دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1395 - 16:43
معاون فنی حفاظت محیط زیست استان تهران:

اجرای ضوابط استقرار صنایع تشدید می‌شود

همزمان با فرا رسیدن سومین روز از گرامیداشت هفته محیط زیست با شعار به‌سوی طبیعت برای زندگی، سیستم تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و بهداشتی شرکت کاله افتتاح شد و به بهره برداری رسید.
کد خبر : 91823

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران، مصطفی سرمدی، معاونت فنی اداره کل محیط زیست استان تهران در مراسم افتتاح این سیستم گفت: یکی از معضلاتی که در سطح استان تهران با آن مواجه هستیم عدم انجام مطالعات مربوط به آمایش سرزمین است و باعث می‌شود، ندانیم چه عرصه‌هایی باید برای چه کاربری‌ها و استفاده‌هایی اختصاص پیدا کند.


وی افزود: آمایش سرزمین قطعا نقشه راه درست، اصولی و منطقی برای استفاده از زمین در جهت بهره برداری بهینه به منظورهای گردشگری، صنعتی و سایر کاربری‌ها در اختیار مدیران قرار می‌دهد.


سرمدی با اشاره به اینکه دید کلی و سیاست ما این است که ضوابط استقرار صنایع برحسب قوانین و قوائد موجود در سطح استان تشدید شود و واحدهای صنعتی مشمول به شهرک‌های صنعتی مصوب منتقل شوند، اظهار کرد: قطعا بدین ترتیب مدیریت محیط زیست با تمرکز بهتر و بیشتری صورت خواهد گرفت و کنترل آلاینده‌ها با وضعیت بهتری سامان خواهد یافت.


وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: سیستم تصفیه فاضلاب صنایع باعث می‌شود که خروجی پساب خام وارد طبیعت نگردد و با راه اندازی این سیستم‌ها خصوصا با موضوع بحران آب و خشکسالی، بازچرخانی آب و صرفه آب و صرفه اقتصادی به همراه خواهد داشت.


سرمدی تصریح کرد: امروز با افتتاح این سیستم روزانه حدود 4000 متر مکعب آب در چرخه تصفیه قرار گرفته و این مقدار خروجی برای بازگشت به فرآیندهای عملیاتی شرکت، استفاده برای آبیاری فضای سبز سطح مجموعه و همچنین بهره برداری توسط کشاورزان منطقه مصرف خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته