را آغاز کردیم که با توجه به زمینه‌های دینی قوی که در یزد است سازمان با رصد کارها، امید زیادی به موفقیت اقدامات استان دارد که می‌تواند به عنوان الگو برای کشور معرفی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد ابراز امیدواری کرد که این مجموعه غیرانتفاعی کمک زیادی به آموزش و پرورش کشور داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته