دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1403 - 14:12
موحدی در گفت‌و‌گو با آنا:

۸۹ شعبه و صندوق رأی در شهرستان ماکو برای انتخابات ریاست جمهوری تعیین شد

۸۹ شعبه و صندوق رأی در شهرستان ماکو برای انتخابات ریاست جمهوری تعیین شد
فرماندار شهرستان ماکو از آمادگی این شهرستان برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و اعلام کرد: ۸۹ شعبه و صندوق رأی در این شهرستان برای انتخابات تعیین شد.
کد خبر : 918222

رامین موحدی فرماندار شهرستان ماکو در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از آمادگی شهرستان ماکو برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و اظهار کرد: ۸۹ شعبه و صندوق رأی در این شهرستان برای اخذ رأی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی امروز ما در حال آماده‌سازی فرآیند انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در شهرستان ماکو هستیم، ادامه داد: مجریان انتخابات و اعضای شعبات اخذ رأی در شهرستان ماکو باید اصل بی‌طرفی را رعایت کنند.

فرماندار شهرستان ماکو با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره چهار اصل مهم انتخابات، از مجریان انتخابات خواست سخنان معظم‌له را سرلوحه کار خود قرار دهند و تأکید کرد: سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت چهار رکن اصلی مهم در انتخابات است و مسئولان انتخابات، امانتدار آرای مردم هستند.

موحدی متذکر شد: آرای مردم حق‌الناس است و تشخیص فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری در صلاحیت ما مجریان انتخابات نبوده و برعهده مردم است.

وی درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری هم گفت: نتیجه انتخابات هرچه باشد برای همه به‌خصوص مجریان امر انتخابات قابل احترام است، چراکه نتیجه رأی مردم همیشه در صحنه ماکو و ایران است و هر ۶ نامزد که صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان تأیید شده، افراد صالح هستند.

فرماندار شهرستان ماکو تذکر داد: در اختیار گذاشتن امکانات دولتی برای تبلیغات کاندیدا‌ها ممنوع است و با هر مدیر اداره‌ای که برخلاف قانون انتخابات حرکت کند برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

موحدی با اشاره به اینکه باید اصل بی‌طرفی و استقلال خود را در عمل به اثبات برسانیم، ادامه داد: رأی اکثریت هر چیزی که باشد ما تسلیم اراده مردم هستیم.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌های معاند تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا مشارکت مردم در انتخابات را کمرنگ نشان داده و مردم را دلسرد کنند، افزود: مردم هشتم تیرماه با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رأی نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

فرماندار شهرستان ماکو بیان کرد: رسانه‌ها نقطه تقابل ما نیستند؛ بلکه یک پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت هستند و مسئولان برای جلب رضایت مردم در میان مردم بوده و پاسخگوی مطالبات مردم و رسانه‌ها باشند.

موحدی خاطرنشان کرد: کارگزاران دولت، روسای ادارات و افرادی که در اجرای انتخابات نقش دارند تحت هیچ شرایطی حق دخالت در فرآیند انتخابات را ندارند و براساس ماده ۶۸ قانون انتخابات کارمندان در ساعت اداری حق تبلیغات بر له یا علیه هیچ کاندیدایی را ندارند.

به گزارش آنا، موحدی پیش از سمت فرمانداری شهرستان ماکو مشاور حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته