دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازگشت تمامی زائران «مدینه بعد» از فرودگاه این شهر

بازگشت تمامی زائران «مدینه بعد» از فرودگاه این شهر
تمامی زائران «مدینه بعد» از فرودگاه این شهر به ایران بازمی گردند.
کد خبر : 918238

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تدابیر و تمهیدات لازم برای بازگشت تمامی زائران «مدینه بعد» از فرودگاه مدینه منوره به کشور صورت گرفته است.

طبق اعلام مسئولان سازمان حج و زیارت بعد از پایان پرواز‌های ترانزیت، خروج بیش از ۳۵ هزار و ۹۰۰ زائر مدینه بعد از طریق فرودگاه این شهر به مقصد کشورمان آغاز خواهد شد.

حجاج مدینه بعد در مدت اقامت ۵ روزه در مدینه منوره به زیارت مسجدالنبی و جنت البقیع مشرف می‌شوند و دربرنامه ریزی‌ها زیارت دوره و زیارت روضه منوره هم برای آنها تدارک دیده شده است.

قرار است حدود ۱۷ هزار نفر از حجاج به صورت ترانزیت از فرودگاه مدینه به کشور بازگردند.

پرواز‌های ترانزیت با هدف کوتاه ترشدن طول سفر برنامه ریزی شده و از امروز یکم تیرماه از مدینه آغاز شده است.

زائران مدینه قبل در ابتدای سفر به شهر پیامبر رفته و در حال حاضر در مکه بسر میبرند و قرار است برای بازگشت به کشور با استفاده از اتوبوس هاس حمل و نقل برون شهری به فرودگاه مدینه منتقل شوند.

به گفته غلامرضا رضایی مدیرعملیات حج امسال، بیش از ۳۴ هزار و ۱۶۰ زائر هم از فرودگاه جده راهی کشورمان خواهند شد. خروج نخستین کاروان‌های زائران ایرانی از فرودگاه بین‌المللی جده به مقصد کشورمان نیز از صبح امروز آغاز شده است.

علی همزه، مدیر ارشد عملیات حج هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) تعداد پرواز‌ها برای انتقال حجاج ایرانی به میهن را ۳۵۷ پرواز به مقصد ۲۱ ایستگاه پروازی عنوان کرده است. مسئولان سازمان حج و زیارت و هواپیمایی هما تاریخ آخرین پرواز‌ها از مدینه و جده به کشورمان را به ترتیب ۷ و ۸ محرم عنوان کرده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته