دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1403 - 14:53

ایران و روسیه درباره موافقتنامه جامع راهبردی تبادل‌نظر کردند

ایران و روسیه درباره موافقتنامه جامع راهبردی تبادل‌نظر کردند
وزارت خارجه روسیه از رایزنی با نماینده ایران در باب توافق جامع راهبردی دو کشور با تأکید بر گسترش چارچوب حقوقی روابط مسکو-تهران خبر داد.
کد خبر : 918228

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ایتارتاس، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که «آندری رودنکو» معاون وزیر امور خارجه این کشور و «سید علی موسوی» مدیرکل حقوقی بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران، درباره موافقتنامه جامع راهبردی مسکو-تهران تبادل نظر کردند.

 در این نشست، دستور کار دوجانبه فعلی با تاکید بر گسترش بیشتر چارچوب حقوقی روابط روسیه و ایران و دستیابی به سطح مشارکت راهبردی جامع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بنابر این گزارش، طرفین توافق کردند که به هماهنگی نزدیک در مورد موضوعات حقوقی بین المللی مورد علاقه دوجانبه ادامه دهند.

پیش از این، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفته بود: تهران و مسکو عزم جدی و راسخ دارند تا همکاری‌های دوجانبه خود را در زمینه‌های مختلف توسعه دهند.

علی باقری ۲۲ خردادماه ۱۴۰۳ در گفت‌و‌گویی در حاشیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو بریکس در نیژنی نووگورود روسیه افزود: ایران و روسیه دو کشور همسایه و برخوردار از روابط تاریخی و ریشه‌دار هستند.

باقری گفت: روند رو به رشد همکاری های دو کشور نشان دهنده این است که رهبران دو کشور عزم راسخ دارند تا مناسبات بین دو کشور را مستحکم کنند و از همه فرصت ها برای انتفاع دو کشور و دو ملت بهره بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته