دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شهرابی در گفت و گو با آنا خبر داد:

حضور ۳۳ کودک کار و خیابان در محلات مختلف منطقه ۱۴

حضور ۳۳ کودک کار و خیابان در محلات مختلف منطقه ۱۴
شهردار منطقه ۱۴ تهران گفت: طبق آمار در حال حاضر ۳۳ کودک کار و خیابان در محلات مختلف منطقه حضور و فعالیت دارند و در تنها مرکز پویاشهر ویژه با کمک و مساعدت خیرین، این کودکان به آنها خدمات مورد نیاز را ارائه می‌کنند.
کد خبر : 918185

امیر شهرابی شهردار منطقه ۱۴ تهران، در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: دور ساختن کودکان کار و خیابان از انواع آسیب‌های اجتماعی و مبحث توانمند ساختن این قبیل کودکان، از مدت‌ها پیش در دستور کار ما در منطقه ۱۴ قرار دارد.

وی تصریح کرد: اساس اجرای برنامه‌های پیشگیری محور ویژه کودکان کار و خیابان با برنامه‌ریزی مشترک منطفه ما با معاونت خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به مرحله اجرا می‌رسد.

شهردار منطقه ۱۴ خاطرنشان کرد: طبق آمار در حال حاضر ۳۳ کودک کار و خیابان در محلات مختلف منطقه حضور و فعالیت دارند و در تنها مرکز پویاشهر ویژه با کمک و مساعدت خیرین، این کودکان به آنها خدمات مورد نیاز را ارائه می‌کنند.

شهرابی همچنین تاکید کرد: علاوه بر خدمات رفاهی و اجتماعی به کودکان کار و خیابان خدمات معیشتی، انواع مشاوره‌ها به آنها و خانواده‌هایشان و همچنین خدمات روانشناسی مورد نیاز به این کودکان ارائه می‌شود تا مشکلات خود را بهتر حل کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: در مرکز پویاشهر منطقه ۱۴ برنامه‌های هنری و آموزشی نیز برای کودکان کار و خیابان اجرا می‌شود و موضوع استعدادیابی و افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی، شغلی و تحصیلی کودکان کار نیز مورد توجه و حمایت قرار می‌گیرد.

استقرار کودکان کار و خیابان منطقه ۱۴ در بازار گل

شهردار منطقه ۱۴ تصریح کرد: مسئله ساماندهی کودکان کار، جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و بی‌خانمان‌ها نیز طبق روال چند ماه اخیر در دست اجرا قرار دارد و بی‌خانمان‌ها در تنها مددسرای این منطقه ساماندهی می‌شوند.

شهرابی خاطرنشان کرد: محل استقرار کودکان کار و خیابان در منطقه ۱۴ در بازار گل واقع شده است و این منطقه در خصوص آسیب‌های اجتماعی فوق وضعیت مناسبی دارد و فضا‌های بی دفاع شهری منطقه دارای کمترین نفرات در بین دیگر محلات شهر تهران است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته