دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یادواره شهدای خدمت برگزار شد؛

«لشگر فرشتگان» در کوشک باغ هنر

«لشگر فرشتگان» در کوشک باغ هنر
یادواره شهدای خدمت با عنوان «لشگر فرشتگان» با هدف تقدیر از خانواده شهدا برگزار شد.
کد خبر : 918192

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهور فقید، شهید آیت‌الله رییسی و یاران همراه، عصر روز پنجشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ در کوشک باغ هنر با حضور مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد و خانواده شهدای خدمت و جمعی از دانش‌آموزان شهیدپژوه برگزار شد.

این مراسم با مشارکت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و با هدف تقدیر از خانواده شهدا همراه با اجرای مژده لواسانی و برگزاری آیین حمل پرچم رضوی آغاز شد.

در ادامه این مراسم سید محمدحسین حجازی، مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد ضمن خوش‌آمدگویی به خانواده‌های معظم شهدای خدمت با یادآوری سخنی از مقام معظم رهبری که فرمودند دلم برای رییسی سوخت، گفت: فعالیت‌هایی همچون شهیدپژوهی که از سوی دانش‌آموزان انجام می‌شود نشان دهنده آن است که شهدا زنده‌اند. این اقدامات ادامه دار خواهد بود، چون شهدا، برکت کشور عزیزمان هستند.

وی با اشاره به معنای درست و دقیق خدمت افزود: خدمت زمانی معنا پیدا خواهد کرد که بتوان مشکلات مردم را برطرف کرد. کسانی که قرار است در جایگاه رییس جمهور شهید و یاران همراهش قرار گیرند لازم است تا مشکلات مردم را برطرف کنند.

حجازی با تاکید بر درس گرفتن از شهدای خدمت، خطاب به دانش‌آموزان حاضر در مراسم یادواره شهدای خدمت گفت: وظیفه ماست تا به کشورمان خدمت کنیم. این کشور نیاز به تحول دارد و شمایی که شهید پژوهی می‌کنید به وصیت‌نامه شهدا نیز برخورد خواهید کرد پس آنها را با دقت مطالعه کنید و از آنها درس بگیرید.

به گفته حجازی، ایثار تنها شهادت نیست و از خودگذشتگی معنایی فراتر از شهادت نیز دارد: وظیفه شما دانش‌آموزان در جامعه کنونی بسیار خطیر بوده و اتکا به شهیدپژوهی می‌تواند فضیلت بزرگی برا‌ی‌تان باشد تا این مسیر همچنان ادامه پیدا کند.

تقدیر از خانواده شهیده فائزه رحیمی، شهیده حادثه تروریستی کرمان به همراه سخنرانی حجت الاسلام شیخ مصطفی کرمی، شعر خوانی احمد بابایی، روایت‌گری یاراحمدی و قرائت عهدنامه از جمله برنامه‌هایی بود که در این مراسم به اجرا درآمد. در پایان نیز از خانواده شهدای خدمت و دانش‌آموزان شهیدپژوه برتر نیز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته