دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1403 - 08:34
آنا از آیین بسیج اساتید در دانشگاه‌ها گزارش می‌دهد؛

از فتح قله‌های بلند پیشرفت و ماهیت تا خودباوری محیط‌‌های علمی با فرهنگ شهادت‌طلبی «خدای عشق»

از فتح قله‌های بلند پیشرفت و ماهیت تا خودباوری محیط‌‌های علمی با فرهنگ شهادت‌طلبی «خدای عشق»
مسئولان همزمان با بزرگداشت بسیج اساتید در واحدهای دانشگاهی، فتح قله‌های بلند پیشرفت و ماهیت را نتیجه خودباوری محیط‌‌های علمی با فرهنگ شهادت‌طلبی دکتر چمران عنوان و بیان کردند: دولت شهید رئیسی هم در این راستا براساس قانون و ولایت فقیه عمل می‌کرد.
کد خبر : 918258

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با بزرگداشت روز ملی بسیج اساتید برنامه «دانشگاه؛ خانه گفتگو» با شعار «حضور حماسی و حکمت علوی» درراستای تبیین این برنامه‌ها با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان میاندوآب، رؤسا و استادان دانشگاه‌های میاندوآب با همکاری مسئول بسیج اساتید و دانشجویی دانشگاه‌های میاندوآب و معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان میاندوآب در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطر شهید جمهور، همراهان شهیدش و مجاهدت‌های استاد برجسته جبهه و دانشگاه شهید دکتر چمران گفت: استادان به‌عنوان پرچمداران شایسته علم و دانش باید در تبدیل دانش به مهارت و تجزیه و تحلیل آنچه که آموخته‌اند برای ایجاد تغییرات مثبت و متناسب با نیاز‌های جامعه درراستای ایجاد نوآوری، پیشرفت و تنظیم‌گری در جامعه نقش‌آفرینی کنند.

محمد پیری افزود: ایران اسلامی در گام نخست و دوم انقلاب توانسته در حساس‌ترین زمان و موقعیت قله‌های بلند پیشرفت و ماهیت را در جهان فتح کند و این موفقیت‌ها مرهون تلاش و پژوهش‌های علمی و هسته‌ای استادان دانشگاهی و دانشمندان هسته‌ای و موشکی است که دنیا را به حیرت واداشته است.

از فتح قله‌های بلند پیشرفت و ماهیت تا خودباوری محیط‌‌های علمی با فرهنگ شهادت‌طلبی «خدای عشق»

وی متذکر شد: تغییرات در جامعه زمانی محقق و عملی می‌شود که نخبگان دانشگاهی آن جامعه را تحلیل یا مدیریت کنند و در عرصه مدیریت کلان کسی می‌تواند از منابع عظیم و سرشار مملکت با تنظیم‌گری درست منافع عمومی را تأمین و مدیریت کند که عدالت‌محور، شفاف، قانونمدار و پاسخگو باشد و برای رفع مشکلات مردم از ظرفیت‌های جامعه استفاده کند و شهید جمهور نمونه بارز یک انتخاب درست و اصلح بود که در راه خدمت به مردم همچون رجایی‌ها و بهشتی‌ها بهشتی شد و در راستای ادامه راه شهدای خدمت در انتخابات پیش رو باید با حضور حداکثری و انتخاب اصلح راه نیمه‌تمام شهید جمهور را به تکامل رساند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب هم در حاشیه این مراسم با تبیین جایگاه و نقش اساتید در پرورش آینده‌سازان کشور گفت: استادان به‌عنوان دیدبانان حوزه فرهنگ و دانش باید نقش خود را در تربیت آینده‌سازان کشور ایفا کنند که این نقش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف به‌خصوص در عرصه جهاد تبیین و ترویج ارزش‌های اسلامی و انقلابی می‌تواند اثرگذار باشد و امروز فرهنگ شهادت‌طلبی استاد بسیجی شهید چمران در عرصه جبهه و دانشگاه زمینه‌ساز محور خودباوری و خداشناسی در محیط‌های علمی شده است.

از فتح قله‌های بلند پیشرفت و ماهیت تا خودباوری محیط‌‌های علمی با فرهنگ شهادت‌طلبی «خدای عشق»

پیام خدایی افزود: انتخابات یکی از ارکان اصلی در حکومت‌هایی است که برپایه دموکراسی و مردم‌سالاری اداره می‌شوند و در نظام اسلامی این رکن بر مبنای اصول اصیل اسلامی و عدالت است و در نظام ایران اسلامی انتخابات یعنی تقویت نظام اسلامی و حاکمیت در عرصه داخلی و خارجی که همان اشاعه هدف و فرهنگ غدیر در حکومت مردم‌سالاری دینی است و در این راستا شرکت در انتخابات یک تکلیف و وظیفه الهی و دینی به حساب می‌آید.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب هم در این مراسم با تبیین جایگاه دانشگاه در تعیین سرنوشت کشور گفت: حاکمیت جمهوری اسلامی بر دو مبنا و اصل جمهوریت و دموکراسی، مشروعیت و اسلامیت استوار است که با قرار گرفتن این دو در کنار هم نظام اسلامی شکل می‌گیرد.

از فتح قله‌های بلند پیشرفت و ماهیت تا خودباوری محیط‌‌های علمی با فرهنگ شهادت‌طلبی «خدای عشق»

حجت‌الاسلام غلامرضا کبیری متذکر شد: انتخابات از این حیث مهم و حیاتی است که اصل اسلام و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی را کنار هم قرار می‌دهد و آن را تثبیت می‌کند و هر رأی که در صندوق‌های آرا ریخته می‌شود حمایت از جمهوری اسلامی و ایستادگی در برابر استکبار و جهانخواران جهان بوده و حضور دانشگاهیان به‌عنوان طلایه‌داران عرصه علم و دانش بین مردم در برگزاری یک انتخابات پرشور و آگاهانه بسیار مهم و تأثیرگذار است.

مشارکت حداکثری و انتخابات پرشور نیاز اصلی کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده به مناسبت روز ملی بسیج اساتید در مراسمی به بیان ویژگی‌های شخصیتی شهید چمران و رسالت اساتید بسیجی در زمان حال پرداخت.

آرش زارعیان سپس به موضوع روز یعنی انتخابات پرداخت و مشارکت حداکثری و انتخابات پرشور را نیاز اصلی کشور دانست و بیان کرد: تشویق و ترغیب مردم به مشارکت از مهم‌ترین نقش‌های است که استادان بسیجی باید با حداکثر تون برای تحقق آن بکوشند.

از فتح قله‌های بلند پیشرفت و ماهیت تا خودباوری محیط‌‌های علمی با فرهنگ شهادت‌طلبی «خدای عشق»

وی متذکر شد: در کنار آن باید فردی اصلح انتخاب کنیم که به رویکرد انقلاب اعتقاد داشته باشد و مسیر فعلی رئیس جمهور شهید خدمت را تداوم بخشد، شاخص‌ها، معیار‌ها و ویژگی‌های انتخاب اصلح برای مردم مشخص است، شخصی که پرتلاش، اهل سازندگی و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی باشد و شبانه‌روز خود را وقف کشور و مردم کند.

دولت شهید رئیسی براساس قانون و ولایت فقیه عمل کرد

نشست روشنگری به‌مناسبت سالروز بسیج اساتید با حضور اعضای شورای عالی بسیج اساتید شهرستان آباده در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آباده در این نشست اظهار کرد: انتخابات پیش رو بسیار مهم و مظهر قدرت نظام است؛ دشمن همواره در ایام انتخابات تلاش می‌کند انتخابات شوری نداشته و حماسه‌ای آفریده نشود.

دولت شهید رئیسی براساس قانون و ولایت فقیه عمل کرد

مهدی منفرد بیان کرد: دولت شهید آیت‌الله رئیسی براساس قانون و ولایت فقیه عمل کرد، رئیس جمهور شهید نماد خدمتگزاری صادق بود که مدل مدیریت ایشان برای همگان سرمشق است، چراکه ایشان از زمان جوانی دنبال خدمت به مردم بود و تا زمان شهادتش هیچ تغییری در حال، رفتار و کردارش ایجاد نشد.

وی متذکر شد: مردم باید به شاخص‌ها توجه کنند و به کسی رأی بدهند که پا جای پای شهید جمهور بگذارد و در ریلی که ایشان ایجاد کرده، حرکت کند.

کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد بندرلنگه کانون برتر استان هرمزگان شد

در نشست استانی روز ملی بسیج اساتید که به مناسبت گرامیداشت شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید برگزار شد، کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرلنگه بین دانشگاه‌های استان هرمزگان برتر شناخته شد و مورد تقدیر نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان قرار گرفت.

دولت شهید رئیسی براساس قانون و ولایت فقیه عمل کرد

در بخشی از این تقدیرنامه که به امضای سرتیپ دوم پاسدار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) رسیده است؛ مقابله با هجمه‌های دشمن، جهاد تبیین، حکمرانی علوی، تلاش برای تحقق تمدن اسلامی از مؤلفه‌هایی عنوان شده که این کانون حائز رتبه برتر و از تلاش‌های محمدرضا حیدری سیرمندی مسئول کانون بسیج اساتید واحد بندرلنگه و استادان این کانون تقدیر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته